Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Folder.jpg altijd hidden in explorer? *

Pagina: 1
Acties:
  • 999 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-09 15:07
Op mijn pc kan ik enkele JPG plaatjes niet zien staan. Ik heb bijvoorbeeld een map waar een geripte cd in staat met een cover plaatje erin die 'folder.jpg' heet. Ik had dit bij andere albums ook gedaan maar ineens staan ze er niet meer bij. Als ik een nieuwe folder.jpg plaats zegt hij dat deze naam al bestaat in de map. Ik kan ze dus gewoon niet zien, dit is bij ongeveer 10 procent het geval. Dus dan noem ik ze folder..jpg.

Nu had ik die ruimte even als server online gezet en het blijkt dat andere mensen nu dus soms folder.jpg EN folder..jpg zien staan.

Hoe zorg ik erover dat ik gewoon die folder.jpg kan zien?

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-11 09:30

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Verborgen bestanden weergeven?

Rail Away!

• FerdiV
Show hidden files and folder staat bij mij altijd al aan....

• tim007
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-02-2024
mss worden ze gebruikt als albumart of zo...

de map anders eens inpakken met winrar of zo, mss komen ze dan boven water

Macbook | AMD Phenom II X6 1075T | Samsung Galaxy S i9000 | Visture V10 | Lenovo Tab 2 | ZOPO ZP999

• FerdiV
Album art? Hoe voorkom ik dat? Of hoe haal ik ze dan weer terug?

• tim007
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-02-2024
FerdiV schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 15:13:
Album art? Hoe voorkom ik dat? Of hoe haal ik ze dan weer terug?
albumart is zo als ge dat dan met mediaplayer afspeelt, dat er ergens de cover van dat album staat

maar ben niet zeker, ben zelf geen wmp user, maar winamp

Macbook | AMD Phenom II X6 1075T | Samsung Galaxy S i9000 | Visture V10 | Lenovo Tab 2 | ZOPO ZP999

• Dwid
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Dwid

www.svdelden.nl

FerdiV schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 13:58:
Op mijn pc kan ik enkele JPG plaatjes niet zien staan. Ik heb bijvoorbeeld een map waar een geripte cd in staat met een cover plaatje erin die 'folder.jpg' heet. Ik had dit bij andere albums ook gedaan maar ineens staan ze er niet meer bij. Als ik een nieuwe folder.jpg plaats zegt hij dat deze naam al bestaat in de map. Ik kan ze dus gewoon niet zien, dit is bij ongeveer 10 procent het geval. Dus dan noem ik ze folder..jpg.

Nu had ik die ruimte even als server online gezet en het blijkt dat andere mensen nu dus soms folder.jpg EN folder..jpg zien staan.

Hoe zorg ik erover dat ik gewoon die folder.jpg kan zien?
*

Soms kunnen anderen het zien 8)7
Maar wat nou als je een dos-venster opent, naar de juiste map heen gaat en een dir geeft, zie je het bestand dan wel ?
Als je hem niet ziet, type dan eens dir/ah (volgens mij), om verborgen bestanden weer te geven iig!
mocht die er dan nog niet bij staan is het een geval apart...

• FerdiV
Dwid schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 18:51:
[...]

*

Soms kunnen anderen het zien 8)7
Maar wat nou als je een dos-venster opent, naar de juiste map heen gaat en een dir geeft, zie je het bestand dan wel ?
Als je hem niet ziet, type dan eens dir/ah (volgens mij), om verborgen bestanden weer te geven iig!
mocht die er dan nog niet bij staan is het een geval apart...
NIet soms, anderen kunnen het altijd zien als ze via hun pc naar de locatie gaan op mijn pc, als ik het als server zet.
Ik heb geen idee hoe ik dat met DOS doe maar als ik de locatie in de adress bar intyp dan opent hij hem. Hij bestaat dus wel. Hij opent hem dan in een viewer en als ik naar de properties ga zie ik dat hidden aangevinkt staat, maar ik kan hem niet aanvinken omdat hij er zo uitziet:

http://www.townage.com/temp_files/untitled50.JPG

@tim007: Ik gebruik foobar2000 en soms iTunes.

