Toon posts:

dvi-d naar LCD tv

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer mijn LCD tv als monitor te gebruiken bij mijn PC. Grafische kaart ATI radeon 1x vga out, 1x DVID out. Het lukt me niet om van de DVI-D out, met dvi-d/vga connector en vga kabel, beeld op mijn lCD te krijgen. Ook mijn CRT pikt geen signaal van de DVI-D out.

Wie weet raad?

p.s. de LCD heeft dus een vga ingang en werkt wel op de "normale" vga out van de grafische kaart.

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-07 10:03

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 11:20:

p.s. de LCD heeft dus een vga ingang en werkt wel op de "normale" vga out van de grafische kaart.
waarom zou je dan nog op je dvi-d willen aansluiten.....das precies het zelfde als normaal vga (sub-d genaamd) als je dat via zo'n verloopje aansluit..kwali wordt niet beter of slechter (in die dvi stekker lopen " dvi signalen" maar ook de normale vga signalen, met zo'n verloopje pak je dus alleen jenormale vga signalen en laat je je dvi signalen links liggen)
Alleen als je een paneel hebt wat dvi ondersteunt (en dus aansluiting heeft) dan heb je wat aan je dvi aansluiting van je videokaart.

Maar dat het niet werkt ligt waarschijnlijk aan je software...hij detecteerd geen dvi paneel en vind dan waarschijnlijk dat je dan maar je normale vga poort moet gebruiken.

T60P Widescreen

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-07 19:13
dat komt omdat je DVI-D niet kan omzetten naar VGA want bij DVI-D word alleen het digitale signaal verzonden. bij DVI-I worden wel zowel digitaal als analoog verzonden.
link

[ Voor 15% gewijzigd door martijn- op 31-10-2006 12:28 ]

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
Heeft je LCD geen HDMI aansluiting???

http://www.tvcables.co.uk...se=DVI-D%20to%20HDMI.html

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waar denk je dat die "D" in DVI-D voor staat? Juist ja, Digital :z

RGB (VGA) is analoog, dus een pure DVI-D uitgang ga je niet naar VGA kunnen omzetten met verloop. Dat kan alleen vanaf DVI-A en DVI-I uitgangen :o

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Allen dank!! Ik wilde het alleen proberen via de dvi-d om zonder kabels te switchen mijn gewone monitor EN mijn LCD te gebruiken al naar gelang wat ik via mijn PC wil doen. Dat het digitale signaal niet naar de vga van de TV kan vermoedde ik al en wordt door jullie bevestigd. Dan ga ik maar een vga splitter kabeltje halen. Het gaat mij niet echt om de kwaliteit van de signalen maar meer om de mogelijkheid van twee beeldschermen (die ik toch heb).
Pagina: 1