Ik zit dagelijks met m'n 17" MBP in de achter tuin, vaak ook in de volle zon en ik zie alles perfecto. Ik heb dan wel een mat scherm gelukkig, want de glossy variant zal niet veel goeds doen buiten. En vergeet niet dat de lichtopbrengst van de MBP's stuk hoger ligt dan die van de Powerbooks, die zullen buiten denk ik niet lekker werken.t-h schreef op maandag 30 april 2007 @ 15:44:
[...]
je maakt me trouwens niet wijs dat je veel kan zien op je scherm. op mijn Powerbook zie ik niks buiten, zelfs niet met de zon aan de andere kant op een dag als vandaag... bovendien, Koninginnedag in de eigen tuin?
Het mogelijk betere contrast heb je niks aan omdat de spiegeling het bijna onmogelijk maakt om iets te zien volgens mij. Dus mat zal dan nog steeds beter zijn in de felle zon.Verwijderd schreef op maandag 30 april 2007 @ 18:55:
Ik gok dat een glazend scherm het beter in de felle zon doet dan een mat scherm
Verwijderd
Niet zozeer de kwaliteit, meer dat je met een gespiegeld scherm in de zon overall meer zult zien dan op een mat scherm.Satch schreef op maandag 30 april 2007 @ 18:57:
[...]
Het mogelijk betere contrast heb je niks aan omdat de spiegeling het bijna onmogelijk maakt om iets te zien volgens mij. Dus mat zal dan nog steeds beter zijn in de felle zon.
400mbit over wireless + accu? Ik gok dat het een minuutje of twee mee zal gaant-h schreef op maandag 30 april 2007 @ 15:44:
[...]
ghehe, ja, hoewel die LaCie drives in een nette verpakking zitten (in tegenstelling tot menig concurrent) blijven het lelijke dingen. Vooral de kabels die eraan zitten maken het een rommeltje.
Erg mooie setup. Het mag dan een 'retro' PowerBookje zijn, maar het blijft erg mooit-h schreef op maandag 30 april 2007 @ 12:38:
[afbeelding]
oldschool PowerBookje
nieuwe Cinema Display
en wat randapparatuur
en de krant
Launching containers into space
Ik kan je uit ervaring mededelen dat het geen zak uitmaakt: je ziet amper wat. De enige manier om wat te zien is je brightness op max te zetten en de zon vol in je scherm te laten schijnen (bij de glossy versie heb je dan geen last van de spiegeling). PDA's e.d. hebben niet voor niets een wat aparter scherm waardoor ze nog enigzins leesbaar blijven in de zon. Die dingen zitten niet op laptops.Verwijderd schreef op maandag 30 april 2007 @ 18:55:
Ik gok dat een glazend scherm het beter in de felle zon doet dan een mat scherm
de powerbooks hebben idd een lage lichtopbrengst. die ACD komt veel meer licht vanaf... ik zou hem dan ook bijna dichtklappen. maar ja, t scherm is net handig voor wat 'achtergrondsoftware' zoals MSN en iTunes.
vanuit deze zoekopdracht (derde pagina) op Flickr komt HIERRR de schoenenwallpaper (mss moet je je aanmelden om de supergrote versie te downloaden, door op 'all sizes' te klikken).
voor de Groningers is de achtergrond op het PB-scherm ook wel interessant. zelfgemaakt in het Noorderplantsoen op een mistig Oktober-ochtendje (hierrr).
en vanaf de bank wordt het gebruikt als tv en met Front Row (TV Shows).
je hebt vast gelijk. toch, die kabels die aan zo'n hdd hangen hadden wel wat mooier gekund. op zn minst wit (heb ik er maar bijgekocht voor de Firewire)Verwijderd schreef op maandag 30 april 2007 @ 19:05:
[...]
400mbit over wireless + accu? Ik gok dat het een minuutje of twee mee zal gaan
thanx..Whieee schreef op maandag 30 april 2007 @ 20:38:
[...]
Erg mooie setup. Het mag dan een 'retro' PowerBookje zijn, maar het blijft erg mooiVerder wat leokennis ook al zei... die schoenen-wall is cool
vanuit deze zoekopdracht (derde pagina) op Flickr komt HIERRR de schoenenwallpaper (mss moet je je aanmelden om de supergrote versie te downloaden, door op 'all sizes' te klikken).
voor de Groningers is de achtergrond op het PB-scherm ook wel interessant. zelfgemaakt in het Noorderplantsoen op een mistig Oktober-ochtendje (hierrr).
[ Voor 22% gewijzigd door t-h op 01-05-2007 01:05 ]
@t-h:
thanks
Je hoeft je overigens niet aan te melden voor de grote versie
thanks
Verwijderd

Dit is mijn setup
core 2 duo macbook
2 gig werkgeheugen
80 gb harde schijf
la cie porsche 250 gig
la cie mobile 160 gig
old skool ipod (museumstuk)
5th gen videoipod 30 gig in universal dock
wireless mightymouse en keyboard voor uit mijn bed computeren op hdscherm
voor de rest ligt er:
aantal geurtjes, wat horloges, samsung x800, tijdschrift, xbox 360, creative pc speakers aan een ddts 100, wat dvd's en wat cocktailspullen
wat je niet ziet, zero halliburton koffer onder het bureau
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2007 21:04 ]
Mooie macbook hoor... maar als ik een doos tissue's een fles babyolie en een magazine met gespierde mannen erop zie liggen krijg ik toch een beetje een nasty beeld van je
Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)
Verwijderd
haha die zwitsal is voor mijn vriendin, die tissues kan ik niet verklaren en tijdschrift is gewoon leesvoer
Zonde dat je rookt.... Word die Mac helemaal geel na een tijdVerwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 21:31:
Pfff, ik moet echt dringend eens kuisen...
[afbeelding]
Kzal 't vanavond of morgen eens doen, of wanneer ik zin heb
Kben namelijk altijd wel druk bezig met mijn mac.. enja, ik heb ook voedsel/drank nodig
Flink opgeruimd inderdaad, ik gok dat je van Cola houd?
Ben je ook gestopt met roken? Zo nee, hoe lang blijft je bureau af(bak)vrij?

