laptop: +/- €900, met bluetooth en webcam

Pagina: 1
Acties:
  • 242 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Howdy people,
ik ben op zoek naar een nieuwe 15 of 14 inch laptop. Gaming prestaties zijn niet belangrijk (dus een i945 oid kan prima), en ook qua cpu hoeft het geen beest te zijn, maar het moet toch wel enigszins vooruit voor de komende drie jaar. Ik dacht aan de langzamere Turion X2's (TL-50) of een Core 2 Duo T5500, of evt een Core Duo T2300. Ik neig een beetje richting Intel, aangezien ik ook wat wil gaan spelen met OSX86.

Ik heb eigenlijk twee eisen: ingebouwd bluetooth, en een ingebouwde webcam. Budget ligt rond de 900 euro. Op het eerste gezicht is er keuze zat, maar de eis van bluetooth + webcam dunt het veld behoorlijk uit, zo vallen bv alle goedkope Asus A6 modellen af vanwege geen BT, en alle Toshibas en Dells vanwege geen webcam. Eigenlijk kom ik maar op 1 model uit: de Asus F3F-AP026H, zo rond de €925. In het enorme woud van laptop modellen mis ik ongetwijfeld iets: weet iemand meer modellen die aan de eisen voldoen? En verder, weet iemand iets over de Asus F2-serie (de niet-breedbeeld)? Ik kan daar nauwelijks info over vinden...

[ Voor 5% gewijzigd door Dreamvoid op 31-10-2006 11:35 ]

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 09:42
spaar 200 euro door en je hoeft niet moeilijk te gaan doen met osx86
oftewel: koop een macbook
met bootcamp erop heb je windows ook weer bij
en de iSight is geeft een geweldig goed beeld

PSN: djmurcielago

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
De Acer Aspire 5671 zit in jouw prijsbereik: Core Duo T2300 1.6GHz, 1.3Mp webcam + microfoon ingebouwd, BlueTooth 2.0 EDR+, 1GB (2x512MB) werkgeheugen, ATI X1600 videochip, 15.4inch scherm 1280x800 beeldpunten, gigabit ethernet, a/b/g WiFi, 4x USB 2.0, firewire, infrarood, TV-uitgang, SPDIF,

(Model 5672 is de uitvoering met 2GB werkgeheugen en daarmee meer toekomstvast, maar is waarschijnlijk iets over je budget heen.)

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Als jij me een 15" MacBook kan bezorgen voor 1100 euro krijg je van mij een slagroomtaart. (hint: de eerste 15" MacBook begint bij 2000 euro)

Edit: ah die Acer ziet er idd goed uit, thanks!
Wat ik heel raar vind is dat er nauwelijks goede laptops te vinden zijn in 14.1" widescreen. Daar moet toch wel vraag naar zijn? Of ben ik de enige die 13" te klein vindt, maar 15 net wat te onhandig? Asus heeft wel aardige 14" laptops op de site, maar die zie je hier in Europa nergens te koop staan. Daar ligt wel een gat voor Apple :)

[ Voor 58% gewijzigd door Dreamvoid op 31-10-2006 18:45 ]

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Tjah ik zou gewoon een leuke laptop uitzoeken zonder ingebouwede bluetooth. Natuurlijk is het handig, ik heb bvb bluetooth, cam en mic (999€). Ingebouwde cam is zeker een aanrader als je het vaak gebruikt (geen gekloot met touwtjes en extra hardware) maar een kleine usb stick van bluetooth? Een beetje jammer om daarvoor sommige laptops niet meer te nemen.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Grappig, ik zat naar hetzelfde te kijken de Asus F3JC-AP012H uit [Ervaringen] Asus F3 serie notebooks lijkt me wel wat. Voor zo'n 930 euro te krijgen, het enige wat je mist is 64-bits extensies die een Core 2 Duo/Turion 64 X2 wel hebben. Aan de andere kant geeft Asus later wel een upgrademogelijkheid naar Core 2 Duo als ik de openingspost van dat topic mag geloven.

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Dreamvoid schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 18:38:
Als jij me een 15" MacBook kan bezorgen voor 1100 euro krijg je van mij een slagroomtaart. (hint: de eerste 15" MacBook begint bij 2000 euro)

Edit: ah die Acer ziet er idd goed uit, thanks!
Wat ik heel raar vind is dat er nauwelijks goede laptops te vinden zijn in 14.1" widescreen. Daar moet toch wel vraag naar zijn? Of ben ik de enige die 13" te klein vindt, maar 15 net wat te onhandig? Asus heeft wel aardige 14" laptops op de site, maar die zie je hier in Europa nergens te koop staan. Daar ligt wel een gat voor Apple :)
Neem dan gewoon die 13,3 inch MacBook? Met een native resolutie van 1280 x 800 is het heel goed te doen. Heb echt niet het gevoel dat ik op een 13,3 inch scherm werk. :)
Pagina: 1