Thunderbird: Per ongeluk alle mail definitief verwijderd !

Pagina: 1
Acties:
  • 1.498 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb net iets fout gedaan :')

Bij het selecteren van wat emails heb ik perongeluk de knoppen shift > end > en shift+delete ingedrukt..
nu ben ik dus alle email van dat account kwijt en ik heb niet echt een backup voor handen en op de server staat het ook niet meer..

Zijn er recover methodes voor dit soort gevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 11:39

DizzyWeb

Ondertiteld

Heb je toevallig een andere PC waar dezelfde mailbox ingesteld staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Nee, in dat geval: weg is weg.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:15

Hu9o

Schokkend

In je topic titel geef ja al aan 'definitief verwijderd'.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Thunderbird gebruikt (of gebruikte, in elk geval) een variant van mbox om je mail in op te slaan. Default markeert ie mails als deleted (D), en doet er verder niks mee totdat ze gepurged worden (wanneer thunderbird dat nodig vindt weet ik niet).
Je kunt dus op zoek gaan naar het bestand waar thunderbird de mail in opslaat, en hopen dat al je mail er nog is, maar dan met een D-status. Afhankelijk van de versie van thunderbird, hoe de mensen van thunderbird tegenwoordig een mail-purge-beleid hebben en wat je zelf allemaal al gedaan hebt, kan er dus nog prima kans zijn dat je mail nog op je schijf staat.

[ Voor 22% gewijzigd door blaataaps op 31-10-2006 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110847

In Outlook 2003 zit een "recover deleted items" optie.
Misschien kun je in Thunderbird zoeken naar die optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-05 10:03
En mocht het zeer belangrijk zijn, zou ik voor de zekerheid de schijf in een andere pc zetten, zodat je zeker bent dat je niet verder de schijf gebruikt. Mocht het bestand dan toch nog weg zijn, kun je heel misschien met bestands recovery het mailbestand terughalen. (of zou het niet?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:13
Je mail is er nog gewoon aanwezig. Zie http://kb.mozillazine.org/Undelete_a_message
Maak van te voren even een kopietje van je profielmap.

Gebruik NIET de functie "deze map comprimeren". Dan ben je namelijk wel alles kwijt.

[ Voor 47% gewijzigd door Springuin op 31-10-2006 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Niet online
Springuin schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 13:21:
Je mail is er nog gewoon aanwezig. Zie http://kb.mozillazine.org/Undelete_a_message
Maak van te voren even een kopietje van je profielmap.

Gebruik NIET de functie "deze map comprimeren". Dan ben je namelijk wel alles kwijt.
ik ben nu bezig het door te nemen, bedankt alvast en ik vertel zo hoe het gegaan is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Niet online
Ewald ! schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 13:31:
[...]

ik ben nu bezig het door te nemen, bedankt alvast en ik vertel zo hoe het gegaan is :)
Ok het is gelukt :)
heb het zo gedaan:
* Profiles map geupdate.
* Thunderbird Reset Status gedownload (http://apveening.speedlinq.nl/software/)
* mboximport extension geïnstalleerd (http://nic-nac-project.de/~kaosmos/mboximport-en.html)
* Met de extension Inbox-bestand ge-exporteerd
* tbrststs.exe gerund.. Kwam vaak tegen een error aan, dan keek ik met notepad in het bestand Inbox.mbx (dat dan juist aangemaakt was) waar de boel vast liep (onderaan het bestand ;) ) en dan in het inbox-bestand het beschadigede email verwijderen (bij mijn ~1500 mails waren dat er ~15)
* Uiteindelijk de correcte Inbox.mbx geimporteerd in Firefox met de mboximport extension. En álle mailtjes die ik ooit heb ontvangen staan er weer in :>

Bedankt voor de personen die mij geholpen hebben met dit probleem ;)
Pagina: 1