Computer gebruik monitoren

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• Cybex
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik werk op een school en we willen graag weten wat het PC rendement is. Heeft iemand hier misschien ervaring mee? Belangrijk is dat we bijvoorbeeld per dag kunnen zien hoeveel tijd van de dag een computer ingelogd is geweest (niet de tijd dat een computer aan staat, want dat staan ze vaak wel).

We werken met een Novell Netware omgeving en alle PC's zijn voorzien van Windows XP. Misschien is het mogelijk om dat met snmp uit te lezen oid? Wie kan me hier de juiste richting aangeven?

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
het aan en afloggen van gebruikers monitoren en filteren/sorteren per machine?

Verwijderd

Login script ?

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-03 18:08
Ik heb vroeger wel een timemanagement programmatje gehad waar je dat wel in kon bijhouden. ff zoek op timemanagement?

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Nsure Audit, wat wordt gebundeld met NetWare 6.5 heeft onder andere deze mogenlijkheid:
000A0107 Login (Netware)
A user has obtained a connection to a NetWare server and authenticated that connection. This cites eDirectory authentication to a specific NetWare server.

000A010B Logout (Netware)
A user has logged-out from a NetWare server. This cites an eDirectory logout event from a particular NetWare server.

[ Voor 14% gewijzigd door JoetjeF op 02-11-2006 18:20 ]

Verwijderd

uit de logs halen van inlog/loguit events? Of Novell dat heeft weet ik niet maar lijkt me dat er wel zoiets dergelijks zou moeten kunnen op deze manier.

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Een andere tool die wellicht makkelijk te implementeren is: http://www.novell.com/coolsolutions/tools/18038.html

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-03 07:56

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Kom op, probeer eerst zelf eens het e.e.a uit te zoeken alvorens hier jou opdracht neer te plempen.
Ik kan op geen enkele manier de indruk krijgen dat je ook maar iets zelf geprobeerd hebt.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.