Constant 100% cpu load [Dell Dimension 4550]

Pagina: 1
Acties:

• Dick-007
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-12-2020
Vanaf zondag is mijn pc niet meer vooruit te branden, zonder wat te doen geeft de taskmanager al 100% cpu load aan. Dit zonder dat ik enig progamma draai, het is ook iedere keer een ander proces wat de meeste cpu power gebruikt, de taskmanager zelf bijvoorbeeld slurpt vrolijk 40% op als hij open staat.

Wat heb ik gedaan:
Verse installatie van Xp home (duurde maar liefst 4 uur).
Alles wat niet nodig is eruit gehaald.
Andere harde schijf eraan gehangen, geformateerd en verse Xp erop.
Kabels vervangen.

Geheugen niet kunnen testen i.v.m. de enorme snelheid van de pc.
Ik ben zonder ideeen nu.

Specs.
Pentium 4 2.6 Ghz
Ati radion 9700 (tv)
1024 ddr ram
120 GB Western digitale
120 GB Maxtor
serial ata pci card van Sitecom (cn-033)
320 GB sata Western digital
Soundblaster Audigy
Samsung dvd-rom
Voeding weet ik helaas niet en ben ik ook niet in staat om te testen op dit moment.

Ben bang dat er iets met het moederbord aan de hand is en dat schijnt bij een Dell een beetje lastig te vervangen te zijn, of heb ik dat verkeerd begrepen?

Okidoki: Alles komt goed,ooit!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:59

Theo

moederbord

Heb je een lijstje met programma's die open staan samen met het processorgebruik en gebruikte geheugen??

Nu met WP, PV, EV en PC

Verwijderd

Heb je in je BIOS toevallig het cachegeheugen uitgeschakeld?

• Dick-007
@ theodouma Het is direct mis bij een verse windows, dus als xp voor het eerst opstart. Er draaien dus geen programma's. Zowiezo als ik het proces wat het meeste gebruikt uitzette, ging er vrolijk een ander proces bovenaan staan met bizar veel processor gebruik.\

@Kasaaa Net even gekeken, maar volgens mij kan ik dat in mijn bios niet eens aanpassen, Dell maakt niet alles in de bios toegankelijk volgens mij.

Verwijderd

heb je je drivers al een keer opnieuw geinstalleerd? Weet niet of dat ook onder verse windows valt ;)

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-01 17:07
Probeer anders ook eens een linux boot CD (knoppix)

Kijk eens of alles dan ook zo traag is. Zoja, dan is het misschiens een instelling in je bios of is er hardware niet lekker.

Desnoods met Hiren's bootcd een memorytest doen.

Werkt Knoppix wel lekker vlot dan moet je het toch binnen je windowssessie zoeken. (drivers, virus/spyware etc.)

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

Verwijderd

Kan dit niet met de CMOS te maken hebben? Ik heb ook een keer zoon probleem gehad, wat ik heb gedaan: de bios geboot, toen werkte alles weer. :)

• DHerbig
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-09-2025
Ik heb ook iets vergelijkbaars gehad met mijn Dimension5000, en dat kwam toen doordat de grafische kaart te heet werd. Ik heb nu al een jaar lang de zijkant van de PC open en als 't warm in de kamer is heb ik er een ventilatortje op staan blazen en nu is er niets meer aan de hand.
(Dat de grafische kaart zo heet wordt, kan natuurlijk met stof te maken hebben, maar ik durf de PC niet schoon te blazen omdat ik enge verhalen hoor over hoe hij daarvan kapot kan gaan).

• Aapiethaaap
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-11-2025
probeer ook eens met speedfan te kijken naar je cpu gebruik, en heb je al eens gekeken bij de dell support site? daar staat mischien wel wat.

BUH

• Dick-007
Bedankt voor alle reacties mensen, hij draait weer als een zonnetje nadat ik de batterij van het moederbord er een nachtje uit heb gehad.

Het was echt zo sloom dat drivers installeren echt niet mogelijk was, weet nog steeds niet wat het nou was maar dat boeit mij ook niet, zolang het n maar werkt.

thanks again.

Pagina: 1