Toon posts:

MediaPortal - Ervaringen en/of tips ??

Pagina: 1
Acties:
  • 225 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op dit moment een beetje aan het onderzoeken of MediaPortal wat is. Ik heb op hun website gekeken en het ziet er verdomd goed uit.

Mijn vragen die ik alleen nog heb zijn:

- Wat kan je precies met die TV server :?
Ik heb begrepen dat je er mee kan timeshiften, TV kijken op aangesloten PC's

- Kan ik Internet TV bekijken :?
Ik heb nl een aantal URL's van interessante TV stations die ik van het net kan halen. Deze wil ik dan ook graag via MediaPortal bekijken en het liefst ook mee opnemen

- Heeft het een webInterface :?
Altijd handig!!

Als iemand een uitgebreide beschrijving heeft van het pakket, dan lees ik die graag (via URL of zo). Of links of info of gebruikerservaringen!

Alvast bedankt!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Welkom op GoT; heb je "MediaPortal" al eens ingetikt in de ingebouwde zoekfunctie hier?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Volgens mij is er een UitzendingGemist plugin voor geschreven. Super. Maar zoiets als MediaManager zal het wel niet worden (die heeft echt super veel streams erin).

Ik zou het gewoon eens installeren en de fora bekijken en lekker veel gaan uitproberen. Het is een mooi pakket.

Verwijderd

Topicstarter
Heb wel wat info gevonden : MCE achtig (opensource) mediua centre voor windows XP

Maar nog geen antwoord op m'n vragen.

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 11:47:
Ik ben op dit moment een beetje aan het onderzoeken of MediaPortal wat is. Ik heb op hun website gekeken en het ziet er verdomd goed uit.

Mijn vragen die ik alleen nog heb zijn:

- Wat kan je precies met die TV server :?
Ik heb begrepen dat je er mee kan timeshiften, TV kijken op aangesloten PC's

- Kan ik Internet TV bekijken :?
Ik heb nl een aantal URL's van interessante TV stations die ik van het net kan halen. Deze wil ik dan ook graag via MediaPortal bekijken en het liefst ook mee opnemen

- Heeft het een webInterface :?
Altijd handig!!

Als iemand een uitgebreide beschrijving heeft van het pakket, dan lees ik die graag (via URL of zo). Of links of info of gebruikerservaringen!

Alvast bedankt!
-Tv server, is nog 1 beta maar komt er op neer dat het als service gaat werken - MP hoeft dan niet meer fullscreen te staan om geplande opnamen te laten opnemen. Zie ook de pfds op de mp site.

-Internet tv kan via de WWitv.com plugin. Opnemen kan niet.

-Er is een 'plugin' om remote de EPG te bedienen.

Ik ben zelf tevreden over mp, de setup is wat lastiger dan MCE maar verder net zo goed.