Toon posts:

Onzin op FP in XBOX 360 Dash update item.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Artikel:
nieuws: Xbox 360 Dashboard-update met 1080p-ondersteuning

Hier staat:
Uit een bericht van Xboxic blijkt overigens dat de kans erin zit dat Microsoft alsnog actie gaat ondernemen tegen gemodde consoles. Alvast één gebruiker stelde vast dat zijn twee aangepaste consoles geen verbinding met het netwerk meer konden leggen. Navraag bij Microsoft leerde hem dat de mac-adressen van zijn spelcomputers geband waren met de statuscode 'modded'. Toen hij hierover bevestiging zocht en Microsoft meedeelde dat zijn consoles in het geheel niet aangepast zijn, werden hem verontschuldigingen aangeboden, maar werd niet ontkend dat er maatregelen genomen worden tegen illegaal aangepaste consoles. Aan de uitleg van Microsoft lijken echter nog haken en ogen te zitten. Het bannen van een mac-adres is onwaarschijnlijk, omdat dit adres de servers van Microsoft niet kan bereiken tenzij de Xbox 360 dit zelf naar Microsoft verstuurt. Een mac-adres hoeft echter niet wereldwijd uniek te zijn, zodat vergissingen gemakkelijk kunnen gebeuren. Logischer lijkt het dat actie genomen wordt op basis van het serienummer van de Xbox 360, dat tijdens de loginprocedure op het netwerk verstuurd wordt.
Verdere inspectie van de nieuwsposter had dit opgeleverd:
I was able to do some investigating and I have found out that the machines have been banned for violations of the Terms of Use. Microsoft does not provide details surrounding machine banning in order to protect the Xbox Live Service and its Xbox Live Members. There is no recourse for violations of the Terms of Use.

Clearly I can't say anymore then this.
Bron: Major Nelson (!)
http://forums.xbox.com/2/7677295/ShowPost.aspx#7677295
3e post

En de response van de persoon die melding maakte van zijn 'gebande 360':
I have duplicate games because they are from different regions. My doubles are Moto Gp Far East, Asian Enchanted arms, Japanese Enchanted arms, German Quake 4, and German Saints row. My brother spends a couple months out of the year in Europe so I had him pick up a Pal 360 and some UK only games. If it is against MS terms of use to buy different region console and games its news to me. I have around 120 games played so that is how you get a gamerscore as high as mine I am not a modder.
Kortom:
Dit is een persoon die gebanned is op Live wegens 'cheaten'
Dat is iets wat al sinds het begin van Live gebeurd en is dus niets nieuws onder de zon.

PS.
Dit is niet de eerste keer dat nieuws aangaande de xbox (360) niet klopt.
Het zijn alleen veelal lullige details en verkeerde constructies van zinnen waardoor de inhoud niet accuraat is.
Uiteraard is het niveau anders op t.net dan op b.v. xboxhacker.net en xbox-scene.com en zijn jullie ook maar afhankelijk van de submitter. Maar toch denk ik dat het niet veel tijd en moeite zou hoeven kosten om iets verder te kijken dan één artikel met dubieuze achtergrond.

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hmm, dat stuk van Major Nelson is mij ontgaan toen ik dat topic las, my bad, waardoor * Yoeri van mij niet alle informatie kreeg toegespeeld omtrent het Xbox-modder-krijgt-ban-verhaal.

[ Voor 44% gewijzigd door Robin op 31-10-2006 14:35 ]

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Je mist eigenlijk de essentie van het verhaal.

Major Nelson zegt ten eerste niet dat het 'niet om modden' gaat, maar zegt dat het om een 'violation of the terms of use' gaat, en daar valt een gemodde xbox ook onder. Belangrijker is echter dat die persoon naar eigen zeggen aan de telefoon te horen kreeg dat zijn consoles geband waren wegens modden, en dat dat bericht na verder doorvragen niet ontkend werd.

Als het echt zo zou zijn dat Microsoft absoluut niet van plan is modders aan te gaan pakken, waarom werd bij verder doorvragen dan niet simpelweg gezegd dat dat niet het geval was, maar dat het om een andere 'violation of the terms of use' ging.

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Verwijderd

Topicstarter
Wel eens contact gehad met een helpdesk? ;-)

De microsoft-persoon die furydogg aan de telefoon heeft gehad kan zijn woorden natuurlijk ook ongelukkig gekozen hebben.
Bovendien word gewoon alles ontkent.
Wanneer furydogg de helpdesk zou bellen om te vragen of hij gebanned is wegens gedupliceerde gamertags zou hij hetzelfde verhaal te horen krijgen.

De persoon die hier melding van maakte gaf zelf al aan bezig geweest te zijn met 'cheaten'
(met het woord cheaten tussen aanhalingstekens omdat wellicht geen kwade bedoelingen had hiermee)

Voor de iets technische kant van het verhaal:
In de reacties op het item op xboxic staan onder andere replies van Textbook.

Er zijn verschillende punten die momenteel ontkrachten dat het gaat om een ban wegens aangepaste firmware:

De technische kant:

Microsoft kan alleen maar weten of een xbox 360 gemod is door een dashboard-update uit te voeren.
Real-time via Live is controle niet mogelijk (heeft te maken met het uitvoeren van code die gesigneerd moet zijn.)

Er is geen dashboard-update geweest die hier iets mee te maken kan hebben.
Deze persoon is overigens gebanned op 13 oktober.
Die datum heeft geen enkel verband met een uitrol van een update.

Ga je wat dieper op de materie in dan is het zeer aannemelijk zelfs dat microsoft helemaal niets kan doen tegen het aanpassen van de firmware behalve de dvdspelers in nieuwe 360's aanpassen en accepteren dat mensen met oude dvdspelers er gewoon mee weg komen.
Enige andere aanpassing in de beveiliging zou betekenen dat bijvoorbeeld alle spellen die tot nu toe uit zijn niet meer op nieuwe 360's te spelen zijn.
De spellen zijn overigens allemaal compleet 'stealth' waardoor microsoft geen onderscheid kan maken tussen een echte en een origineel.
Er is voor zover ook geen manier meer bekend waarop microsoft de firmware kan verifieren.

de logische kant:

Eén persoon word op 13 oktober gebanned en de andere duizenden die met hun omgebouwde xbox 360's op xbox Live spelen komen er ongedeerd af?

Het hele mac-verhaal klopt voor geen kant (dit had je inderdaad al in je artikel staan)

Dit nieuws heeft geen waarde op xboxic.
Zet het op xbox-hacker.net of xbox-scene.com en het word vermorzeld met veel betere argumenten dan ik nu kan geven.

Misschien kijk ik er ook wel helemaal verkeerd tegenaan maar ik zie persoonlijk de nieuwswaarde van deze roddel niet.
Er zijn al veel meer mensen geweest die beweerd hebben gebanned te zijn of beweren dat hun spellen ineens niet meer werken door een nieuwe beveiliging etcetera.
Als je aan al die gevallen, die vrijwel identiek zijn aan deze, aandacht wil geven is het overzicht op de FP weg ;-)

Ik heb er overigens wel begrip voor.
Je kan niet alles controleren en uiteraard ken je als nieuwsposter van allerlei gevarieerde onderwerpen niet alle details kennen en ga je uit van andere bronnen.

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Je kan niet alles controleren en uiteraard ken je als nieuwsposter van allerlei gevarieerde onderwerpen niet alle details kennen en ga je uit van andere bronnen.
Inderdaad, vandaar de redenering in mijn bovenstaande post.

Met de extra informatie uit jouw post, heb ik het artikel van een update voorzien :)

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Pagina: 1