"I came here to chew gum and kick ass... and I'm all out of gum." -- They Live
sowieso: roken + witte MacBook... en dan straks over geelbruine vlekken gaan klagen zeker?Arathorn8 schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 23:11:
Ben je ook gestopt met roken? Zo nee, hoe lang blijft je bureau af(bak)vrij?
Waarom een koffer van een paar honderd euro? Zou er niet eens mee over straat durvenVerwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 21:01:
wat je niet ziet, zero halliburton koffer onder het bureau
Download je die TV series via iTunes? Hoe doe je dat?t-h schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 00:38:
[afbeelding]
Of, als je ze op een andere manier downloadt, hoe komen de afleveringen dan in Front row?
Niet dat het in dit topic thuishoort maar -- gewoon converteren naar .mp4 en in iTunes slepen. Net hetzelfde als bij de AppleTV dus.wace schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 02:34:
[...]
Download je die TV series via iTunes? Hoe doe je dat?
Of, als je ze op een andere manier downloadt, hoe komen de afleveringen dan in Front row?
This space intentionally left blank.
Ik heb het net even geprobeerd, maar als je een video file naar itunes sleept, kun je daar via Get Info onder het tabje video aangeven dat het een TV Show is, en welk seizoen en welke aflevering. Ik vind het zelf wat omslachtig omdat ik afleveringen van tv shows toch altijd maar 1 keer kijk, maar het is dus wel een manier om ze in frontrow onder de tvshows te krijgenwace schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 02:34:
[...]
Download je die TV series via iTunes? Hoe doe je dat?
Ahum, kan ie weer ontopic
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Hallo iedereen!
Vandaag zal dan mijn eerste post zijn nadat ik zo'n 7 jaar een trouwe tweaker en GOT bezoeker ben geweest. Een heel verhaal maar juist vandaag voelde ik mij geroepen om me eens te mengen met mijn mede-GOT'ers.
Maar daar zitten jullie natuurlijk niet op te wachten. Ik heb tot mijn vreugde vorige week een MBP 15" mogen ontvangen en ben er zeer blij mij. Ik heb nog geen foto van mn opgeruimde bureau maar die zal ik wel binnenkort posten.
Hier een foto van vorige week, toen de pret net begon:

Dit is niet mijn eerste mac. Een paar jaar geleden was ik een niet zo'n trotse eigenaar van een iBook G4. Waarom niet? Nou, dat kwam omdat ik me ergerde aan de snelheid ervan aangezien er maar 256 MB Ram in zat. Ik had ooit eens geprobeerd om 256 erbij te zetten maar dit werkte helaas niet. Daarom had ik besloten om weer terug te gaan naar een windows laptop.
Na een paar jaar zonder laptop door het leven te gaan werd ik weer verleid door de nieuwe intel-macs EN de mogelijkheid om er windows op te draaien! De keuze was dus snel gemaakt en sinds vorige week ben ik een trotse eigenaar van een MBP! En ik heb geen moment spijt gehad!
Ondanks dat ik het wel belangrijk vond dat er windows op zou kunnen draaien staat geen windows op en ben dit ook niet van plan
ik kan prima uit de voeten met de software die beschikbaar is voor de mac. Ik heb nog wel een windows PC maar die wil ik ook de deur uit doen eigenlijk.
De MBP is een 15.4" versie (2.16GHz) met een mat scherm. Er zit nu momenteeel 1GB Ram in maar dit zal snel worden uitgebreidt naar 2GB Ram. U ziet verder op de foto:
- AirPort Extreme (n)
- Draadloze BT MM
- 19" Philips scherm
- Nintento DS
Met betrekking tot de vorige reacties over mat en glanzende schermen in de zon. Ik heb net even buiten gezeten (wel in de schaduw) en de eerste paar minuten zag ik echt helemaal niks. Na een aantal minuten werd dit wel beter (scherm moet even opwarmen ofzo, of misschien dat je ogen eerst moeten wennen) en toen kon ik wel redelijk goed internetten. Het ziet eruit als je binnen zit met brightness op 1 streepje.
Vandaag zal dan mijn eerste post zijn nadat ik zo'n 7 jaar een trouwe tweaker en GOT bezoeker ben geweest. Een heel verhaal maar juist vandaag voelde ik mij geroepen om me eens te mengen met mijn mede-GOT'ers.
Maar daar zitten jullie natuurlijk niet op te wachten. Ik heb tot mijn vreugde vorige week een MBP 15" mogen ontvangen en ben er zeer blij mij. Ik heb nog geen foto van mn opgeruimde bureau maar die zal ik wel binnenkort posten.
Hier een foto van vorige week, toen de pret net begon:

Dit is niet mijn eerste mac. Een paar jaar geleden was ik een niet zo'n trotse eigenaar van een iBook G4. Waarom niet? Nou, dat kwam omdat ik me ergerde aan de snelheid ervan aangezien er maar 256 MB Ram in zat. Ik had ooit eens geprobeerd om 256 erbij te zetten maar dit werkte helaas niet. Daarom had ik besloten om weer terug te gaan naar een windows laptop.
Na een paar jaar zonder laptop door het leven te gaan werd ik weer verleid door de nieuwe intel-macs EN de mogelijkheid om er windows op te draaien! De keuze was dus snel gemaakt en sinds vorige week ben ik een trotse eigenaar van een MBP! En ik heb geen moment spijt gehad!
Ondanks dat ik het wel belangrijk vond dat er windows op zou kunnen draaien staat geen windows op en ben dit ook niet van plan
De MBP is een 15.4" versie (2.16GHz) met een mat scherm. Er zit nu momenteeel 1GB Ram in maar dit zal snel worden uitgebreidt naar 2GB Ram. U ziet verder op de foto:
- AirPort Extreme (n)
- Draadloze BT MM
- 19" Philips scherm
- Nintento DS
Met betrekking tot de vorige reacties over mat en glanzende schermen in de zon. Ik heb net even buiten gezeten (wel in de schaduw) en de eerste paar minuten zag ik echt helemaal niks. Na een aantal minuten werd dit wel beter (scherm moet even opwarmen ofzo, of misschien dat je ogen eerst moeten wennen) en toen kon ik wel redelijk goed internetten. Het ziet eruit als je binnen zit met brightness op 1 streepje.
Verwijderd
Reageer toch eens ontopic. 
Uhm, check je dm eigenlijk maar even.

