linux ssh inloggen afbreken/opnieuw bij foute username

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-12 20:42
wanneer ik inlog met ssh op een linux bak dan wil ik nog weleens de loginnaam fout typen, en dan al op enter drukken.
wat ik dan doe is putty sluiten en putty opnieuw starten en dan wel de goede login naam typen.

kan dit sneller,
dus wanneer linux om een password vraagt kan ik dan een toestencombo doen zodat hij opnieuw om een login vraagt?

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-12 12:10

samo

yo/wassup

Je kan in putty de server opslaan als user@server waarna je alleen je wachtwoord nog hoeft te typen. Scheelt weer een typefout... Moet je m daar natuurlijk wel goed invullen en opslaan.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

volgens mij is er ook een sneltoets in putty om de sessie te dupliceren.
Wat je dan dus doet is die sneltoets indrukken, je loginnaam wel goed intypen en de oude sessie sluiten.

• GoVegan
samo schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 11:50:
Je kan in putty de server opslaan als user@server waarna je alleen je wachtwoord nog hoeft te typen. Scheelt weer een typefout... Moet je m daar natuurlijk wel goed invullen en opslaan.
klopt, dat had ik gezien ja, das ook wel een oplossing ja.

maar zou graag willen weten hoe je opnieuw kunt inloggen tijdens het inloggen, gewoon voor de handigheid en voor het 'weten'.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit is een issue met putty, niet met linux :)
NOS > CSA

• GoVegan
blaataaps schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 11:54:
Dit is een issue met putty, niet met linux :)
NOS > CSA
"wanneer ik inlog met ssh op een linux bak dan wil ik nog weleens de loginnaam fout typen"

mijn vraag ging dus niet over putty, ik gebruik putty dan om in te loggen maar het gaat mij op het inlog proccess op de linux bak.
voor mijn part laat je het ssh gedeelte vervallen en log ik op de server zelf in. dan heb je het zelfde, toch?

• not-known
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-12 13:35

not-known

[BI] Crewmember

Als je er fysiek achter zit kan je na het passwd scherm gewoon weer je naam opnieuw intypen. Tis volgens mij SSH only

[ Voor 11% gewijzigd door not-known op 31-10-2006 12:10 ]

Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!

• GoVegan
not-known schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:09:
Als je er fysiek achter zit kan je na het passwd scherm gewoon weer je naam opnieuw intypen. Tis volgens mij SSH only
oh, dat zou kunnen. Tis al weer tijdje geleden dat ik rechstreeks achter een linux machine zat...

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-12 08:23

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Putty heeft ook een 'restart session' functie, volgens mij krijg je dan ook opnieuw de vraag om je username in te tikken.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• GoVegan
Demoniac schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 13:27:
Putty heeft ook een 'restart session' functie, volgens mij krijg je dan ook opnieuw de vraag om je username in te tikken.
ik zie alleen de optie "reset terminal" die geeft me een leeg zwart scherm. (en daar blijft het ook bij)
Pagina: 1