• Mad Marty

Mad Marty

Probeer eens Start - Uitvoeren - cmd en ga dan met behulp van 'cd directorywaarjenaartoewilt' (zonder quotes en directorywaarjenaartoewil vervangen door de juist directory ;) ) en dan 'attrib -h *.*' de hidden-attribute weg te halen? Zie je m dan wel? Dan kun je vanuit de root-directory met 'attrib -h *.* /s' alles doen :)

Rail Away!

• FerdiV
Mad Marty schreef op woensdag 01 november 2006 @ 15:33:
Probeer eens Start - Uitvoeren - cmd en ga dan met behulp van 'cd directorywaarjenaartoewilt' (zonder quotes en directorywaarjenaartoewil vervangen door de juist directory ;) ) en dan 'attrib -h *.*' de hidden-attribute weg te halen? Zie je m dan wel? Dan kun je vanuit de root-directory met 'attrib -h *.* /s' alles doen :)
Ik snap hoe ik in DOS kom maar niet wat ik precies moet intypen, ik doe dit:

cd H:\+Home\+Music Library\Hoobastank\Hoobastank - The Reason attrib -h *.* /s

Dan komt er een fout dat de directory, de filenaam of iets anders fout is.

• Mad Marty

Mad Marty

Jup, je moet ook:

'cd H:\+Home\+Music Library\Hoobastank\Hoobastank - The Reason' [enter]
'attrib -h *.*' [enter]

doen ;)

Rail Away!

• FerdiV
Nou het leuke is dat als ik in DOS kom er al dit staat: C:\Documents and Settings\Ferdi>_...

Dus ik kan vanuit die directory niet ineens doorgaan in me H schijf. Hoe zorg ik er dan voor dat ie terug gaat zodat ik wel vanuit H kan beginnen?

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

'h:' [enter]

[ Voor 81% gewijzigd door Wokkels op 05-11-2006 18:40 ]

Permanent wintericon!

• FerdiV
Thnx

Mmm ok met DOS zie ik de files die verborgen worden door te doen wat Mad Party zei:

'cd H:\+Home\+Music Library\Hoobastank\Hoobastank - The Reason' [enter]
'attrib -h *.*' [enter]

Ook heb ik attrib -h *.* /s geprobeerd maar dan kom ik op hetzelfde uit.

Maar hoe zorg ik ervoor dat ze dan weer wel zichtbaar worden?

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

attrib -h *.* is het commando waarmee je de hidden flag uit zou moeten kunnen zetten. Als je dat dus gedaan hebt even checken in explorer of je files weer te zien zijn :)

Permanent wintericon!

• FerdiV
Wokkels schreef op zondag 05 november 2006 @ 19:25:
attrib -h *.* is het commando waarmee je de hidden flag uit zou moeten kunnen zetten. Als je dat dus gedaan hebt even checken in explorer of je files weer te zien zijn :)
Ze zijn niet te zien nadat gedaan te hebben, maar in DOS zie ik wel dat hij 5 files ziet. folder.jpg en nog 4 andere plaatjes in die map...

• FerdiV
Iemand nog een idee? Met het voorgaande idee lukt het helaas niet. Ze zijn idd wel hidden maarja hoe zet ik het uit. Wel wil ik jullie nog even op deze link wijzen:

http://www.townage.com/temp_files/untitled50.JPG

Te zien is dat hidden grijs wordt weergegeven en niet aangepast kan worden? :S

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel nog even af

JPG niet te zien in explorer > [XP] Folder.jpg altijd hidden in explorer? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• ILUsion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-11 19:08
En laat in Explorer ook eens de systeembestanden weergeven, misschien is dat het probleem (ik gok dat WMP niet enkel de Hidden maar ook de System-flag op die bestanden aan zou durven zetten).

