[Abit KV8 Pro socket 754] moederbord defect?

Pagina: 1
Acties:

• Timvanh
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-05 22:02
Sinds kort heb ik van een vriend wat oude pc spullen geërfd van ongeveer 1,5 jaar oud. Namelijk een AMD Athlon 64 3200+ socket 754 en dus een Abit KV8 Pro. ik heb deze onderdelen ooit zelf in zijn pc gebouwd, maar nu heeft hij dus een nieuwe pc, en kon ik deze onderdelen overnemen voor een eventuele server of tweede pc.

Dus ik bouw de complete pc, had zelf nog geheugen, harddisk, videokaart (ati radeon 9600 XT 128 mb), kast etc. (zie onderaan voor de complete specs van de pc).

Pc opgestart werkte perfect, windows erop gezet, ging ook zonder moeite. Alle moederborddrivers instaleren, ging ook vlot, videokaart instaleren (kreeg een error met de cd-rom, INF-fout ofzo? misschien kennen jullie dit? Drivers van internet gehaald, deze werkte wel...). Alles leek het dus goed te doen. Ik instaleer Pro evo 5, ff kijken op ie werkt. Pro evo start op 2, nadat je ongeveer 10 seconde in het menu zit loopt het vast en sluit het spel af. Ik denk zal wel aan het spel liggen. Ik instaleer generals met zero hour, patchen alles erop en deraan. Ik start het spel op alles doet het goed tot het menu, daar draait ie ongeveer minder dan 1 fps, en krijg je af en toe een zwart beeld erdoor heen. Dan sluit op een gegeven het spel zich ook af, en krijg je een error van de videokaart. Dat die geen respons meer geeft :S.
Dus ik denk dan draai ik gewoon even 3d mark 2001 kijken of ie dat doet, en gelijk bij het eerste filmpje, 0 fps, en daarna error van de videokaart, dat die dus geen respons geeft.
Humz zal der iets met de videokaart zijn, ik de videokaart in een andere computer gestopt, doet het daar gewoon prima in (specs waren Amd Athlon 2000+, 512 mb ram, Asus A7N8X-deluxe moederbord), kreeg bij 3d mark 2001 in een score van ongeveer 10000 punten.

Dus toen wist ik ff niet meer wat er aan de kant kon zijn met de onderdelen die ik dus van een vriend had gekregen, vervolgens probeer ik er gewoon een andere videokaart in, een geforce 5200, en ja hoor daar doet die pc het gewoon wel mee, generals start op en loopt (niet goed ofzo, maar dat ligt aan die geforce 5200 :P).

Ik hoop dat jullie misschien weten wat er aan de hand is? Zou het moederbord problemen hebben met een Ati kaart?

De specs van de pc zijn:
- AMD Athlon 64 3200+
- Abit KV8 Pro
- Sapphire Ati Radeon 9600 XT 128 mb (AGP)
- 120 GB HD van WD (IDE)
- 450 watt voeding (nieuwe voeding van spire)
- 2 x 256 mb ram CORSAIR

Verwijderd

Kan inderdaad een compatibiliteit probleem zijn. Geen andere Ati kaart die je evt kan testen met het systeem ?

• Timvanh
Nee helaas niet :(, heb nog wel een ati kaart maar dat is een pci-e versie.

• Timvanh
niemand verder een idee?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ja, dat je je topic niet mag schoppen binnen 24 uur. :)

+

Dat je even bij ATI een tool moet downloaden die alle oude ATI zooi verwijdert. Daarna de nieuwste drivers downloaden en installeren.

ARME AOW’er

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 00:15

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Met Guardian!

Pleur er eens een Nvidia in, misschien helpt het. Waarschijnlijk niet, het is idd een compatibiliteits probleem van mobo en gfx kaart.

Heb je een BIOS update al geprobeerd ?