Uhm, check je dm eigenlijk maar even.
[ Voor 119% gewijzigd door leon1e op 03-05-2007 16:11 ]
Verwijderd
Had paar daagjes terug weer even een foto gemaakt van mn bureautje en dacht laat ik hem hier eventjes posten:

De (Zwarte Core (1) Duo) MacBook waar het geheel op aangesloten is heb ik naast mn bureau gezet om zo een minder vol bureau te hebben wat minder stress tot gevolgd heeft (ergens gelezen: empty desk = empty mind).
Wat je voor de rest ziet:
LaCie Porsche 250 GB USB 2.0
iPod mini 2G
iPod shuffle 512 MB
iPod video 5.5G (30 GB)
iPod Dock for 3G/4G iPod
Apacer USB stickje
Belkin 7 poorts USB hub
Sony Ericsson K800i
Samsung Syncmaster 930BF (19")
Logitech Cordless Desktop MX3100
IceMat 2nd Editon Black
Spaarpotje gekocht in Alfriston, GB
Afstandsbediening voor mn Yamaha RX-V650 Reciever

De (Zwarte Core (1) Duo) MacBook waar het geheel op aangesloten is heb ik naast mn bureau gezet om zo een minder vol bureau te hebben wat minder stress tot gevolgd heeft (ergens gelezen: empty desk = empty mind).
Wat je voor de rest ziet:
LaCie Porsche 250 GB USB 2.0
iPod mini 2G
iPod shuffle 512 MB
iPod video 5.5G (30 GB)
iPod Dock for 3G/4G iPod
Apacer USB stickje
Belkin 7 poorts USB hub
Sony Ericsson K800i
Samsung Syncmaster 930BF (19")
Logitech Cordless Desktop MX3100
IceMat 2nd Editon Black
Spaarpotje gekocht in Alfriston, GB
Afstandsbediening voor mn Yamaha RX-V650 Reciever
offtopic:
Was meinst du?, lijkt me erg triest en kan me niet voorstellen dat ook maar iemand dat hier zou doen
Was meinst du?, lijkt me erg triest en kan me niet voorstellen dat ook maar iemand dat hier zou doen
Verwijderd
De rechtop neergezette Shuffle + Mini, de K800i die strak op het bureau ligt, de muis lichtelijk scheef neergezet ("actief"), een totaal cleane desktop... zou het leuker vinden gewoon een waarheidsgetrouwe foto te zien

Die pic heb je voor je neus!!Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 02:10:
De rechtop neergezette Shuffle + Mini, de K800i die strak op het bureau ligt, de muis lichtelijk scheef neergezet ("actief"), een totaal cleane desktop... zou het leuker vinden gewoon een waarheidsgetrouwe foto te zien
althans, zo werkt dat wel bij mij.. Mijn desk moet gewoon _clean_ zijn.. Tuurlijk ligt er wel eens een beetje rotzooi, maar dat ruim ik asap weer netjes op!

Hier -- een waarheidsgetrouw exemplaar. Een grote puinhoop.
Wat zie je:
1 x MacPro - 2 x 2.66Ghz - 8 GB ram - 1.75TB aan disken
1 x PowerMac G5 - 2 x 2Ghz - 2 GB ram - 750GB aan disken
1 x Macbook Pro in sleeve - 2.16 Ghz CD - 2 GB ram - 100 GB disk.
1 x 23" ACD
1 x 20" ACD
1 x Ipod Nano Red
1 x Canon Ixus800IS
1 x Airport Extreme
2 x Western Digital externe disk
1 x Wacom Intuos A4 ding.
en nog een hele meuk boeken, bagger scanner, dosiertjes, client submitted content (aka rommel).
Dan verkies ik toch zo'n mooi gestylede en opgeruimed bureau als hierboven ...
Teach me how .. dat hou ik net 2 dagen vol en dan ligt de puinhoop er weer ... Need more space en dringend iemand die kan behangen / verven zonder mij te ambeteren
[ Voor 18% gewijzigd door iworx op 05-05-2007 09:09 ]
This space intentionally left blank.

Plaatje van mijn troep dan ook maar.
Uhm normaal is het erger.
Die van op het werk krijgen jullie wel te zien als mijn nieuwe 24" iMac er eindelijk is.
wat je ziet is.
- macbook van jaartje out. zonder werkende netwerk poort (die heb ik gesloopt).
- een Philips photo frame.
- lg KG 800
- 1 blikje Molson - Canadian (beer)
- 1 gb muvo
- school boeken
- mijn vinger
inno
Verwijderd
Niet alle mensen zijn van die "rommelkonten/sloddervossen"Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 02:10:
Zo hier ook mijn redelijk cleane bureau (sorry jongens).

