Widget font probleem met 10.4.8

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-01 10:54
Ha :)

Sinds de installatie van 10.4.8 heb ik een probleem met de lettertypen van verschillende widgets: Afbeeldingslocatie: http://got.basbennebroek.nl/widgetfont.jpg

Dit is dus niet het mooie "handgeschreven" lettertype voor de Stickies, en het oud-uitziende font voor de Dictionary-widget, zoals ze wel zo waren voor de installatie van 10.4.8. Nu lijkt het erop dat het lettertype voor de Stickies, Marker Felt, van mijn computer verdwenen is: het staat nog wel in de keuze voor lettertypes in bijvoorbeeld TextEdit, maar niet meer in de Lettertypecatalogus. Ook met Spotlight kan ik het niet vinden, maar ik weet niet of je lettertypes überhaupt wel hoort te vinden met Spotlight. Ik weet niet hoe het font van Dictionary heet, dus ik kan niet uitzoeken of dat nog op mijn iBook staat.

Ook in Dictionary.app zelf is het font weg.

Herkennen mensen dit probleem? Of heeft iemand toevallig Marker Felt voor mij?

• Setragasj
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:23

Setragasj

is using radars to communicate

<Typ een persoonlijk bericht>

• The Evil Brain
Ehm... dat gaat over een fout met afrondingen in Rosetta, niet direct iets wat met widgets, PowerPC-Macs en lettertypes te maken heeft... ;)

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:21

Korakal

Up up up!

Hmm vreemd, bij mij staat 'ie er met 10.4.8 nog wel op (ook PPC). Ook gewoon te vinden met Spotlight (Library/fonts).

Try this one: http://www.korakal.nl/got/MarkerFelt.dfont

[ Voor 17% gewijzigd door Korakal op 31-10-2006 12:29 ]

• Setragasj
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:23

Setragasj

is using radars to communicate

The Evil Brain schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:25:
Ehm... dat gaat over een fout met afrondingen in Rosetta, niet direct iets wat met widgets, PowerPC-Macs en lettertypes te maken heeft... ;)
Ja, dat begrijp ik, maar het zegt wel iets over de versie 10.4.8.

<Typ een persoonlijk bericht>

• The Evil Brain
Korakal, bedankt voor het uploaden! Maar je opmerking over Library/Fonts was al genoeg ;) In die map stond wel het bestand MarkerFelt.dfont, maar als ik erop dubbelklikte, kwam er een melding dat het lettertype niet geïnstalleerd was. Als ik daar op Installeer lettertype klikte, kwam hij weer terug, ook in mijn widgets.

Voor de zekerheid toen alle fonts in Library/Fonts geopend, en er waren er nog een stuk of dertig die niet geïnstalleerd waren. Blijkbaar toch iets vaags gebeurd tijdens de installatie van 10.4.8...

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025
The Evil Brain schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 18:45:
Korakal, bedankt voor het uploaden! Maar je opmerking over Library/Fonts was al genoeg ;) In die map stond wel het bestand MarkerFelt.dfont, maar als ik erop dubbelklikte, kwam er een melding dat het lettertype niet geïnstalleerd was. Als ik daar op Installeer lettertype klikte, kwam hij weer terug, ook in mijn widgets.

Voor de zekerheid toen alle fonts in Library/Fonts geopend, en er waren er nog een stuk of dertig die niet geïnstalleerd waren. Blijkbaar toch iets vaags gebeurd tijdens de installatie van 10.4.8...
Ik heb idd hetzelfde probleem gehad. Ook op die manier gefixed. Ik weet trouwens niet meer of dat ook bij de upgrade naar 10.4.8 was, want voor mijn gevoel had ik het al eerder. Geen idee waarom...
Pagina: 1