• FerdiV
ILUsion schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 16:49:
En laat in Explorer ook eens de systeembestanden weergeven, misschien is dat het probleem (ik gok dat WMP niet enkel de Hidden maar ook de System-flag op die bestanden aan zou durven zetten).
Ik heb in de opties "Hide protection operation system files (Recommended)" uit gevinkt. Nu zie ik dit:

http://www.townage.com/temp_files/untitled51.JPG

Ik zie naast folder.jpg dus nu nog meer verschijnen, terwijl ik die toch echt ooit gedelete heb (dacht ik zo).

Hoe zorg ik ervoor dat folder.jpg wel weer zichtbaar wordt en de rest echt gedelete wordt? Als ik naar de properties kijk van folder.jpg dan kan ik nog steeds hidden niet uitvinken.

En spider, bedankt voor de edit en sorry voor de verkeerde topic naam.

• egkunst
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-06 11:43
Probeer eens in veilige modus je aan te melden met Administrator en verander de rechten eens van de map of kijk eens of je "hidden" nu wel kunt vervangen

• FerdiV
Mmm dat werkt ook niet, hetzelfde effect als normale opstart modus.

De veilige modus:

http://www.townage.com/temp_files/untitled52.JPG

Bij de map opties staat alleen Read Only aangevinkt, als ik die uitvinkt en later weer op de properties klik dan staat hij gewoon weer aangevinkt.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
http://www.winsupersite.com/showcase/windowsxp_tips.asp
When you download the album cover art from the Web, just save the images as folder.jpg each time and place them in the appropriate folder. Then, Windows XP will automatically use that image as the thumbnail for that folder and, best of all, will use that image in Media Player for Windows XP (MPXP) if you choose to display album cover art instead of a visualization. And the folder customization is automatic, so it survives an OS reinstallation as well. Your music folders never looked so good!
folder.jpg is dus een speciale naam en een functie

een copy maken en de naam Hoobastank.jpg geven lost het dus op

Ik gok dus dat je ergens iets van thumbnails/albumart oid aan gezet hebt, of je hebt je windows xp geupdate waardoor deze functie enabled is.

[ Voor 9% gewijzigd door Viper® op 09-11-2006 16:37 ]

• FerdiV
Viper® schreef op donderdag 09 november 2006 @ 16:36:
http://www.winsupersite.com/showcase/windowsxp_tips.asp

[...]

folder.jpg is dus een speciale naam en een functie

een copy maken en de naam Hoobastank.jpg geven lost het dus op

Ik gok dus dat je ergens iets van thumbnails/albumart oid aan gezet hebt, of je hebt je windows xp geupdate waardoor deze functie enabled is.
Mmm als ik hem kopieer wordt het gewoon weer een zelfde soort file, kan weer de hidden niet weghalen.

Trouwens heb ik geen idee waardoor het komt, ik gebruik NOOIT Windows Media Player. Heb een tijdje iTunes gebruikt en nu gebruik ik Foobar2000.

Het rare is dat bij ongeveer 10 procent van de bestanden het geval is dat folder.jpg niet te zien is als normaal.

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-11 14:47
voor de mensen die wel albumart gebruiken:

http://www.avsoft.nl/artfixer/

Is een leuk progje om je album arts te fixen.

...less is more

• FerdiV
Weet iemand nog een oplossing? Zie 2 reacties hierboven.

En voor degene boven dit bericht: Kan ik daarmee het probleem oplossen?

• Moons
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-11 12:15
Ik heb denk ik wel een relevante post.

Heb zelf het probleem ook, ik ga in een dos-prompt naar die map, en doe:
attrib * -h -s

Dus niet alleen de hidden, maar ook de system-attribute haal je dan weg. Dat zou je probleem op moeten lossen.

• Ccc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-07 12:02

Ccc

Het is dus mogelijk om de folder.jpg bestanden niet weer te geven in combinatie met alle verborgen bestanden weergeven aan te hebben.

Hoe doe je dit dan als ik vragen mag?

Ik wil namelijk de folder.jpg bestanden niet in de map zelf zien staan, maar ik wil niet verborgen bestanden niet weergeven niet ervoor inschakelen.
Pagina: 1