Wat men ziet:
• 17" PowerBook G4 1.33, 2 Gb ram, Superdrive, Wifi, BT, etc
• Op een Coolermaster Notepal, welke op een Griffin iCurve staat
• Porsche LaCie 320 Gb via Firewire
• Porsche LaCie 160 Gb via USB
• Apple wireless keyboard
• Logitech MX310 muis
• HP C4180 all-in-one
• iPod shuffle
• Twee PMS chips
• CD van Kees Kraayenoord

Machientje doet het prima, beetje traag alleen af en toe.
Wat hier niet op staat:
• Apple Cube servertje

Wat men ziet:
• Logitech MX310 muis
• HP C4180 all-in-one
• iPod shuffle
• Twee PMS chips
Wat hier niet op staat:
• Apple Cube servertje
Die LaCie's kan je toch heel netjes opstapelen, dat is wat ik iig heb gedaan. Ik heb hier 4x 500GB op elkaar staan, ziet er nog leuk uit ookwillem169 schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 11:46:
Zo hier ook mijn redelijk cleane bureau (sorry jongens).
[afbeelding]
Wat men ziet:
• Logitech MX310 muis
• HP C4180 all-in-one
• iPod shuffle
• Twee PMS chips
Wat hier niet op staat:
• Apple Cube servertje
Dat kan inderdaad ja. Heb je niet veel last van resonantie?
Plus dat het dan bijna een brandstapel wordt, zo heet.
Geen last van performace verlies/uitval?
Plus dat het dan bijna een brandstapel wordt, zo heet.
Inderdaad ... in de gebruiksaanwijzing raadt Lacie af om meer dan 2 drives op elkaar te stapelen ivm de warmte die dan niet goed weg kan.
Hier stond achterhaalde informatie…
Kan best wel een constructie verzinnen waar ze in mijn gekoelde 19" rack staan, maar die staat een kamer verder en USB kan niet zo lang verlengd worden? En Firewire volgens mij al helemaal niet...
Denk aan minstens 3 meter.
Heb het namelijk al geprobeerd met USB verlengkabels naar een hubje (op 220) maar als ik de hdd's aanzette kwamen ze niet in m'n Finder terecht dus ik denk dat die afstand gewoon te lang is?
Denk aan minstens 3 meter.
Heb het namelijk al geprobeerd met USB verlengkabels naar een hubje (op 220) maar als ik de hdd's aanzette kwamen ze niet in m'n Finder terecht dus ik denk dat die afstand gewoon te lang is?
USB kan tot maximaal 5meter onversterkt..
Dus dat moet geen probleem zijn lijkt mij
Kabels zijn er in de lengte's ; 1.8, 3.0 & 5 meter.
Dus dat moet geen probleem zijn lijkt mij
Kabels zijn er in de lengte's ; 1.8, 3.0 & 5 meter.
[ Voor 23% gewijzigd door -Sander- op 05-05-2007 19:12 ]
Verwijderd
Mijn op-eigen-stroom-werkende printer werkt prima op 5 meter verlengkabel + 1.5m standaard kabel
weg
[ Voor 93% gewijzigd door Ra5a op 06-05-2007 02:07 . Reden: verkeerde topic, excuses. ]
Imperfectionist.
Ik heb op kantoor een firewire kabel van 10 meter. Werkt uitstekend.willem169 schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 17:41:
Kan best wel een constructie verzinnen waar ze in mijn gekoelde 19" rack staan, maar die staat een kamer verder en USB kan niet zo lang verlengd worden? En Firewire volgens mij al helemaal niet...
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ik heb pas geleden gelezen dat bij een onderzoek is uitgewezen dat warmte en/of hitte totaal geen invloed hebben om de levensduur en performance van HDD's. Ik zou zelf zo 123 niet weten welk onderdeel er onderuit zou moeten gaan aan warmte.willem169 schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 17:34:
Dat kan inderdaad ja. Heb je niet veel last van resonantie?
Plus dat het dan bijna een brandstapel wordt, zo heet.Geen last van performace verlies/uitval?
baquelappe schreef op zondag 06 mei 2007 @ 11:08:
[...]
Ik heb pas geleden gelezen dat bij een onderzoek is uitgewezen dat warmte en/of hitte totaal geen invloed hebben om de levensduur en performance van HDD's. Ik zou zelf zo 123 niet weten welk onderdeel er onderuit zou moeten gaan aan warmte.
offtopic:
Nou als ze warmer dan 50 graden worden, lijkt mij dat alle metalen onderdelen daar wel last van gaan hebben. Ze gaan namelijk van 10 C naar 50 / 60 en intern denk nog warmer. Dit betekend dat dingen net iets gaan uitzetten / krimpen, dat zal nooit goed voor een schijf zijn.
Over het algemeen denk ik dat het wel mee valt, maar veel hitte is eigenlijk voor geen enkele electronica goed. In bijna alle handleidingen staat wel niet in zonlicht leggen / gebruik bij -10 tot 60 C.
Nou als ze warmer dan 50 graden worden, lijkt mij dat alle metalen onderdelen daar wel last van gaan hebben. Ze gaan namelijk van 10 C naar 50 / 60 en intern denk nog warmer. Dit betekend dat dingen net iets gaan uitzetten / krimpen, dat zal nooit goed voor een schijf zijn.
Over het algemeen denk ik dat het wel mee valt, maar veel hitte is eigenlijk voor geen enkele electronica goed. In bijna alle handleidingen staat wel niet in zonlicht leggen / gebruik bij -10 tot 60 C.
[ Voor 1% gewijzigd door Maeslant op 06-05-2007 12:07 . Reden: Sorry beetje offtopic ]
offtopic:
Bij een warm wordende laptop moet je je vooral zorgen gaan maken om je accu. Die slijt veel harder van warmte, dan van gebruik. Dus zelfs op de netstroom slijt je accu dan.
Bij een warm wordende laptop moet je je vooral zorgen gaan maken om je accu. Die slijt veel harder van warmte, dan van gebruik. Dus zelfs op de netstroom slijt je accu dan.
[ Voor 5% gewijzigd door m-m op 06-05-2007 13:32 ]
Maeslant schreef op zondag 06 mei 2007 @ 11:53:
[...]
offtopic:
offtopic:
Het onderzoek is van Google. Ze hebben dat onderzoek gedaan met hun eigen servers die in een datacentre hangen. Die schijven draaien dus 24/7 hebben een veel grotere belasting dan een schijf in bijv. een Macbook. Zaken als hitte en load maakten amper iets uit voor de levensduur. Wat ze wel opviel was dat schijven die binnen 6 maanden kuren hadden vrij snel stuk gingen. Schijven waarbij dat niet gebeurde wisten de 5 jaar te halen. Volgens mij werd na 5 jaar de boel vervangen omdat het dan afgeschreven was. Geen idee hoeveel meer jaar ze nog vol konden houden. Het onderzoek staat op de frontpage: Google: hoge temperatuur geen oorzaak van harddiskfouten.
Het onderzoek is van Google. Ze hebben dat onderzoek gedaan met hun eigen servers die in een datacentre hangen. Die schijven draaien dus 24/7 hebben een veel grotere belasting dan een schijf in bijv. een Macbook. Zaken als hitte en load maakten amper iets uit voor de levensduur. Wat ze wel opviel was dat schijven die binnen 6 maanden kuren hadden vrij snel stuk gingen. Schijven waarbij dat niet gebeurde wisten de 5 jaar te halen. Volgens mij werd na 5 jaar de boel vervangen omdat het dan afgeschreven was. Geen idee hoeveel meer jaar ze nog vol konden houden. Het onderzoek staat op de frontpage: Google: hoge temperatuur geen oorzaak van harddiskfouten.
Verwijderd
Hier mijn bureau met mijn iMac G5 20":

