[Excel] hyperlink + koppeling ander werkmap

Pagina: 1
Acties:
  • 414 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

DyStiC

'Atta way, baby!

Topicstarter
Ik wil graag in Excel een cel hyperlinken naar een andere werkmap, tevens moet er in deze zelfde cel een waarde komen afkomstig uit die werkmap.
Zodat je op die waarde in de cel kunt klikken, wat dus opgehaald is uit een andere werkmap, en zo de bron kunt openen.

los ziet dat er zo uit:
de hyperlink =HYPERLINK("te_linken_file.xls")
de waarde ophalen uit een andere file =[te_linken_file.xls]Blad1!$A$1

de functie hyperlink is als volgt opgebouwd: HYPERLINK(koppelingslocatie;vriendelijke_naam)
Dus als ik de bovenstaande functies combineer zou het naar mijn idee goed moeten gaan:
=HYPERLINK("te_linken_file.xls";[te_linken_file.xls]Blad1!$A$1)
Excel accepteert dit echter niet als invoer.

Wat doe ik hier fout?

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:47
Probeer het eens via een "omweg": Eerst de vriendelijke naam een verwijzing naar een cel in hetzelfde bestand laten zijn, misschien ligt het daaraan? Overigens, ja kan een hyperlink maken via de functie HYPERLINK, maar, als de link niet veranderd/dynamisch hoeft te zijn, kan je ook Insert->Hyperlink proberen, die methode is vaak wat minder labiel.

[ Voor 40% gewijzigd door onkl op 31-10-2006 12:27 ]

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

DyStiC

'Atta way, baby!

Topicstarter
onkl schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:25:
Probeer het eens via een "omweg": Eerst de vriendelijke naam een verwijzing naar een cel in hetzelfde bestand laten zijn, misschien ligt het daaraan? Overigens, ja kan een hyperlink maken via de functie HYPERLINK, maar, als de link niet veranderd/dynamisch hoeft te zijn, kan je ook Insert->Hyperlink proberen, die methode is vaak wat minder labiel.
Ja als ik een verwijzing in het bestand zelf doe is het geen probleem, maar zodra ik verwijs naar een ander bestand gaat het fout.
Via Insert > Hyperlink is niet echt een optie, omdat dit niet echt makkelijk naar 100 andere cellen is door te zetten, en met de HYPERLINK functie ben je wat flexibeler.

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:47
Is dan miscchien een (verborgen) hulpkolom met de "vriendelijke namen" een goede workaround?

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-07 11:08
Soms willen dit soort dingen alleen maar werken als het doelbestand ("te_linken_file.xls") open is op het moment dat je de link maakt. Daarna is dat meestal niet meer nodig.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange