Toon posts:

Welk geheugen is dit? (ivm uitbreiden)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ongeveer 1,5 jaar terug een nieuwe PC gekocht.

Er zit een AMD 64 3200+ 64BIT BOX 512Kb Soc 754 processor in,
een GIGABYTE K8NS NF3-250 ATX S754 harde schijf, en volgens het bedrijf waar ik hem gekocht heb (weet niet of ik dit hier gewoon zo kan noemen of dat daar een bepaalde policy over is?) zit er
512MB Hyundai DDR400 PC3200 CL3 geheugen in.

Ik wil nu graag m'n geheugen gaan uitbreiden, maar als ik het geheugen bekijk staat er op:
Kdata (of evt Rdata, beetje rare letter) ADD8608AA 5C H0452 DDR 400 (3) 512 MB. Het lijkt me sterk dat dit dat Hyundai geheugen is? Ik wil er denk ik een gig bij gooien, welk geheugen kan ik hier nu het beste bij stoppen? Superbedankt!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Het is dus Adata (nee geen K of R :P) geheugen wat gerelabled is foro Hyundai, gebeurt wel meer :)
Je kunt dus gewoon ieder willekeurig DDR400 (pc3200) reepje erin kwijt :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Atlas schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 14:36:
Het is dus Adata (nee geen K of R :P) geheugen wat gerelabled is foro Hyundai, gebeurt wel meer :)
Mits die compatible is met het moederbord ;)

offtopic:
edit:
ik was sneller :9

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2006 14:44 ]

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 11:52
Atlas schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 14:36:
Dat laatste is niet helemaal waar. Soms wil verschillende merken geheugen conflicteren. De kans bestaat dus dat een upgrade niet gaat werken. Kijk ff in het boekje van je MoBo (of op de site) en kijk welk geheugen wel en niet wordt ondersteund!

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-05 21:33
Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 14:41:
[...]

Mits die compatible is met het moederbord ;)

offtopic:
edit:
ik was sneller :9
Maar daarom kan hij het reepje er wel in kwijt..
Je weet van tevoren toch niet 100% zeker of merk X wel werkt, of merk Z.

Dat is gewoon proberen.
Om dit te voorkomen idd even het boekje doornemen, zodat de kans dat het gaat werken met die merken bijna 100% is.

Verwijderd

Topicstarter
Super, dankjewel!

Echt heel vreemd, in het boekje kan ik niks vinden over welk geheugen compatible is, en o pde site http://www.giga-byte.nl/P...rview.aspx?ProductID=1784 zie ik ook niks staan over welke modules er wel en niet in kunnen? Zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2006 16:39 ]

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

ChojinZ schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 14:41:
Dat laatste is niet helemaal waar. Soms wil verschillende merken geheugen conflicteren. De kans bestaat dus dat een upgrade niet gaat werken. Kijk ff in het boekje van je MoBo (of op de site) en kijk welk geheugen wel en niet wordt ondersteund!
Niet elk geheugen staat genoemd in manuals, boekjes, QVLs etc. En over het algemeen geldt: zo goed als alle PC3200-reepjes kunnen erin. Dit alles met in je achterhoofd dat er eventuele beperkingen qua chips, dichtheid en grootte kunnen zijn. Maar dat zou zeker in de manual staan. ;)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 11:52
_the_crow_ schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:46:
[...]
Niet elk geheugen staat genoemd in manuals, boekjes, QVLs etc. En over het algemeen geldt: zo goed als alle PC3200-reepjes kunnen erin. Dit alles met in je achterhoofd dat er eventuele beperkingen qua chips, dichtheid en grootte kunnen zijn. Maar dat zou zeker in de manual staan. ;)
Dat verschilt weer per boekje. De ene zegt:" alle pc3200 repen, de ander geeft een 4 pagina tellende lijst met supported memory. Maargoed, daar gaat het niet om (en dat snap jij denk ik ook wel ;) ) Waar het om gaat is dat niet al het geheugen met elkaar werkt!

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Pagina: 1