Hier de andere kant met de Powerbook G4 15" van mijn vriendin en onze Pentium4 Xp machine:

In de kast liggen nog mijn Powerbook 15", iBook 14" en een Sony Vaio van mijn vriendin, en zoals je ziet accentueerd een glazen tafel alleen maar de kabels
Hier de andere kant met de Powerbook G4 15" van mijn vriendin en onze Pentium4 Xp machine:
In de kast liggen nog mijn Powerbook 15", iBook 14" en een Sony Vaio van mijn vriendin, en zoals je ziet accentueerd een glazen tafel alleen maar de kabels
Verwijderd
Hi all,
ik kwam er achter dat mijn eigen (windows) desktop alweer een jaartje of 7 oud was (antiek in de pc wereld dus).
Omdat ik voornamelijk webdesign en coding doe, heb ik er geen last van, maar de multi-monitor setup ging me danig irriteren dat ik naar andere alternatieven ging zoeken.
Ik kwam uit op een mooie 23" Cinema display. Maar ik keek er tegenop om weer een herrie makende toren in de woonkamer te hebben. Ik ben dus in rotterdam de Apple winkel binnengelopen en toen ik weer naar buiten liep was ik een hoop geld armer.
Het resultaat:

Van links naar rechts: een WD Essential 500GB, de Mac Mini Dual Core 1,83 GHZ, een setje Harman Kardon, de 23" ACD, een draadloos Logitech KB, een MX Revolution en linksvoor in het docking mijn werk-laptop, een Dell Latitude D610 met Windows Vista.
Ik moet zeggen, dat ik OS-x vrij snel doorheb. Vind het alleen erg wennen dat toetsen zoals page up en down en home / end niet hetzelfde werken (lees: ik heb het nog niet helemaal door
)
maar ik ben gelijk verliefd op het scherm. Het is even uitzoeken hoe e.e.a. ten op zichte van Windows werkt, maar i'm getting the hang of it.
ik kwam er achter dat mijn eigen (windows) desktop alweer een jaartje of 7 oud was (antiek in de pc wereld dus).
Omdat ik voornamelijk webdesign en coding doe, heb ik er geen last van, maar de multi-monitor setup ging me danig irriteren dat ik naar andere alternatieven ging zoeken.
Ik kwam uit op een mooie 23" Cinema display. Maar ik keek er tegenop om weer een herrie makende toren in de woonkamer te hebben. Ik ben dus in rotterdam de Apple winkel binnengelopen en toen ik weer naar buiten liep was ik een hoop geld armer.
Het resultaat:
Van links naar rechts: een WD Essential 500GB, de Mac Mini Dual Core 1,83 GHZ, een setje Harman Kardon, de 23" ACD, een draadloos Logitech KB, een MX Revolution en linksvoor in het docking mijn werk-laptop, een Dell Latitude D610 met Windows Vista.
Ik moet zeggen, dat ik OS-x vrij snel doorheb. Vind het alleen erg wennen dat toetsen zoals page up en down en home / end niet hetzelfde werken (lees: ik heb het nog niet helemaal door
maar ik ben gelijk verliefd op het scherm. Het is even uitzoeken hoe e.e.a. ten op zichte van Windows werkt, maar i'm getting the hang of it.
Nog maar eens een avond shotje 

- MacBook C2D 2GB
- BenQ X-Touch 800
- Creative I-Trigue L3800
- Dell 2007WFP
[ Voor 48% gewijzigd door Serenity op 23-05-2007 19:34 ]
vallen jou pennen wel eens op de grond?Serenity schreef op maandag 07 mei 2007 @ 00:57:
Nog maar eens een avond shotje
[afbeelding]
- MacBook C2D 2GB
- BenQ X-Touch 800
- Creative I-Trigue L3800
- Dell 2007WFP
(waarom in godsnaam een tuintafel als bureau?)
Al die buro's hierzo.... dat betekent werken... bah 
Ik gebruik mijn mac voor heel wat anders als de meesten hier,

Overigens is de iBook nu vervangen voor een hagelnieuwe macbook C2D en is Final Scratch vervangen voor Traktor Scratch... maar het idee blijft hetzelfde
Ik gebruik mijn mac voor heel wat anders als de meesten hier,

Overigens is de iBook nu vervangen voor een hagelnieuwe macbook C2D en is Final Scratch vervangen voor Traktor Scratch... maar het idee blijft hetzelfde
^ Is dat niet ehm.. saai, om zo voor een muur te staan? Of ik begrijp de bedoeling ervan niet 
Wat voor dingen?
Nee dit is puur voor de hobby en als ik dat in de woonkamer ga zetten is het binnenkort handig dat ik een notebook heb want op straat met een desktop is ook niet watSerenity schreef op maandag 07 mei 2007 @ 02:28:
^ Is dat niet ehm.. saai, om zo voor een muur te staan? Of ik begrijp de bedoeling ervan niet
Daarnaast staat het zo het makkelijkst en kan ik eventuele extra ruimte gewoon creëren door een wall mount in de muur te rammen. Nu de macbook er overigens is gaat de wall mount rechts van het meubel er binnenkort af en komt er een 19 inch widescreen scherm in het midden te hangen (die kon de iBook namelijk niet op de benodigde resolutie krijgen). Handiger voor de dj toepassingen en ik kan er meteen een filmpje op kijken als er beneden in de woonkamer weer eens een zogenaamd vriendinnen avondje is
Inderdaad, die raak ik vandaag de dag echt zo goed als niet meer aan[[...]
Wat voor dingen?
[ Voor 33% gewijzigd door R2D2 op 07-05-2007 03:10 ]
Leuke opstelling!Reind schreef op maandag 07 mei 2007 @ 03:06:
[...]
Nee dit is puur voor de hobby en als ik dat in de woonkamer ga zetten is het binnenkort handig dat ik een notebook heb want op straat met een desktop is ook niet wat
Daarnaast staat het zo het makkelijkst en kan ik eventuele extra ruimte gewoon creëren door een wall mount in de muur te rammen. Nu de macbook er overigens is gaat de wall mount rechts van het meubel er binnenkort af en komt er een 19 inch widescreen scherm in het midden te hangen (die kon de iBook namelijk niet op de benodigde resolutie krijgen). Handiger voor de dj toepassingen en ik kan er meteen een filmpje op kijken als er beneden in de woonkamer weer eens een zogenaamd vriendinnen avondje is
[...]
Inderdaad, die raak ik vandaag de dag echt zo goed als niet meer aan
Met welk programma werk jij op de mac? Reason?
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Gokje: Traktor ScratchFalcon schreef op maandag 07 mei 2007 @ 07:52:
Met welk programma werk jij op de mac? Reason?
Anders lees je z'n hele post even..
Verwijderd

Wat je allemaal ziet op mijn alom bekende Jerker bureau van boven naar beneden:
Bovenste plank:
Mascotte-popje, Speaker 1 van 5, omgevallen mascotte-popje, pennenbakje met pennen en veeel kwasten, een paar boekjes, Apple remote, Mini-DVI naar VGA kabel, Philishave, mascotte-hond 1, Speaker 2 van 5, mascotte-hond 2, overgebleven geluidsdraad.
Middelste plank:
Examenbundel Engels uit 2006, een verscholen wiskunde boek, Externe HD, PSP, OSX install cd's, Creative 5.1 5700 ding (hoe noem je dat? decoder? equalizer?), Speaker 3 van 5, PSP case, opengemaakt scheermesjes-doosje, lippenbalsem, fietslampje, perforator, dé lekkerste coolbest die er is: Strawberry Hill, Agenda, Grafisch rekenmachientje.
Onderste plank:
Macbook
Wat je niet ziet: overige speakers, een hoop Ikea potloodjes, kabelrotzooi onder m'n bureau.
Wat zou een 20" iMac toch mooi staan op die middelste plank *drool
* Mensen en organisaties zijn op hun best wanneer ze over een juiste mix van orde en wanorde beschikken. (De Wet van de stimulerende wanorde, zojuist besteld ^_-)weebl schreef op maandag 07 mei 2007 @ 20:37:
Let niet op de rotzooi...[/small]
Bevalt het kijken via FrontRow (of gewoon QuickTime) op je Dell scherm? Zit namelijk zelf ook te denken over het aanschaffen van een dergelijke monitor ipv een ACD, vanwege de aansluitmogelijkheden.
I USE CAPS LOCK BECAUSE I WILL BECOME NOTICED, POPULAR, AND GOOD IN BED
Bevalt erg goedr.venema schreef op maandag 07 mei 2007 @ 21:01:
[...]
* Mensen en organisaties zijn op hun best wanneer ze over een juiste mix van orde en wanorde beschikken. (De Wet van de stimulerende wanorde, zojuist besteld ^_-)
Bevalt het kijken via FrontRow (of gewoon QuickTime) op je Dell scherm? Zit namelijk zelf ook te denken over het aanschaffen van een dergelijke monitor ipv een ACD, vanwege de aansluitmogelijkheden.
Hier mijn tijdelijke bureau i.v.m. verbouwing.

Wat staat er allemaal op de foto :
iMac 24" met 2 GB
Harman Kardon Soundsticks 2
WD Mybook 320 GB USB
iPod Nano Red 8 GB ( achter het glas)
Logitech S530
Samsung 27" LCD
Xbox 360

iMac 24" met 2 GB
WD Mybook 320 GB USB
Logitech S530
Samsung 27" LCD
Xbox 360
Blegh.. mensen die wel geld hebben voor al dat mooie spul...carfreak02 schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 14:10:
Hier mijn tijdelijke bureau i.v.m. verbouwing.
[afbeelding]
iMac 24" met 2 GB
WD Mybook 320 GB USB
Logitech S530
Samsung 27" LCD
Xbox 360

MacBook Pro C2D 2,16 - 1,5GB Ram
Cinema Display 20"
Cambridge Soundworks 250D
+
Draadloze Mighty
Apple Keyboard
Ik wil nog een Logitech 530 setje.
Verwijderd
Gekocht voor een tientje op koninginnemarkt en een beetje opgekalefaterd (de binnenkant was zo stoffig dat het modder was geworden)

Powermac G3 300MHz
128 MB Ram
6GB HDD
Mac OS 9.1
Hij staat in de verkoop, als hij weg is koop ik misschien een Powermac G4 (Quicksilver
)
Heb btw ook een iPod Nano 4GB, maar iedereen weet hoe die eruit ziet... (Blauwe tube)
(edit: sorry voor de ongelooflijk brakke kwaliteit van de foto, ik zal kijken of ik een betere foto kan maken) al gedaan

Powermac G3 300MHz
128 MB Ram
6GB HDD
Mac OS 9.1
Hij staat in de verkoop, als hij weg is koop ik misschien een Powermac G4 (Quicksilver
Heb btw ook een iPod Nano 4GB, maar iedereen weet hoe die eruit ziet... (Blauwe tube)
(edit: sorry voor de ongelooflijk brakke kwaliteit van de foto, ik zal kijken of ik een betere foto kan maken) al gedaan
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2007 21:41 . Reden: betere foto ]
Verwijderd
Hij lijkt kleiner, zeker in vergelijking met de breedte van het toetsenbord en de 27". Of is dat gezichtsbedrog?
Dat wou ik dus ook posten. het leek mij meer een 20 inch versieVerwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 23:56:
[...]
Hij lijkt kleiner, zeker in vergelijking met de breedte van het toetsenbord en de 27". Of is dat gezichtsbedrog?
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Het is dan gezichtsbedrog , want het is toch echt een 24"
Verwijderd
bij een 20" versie is de rand veel dikker als de 24". dit is een smalle rand, en dit is dus een 24".
is het eigenlijk een nieuwe imac 24" of een wat oudere(eerdere rivisie) ?
is het eigenlijk een nieuwe imac 24" of een wat oudere(eerdere rivisie) ?
Verwijderd
hahaha retro!!!Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 21:37:
Gekocht voor een tientje op koninginnemarkt en een beetje opgekalefaterd (de binnenkant was zo stoffig dat het modder was geworden)
[afbeelding]
Powermac G3 300MHz
128 MB Ram
6GB HDD
Mac OS 9.1
Hij staat in de verkoop, als hij weg is koop ik misschien een Powermac G4 (Quicksilver)
Verwijderd
Heeft iemand toevallig Macbook pro 15,4" en 17" foto´s, ik kan nergens foto´s van beiden vinden dat ze naast elkaar staan in 1 foto ik wil het graag zien.
Hier zal ook vast wel iets tussenstaan: http://flickr.com/search/?q=macbook+pro+15+17&m=textVerwijderd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 22:05:
Heeft iemand toevallig Macbook pro 15,4" en 17" foto´s, ik kan nergens foto´s van beiden vinden dat ze naast elkaar staan in 1 foto ik wil het graag zien.
Verwijderd

MacBook
Logitech Z3 Speakers
IPod Nano 2GB
Toshiba 160GB EXT HDD
Nrc Next
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2007 17:20 ]
Verwijderd
Met de cameraphone, dus verneukt (ook al is het zogenaamd 5MP met een Carl Zeiss lensje
). En een rotzooi op m'n bureau 

Macbook in het zwart en 24" Dell.

Oew. ik zal morge ff foto maken van 2 X 24' iMac die vandaag eindelijk binnen zijn gekomen.
Ze staan goed naast de 2 macbooks en 2 17 inch schermpjes.
inno
Toe maarmr.inno schreef op maandag 14 mei 2007 @ 22:24:
Oew. ik zal morge ff foto maken van 2 X 24' iMac die vandaag eindelijk binnen zijn gekomen.
flamen doe je maar ergens anders, maar niet hier.
[ Voor 83% gewijzigd door Daedalus op 14-05-2007 23:32 ]
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 16:13:
Met de cameraphone, dus verneukt (ook al is het zogenaamd 5MP met een Carl Zeiss lensje). En een rotzooi op m'n bureau
[afbeelding]
offtopic:
Een klein beetje offtopic, maar toch een vraagje, werkt dat een beetje lekker, macbook + extern scherm? Op mijn iBook is dit namelijk niet echt te doen (vooral expose niet) en wil daarom dus in de zomervakantie overgaan op een Macbook. En zover ik weet kunnen de macbooks nog steeds niet clam-shellen ?
Een klein beetje offtopic, maar toch een vraagje, werkt dat een beetje lekker, macbook + extern scherm? Op mijn iBook is dit namelijk niet echt te doen (vooral expose niet) en wil daarom dus in de zomervakantie overgaan op een Macbook. En zover ik weet kunnen de macbooks nog steeds niet clam-shellen ?
Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.
Volgens mij wel hoordomi235 schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 07:13:
En zover ik weet kunnen de macbooks nog steeds niet clam-shellen ?
[ Voor 14% gewijzigd door Kaspers op 15-05-2007 08:01 ]
nja, niet te veel offtopic gaan
Maar volgens mij moet dit ook gewoon kunnen. Mijn mijn MacBook Pro iig wel. Informeer voor de zekerheid in een Apple Store. Of misschien iemand met een MacBook dit kan bevestigen. Maar het lijkt mij sterk dat het niet kan.
Verwijderd
Noob: Wat is clam-shellen?domi235 schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 07:13:
[...]
offtopic:
En het werkt prima, al moet 'ie heel soms ff iets langer nadenken, maar expose e.d. gaat gewoon supersoepel. Ik heb er wel 2 gig geheugen in zitten.
Clam-shellen betekend dat je kan werken met je MacBook dicht. Dus een externe toetsenbord, muis en monitor.Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 09:31:
[...]
Noob: Wat is clam-shellen?
En het werkt prima, al moet 'ie heel soms ff iets langer nadenken, maar expose e.d. gaat gewoon supersoepel. Ik heb er wel 2 gig geheugen in zitten.
Miscchien teveel offtopic, maar CraZaay, kan jij misschien het testen? Door je macbook dicht te klappen, kan je dan nog werken met je externe scherm?
[ Voor 15% gewijzigd door iMars op 15-05-2007 10:10 ]
Verwijderd
Nee, dat werkt niet. Ik had ook al naar instellingen daarvoor gezocht, maar volgens mij kan dat (helaas) niet met de Macbook. Met de Pro wellicht wel, dat weet ik niet.webmail schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 09:44:
[...]
Clam-shellen betekend dat je kan werken met je MacBook dicht. Dus een externe toetsenbord, muis en monitor.
Miscchien teveel offtopic, maar CraZaay, kan jij misschien het testen? Door je macbook dicht te klappen, kan je dan nog werken met je externe scherm?
Volgens mij is hier eerder een topic over geweest op GoT overigens.
Het kan wel. Simpele truuk hiervoor: Zet je Macbook in slaapstand en zorg dat er een (usb) toetsenbord of muis is aangesloten. Vervolgens kan je je Macbook wekken met een druk op de knop en start hij op in Clamshell modus.Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 10:13:
[...]
Nee, dat werkt niet. Ik had ook al naar instellingen daarvoor gezocht, maar volgens mij kan dat (helaas) niet met de Macbook. Met de Pro wellicht wel, dat weet ik niet.
En ik heb niet eens een Macbook
[ Voor 3% gewijzigd door Satch op 15-05-2007 10:16 ]
Dat kon ook met de Powerbook, en dat kan nog steeds met de Macbook 
Idd. wel de stekker erin doen, usb toetsenbord eraan en muis en tadaaa....dan wordt hij weer wakker met je externe monitor als main display.
Idd. wel de stekker erin doen, usb toetsenbord eraan en muis en tadaaa....dan wordt hij weer wakker met je externe monitor als main display.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Of houd de klep een stukje open (ver genoeg dicht zodat hij wel in slaapstand gaat) en druk dan op een toets waar je nog net bij kunt. Of nog makkelijker: klap 'm dicht, wacht tot hij in slaapstand is, en activeer 'm weer met de remote.
2 linkjes:Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 10:13:
[...]
Nee, dat werkt niet. Ik had ook al naar instellingen daarvoor gezocht, maar volgens mij kan dat (helaas) niet met de Macbook. Met de Pro wellicht wel, dat weet ik niet.
Sleep mode macbook pro
in de 1e reply staat een link: http://www.macintouch.com...ts/macbook/topic4286.html
Het moet dus kunnen.
Sorry voor de offtopic gepraat, nu weer ontopic!

mr.inno schreef op maandag 14 mei 2007 @ 22:24:

dus wat je ziet is.
- 2 -> 24' iMac (2 gb ram, (750 gb hdd, 128 mb vid), (500 gb hdd, 256 mb vid))
- 2 -> 17' TFT
- 2 -> macboooks (2 gb ram, 80 gb hdd)
- 1 -> 24 poorts switch
- masive junk en bananendozen
inno
Offtopic:domi235 schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 07:13:
[...]
offtopic:

Verwijderd
mooie mac,
maar licht het nou aan mij of heeft die 17 inch nou veel mooier beeld vooral bij de laatste foto
maar licht het nou aan mij of heeft die 17 inch nou veel mooier beeld vooral bij de laatste foto
't is helderder. die acer schermpjes hebben een stuk minder goede backlights dan de iMacs. (Vooral omdat ze wat ouder zijn overigens, verder niet bijzonder veel mis mee.)
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
wat mooi zeg
daar zou ik ook wel willen werken
hehe
In het echt ziet de 24" iMac er geweldig sexy uit...
In het echt ziet de 24" iMac er geweldig sexy uit...
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Het kan dus wel degelijk, wat heet, ik werk er nu op. Je moet wel je power erop aansluiten, anders lijkt het inderdaad niet te werken. Dus alles aansluiten, evt nog dichtklappen (hij kan alleen naar clamshell als ie dicht zit) en daarna ff op spatie drukken. En klaar.Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 10:13:
[...]
PSN: djmurcielago
Dit topic is gesloten.
Let op:
Een paar regeltjes:
# Ga niet teveel offtopic, dit is een bureau pats draadje en niet een helpdesk/vragen draadje. Het is dus niet zo dat je helemaal niks mag vragen over de setup van een ander, maar begin niet met vragen "welke mac moet ik kopen" enz. :).
# Maak a.u.b. 2 foto's. 1 van je bureau in originele grootte en 1 preview daarvan. Deze preview is dus het bureau alleen dan verkleind naar 560x420 pixels, middels een programma als gimp o.i.d. Vervolgens plaats je een plaatje van je preview in het topic en dat plaatje laat je linken naar het grote plaatje. Zodra men erop klikt krijgt men dus het origineel te zien.
# Vertel wat over je Apple en misschien ook over de dingen er omheen.
Een paar regeltjes:
# Ga niet teveel offtopic, dit is een bureau pats draadje en niet een helpdesk/vragen draadje. Het is dus niet zo dat je helemaal niks mag vragen over de setup van een ander, maar begin niet met vragen "welke mac moet ik kopen" enz. :).
# Maak a.u.b. 2 foto's. 1 van je bureau in originele grootte en 1 preview daarvan. Deze preview is dus het bureau alleen dan verkleind naar 560x420 pixels, middels een programma als gimp o.i.d. Vervolgens plaats je een plaatje van je preview in het topic en dat plaatje laat je linken naar het grote plaatje. Zodra men erop klikt krijgt men dus het origineel te zien.
# Vertel wat over je Apple en misschien ook over de dingen er omheen.