lag na veranderingen

Pagina: 1
Acties:

• eSCe
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-02 17:16
Hallo,

Ik had vroeger een Q-tec 400W voeding (ja ik weet het k*tmerk) maar deze begon vreemd te doen:
-sloeg uit
-als ik gamede sloot game af
m.a.w. hij was gewoon niet stabiel/sterk genoeg,
dus heb ik maar een nieuwe voeding besteld (een OCZ modstream 520W)
Ik had nog een probleem, de stock koeler van mijn Ati X850Xt was hééél luid dus heb ik tegelijkertijd een Artic silencer + koelpasta bij besteld

nu kreeg ik gisteren mijn bestelling binnen _/-\o_
ik heb mijn voeding er in gestoken netjes aangesloten, koelpasta mooi uitgesmeerd en cooler opgeschoefd.

ik leg hem aan, geen probleem zover, maar wil dan een game spelen en dan beginnen de problemen
bij counterstrike 1.6 lag ik met momenten (als ik eenmaal vooruit klik blijft hij lopen, of als ik 1x klik om te schieten schiet hij z'n hele magazijn leeg :+ ) en bij CSS lag ik de hele tijd (+- 25fps) wat ik vroeger niet had :(
wat ik wel raar vind is dat oblivion nog altijd even goed draait

mijn temperaturen zijn echter goed (beter dan ervoor)
temps idle:
Afbeeldingslocatie: http://i32.photobucket.com/albums/d47/Tdewilde/temp.jpg
en stressed liggen die er +-7° boven, dus echt te warm is hij niet

waar kan dit allemaal aan liggen?
de voeding normaal gezien niet want hij is zwaarder en is van een A-merk
mijn vga normaal ook niet wat hij is frisser dan vroeger 8)7

iemand idéétjes wat ik kan proberen?

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Meet de temperatuur op je GPU eens met een temperatuurmeter. 32C lijkt me aan de lage kant, vraag me af of dit klopt.

Ik neem an dat alle kabels 3x bent nagelopen (ook de 2 op het mainboard?). 520W is zoiezo MEER dan ruim genoeg voor jouw config met 2 HDD's en een wat oudere videokaart. Tenzij je voeding defect is zou ik het dus bij je videokaart zoeken.

• eSCe
met ati tray tools geeft hij ook 32°, vroeger was dit 40° idle,
zou het niet kunnen dat ik per ongeluk koelpasta op dat sensortje gedaan heb? kweet niet juist waar dat zit. kheb het op de chip zelf gedaan maar denk dat ik er iets teveel op gesmeerd heb en er is mss een beetje op mijn sensor gelopen.

hoe kan ik testen of die voeding niet kapot is?

*edit*
ff voor de duidelijkheid specs:
AMD 64 3000+
2*512Mb kingston
ATI X850 XT
OCZ modsteam 520W
Asus K8n-e
40Gb HD + 80Gb HD
DVD writer + cd writer

en dan enkele fans + ccfl's

[ Voor 21% gewijzigd door eSCe op 31-10-2006 11:27 ]

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:07

4VAlien

Intarweb!

Als Oblivion gewoon draait lijkt het me geen hardware probleem.

• eSCe
4VAlien schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 11:28:
Als Oblivion gewoon draait lijkt het me geen hardware probleem.
wel het is te zeggen, ik heb geen lag maar ik weet niet of mijn prestaties achteruit zijn gegaan, heb er vroeger nooit echt op gelet hoeveel fps ik had

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Als Oblivion goed draait, wat zo'n beetje een van de meest systeem intensieve games is die er zijn zou ik eens gewoon naar je counterstrike config kijken... Lijkt me niet dat er iets met je PC aan de hant is.

Als de temp van je GPU klopt gaat je GPU zoiezo niet downscalen (tenzij hij bij full load 100C is)... Die GPU temp zegt erg weinig, meet hem eens na een tijdje full load....

• eSCe
Darth Malak schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 11:51:
Als Oblivion goed draait, wat zo'n beetje een van de meest systeem intensieve games is die er zijn zou ik eens gewoon naar je counterstrike config kijken... Lijkt me niet dat er iets met je PC aan de hant is.

Als de temp van je GPU klopt gaat je GPU zoiezo niet downscalen (tenzij hij bij full load 100C is)... Die GPU temp zegt erg weinig, meet hem eens na een tijdje full load....
wat ik niet versta is dat ik hier vroeger nooit geen probleem mee had en qua software is er niets veranderd. ik zal eens een uurtje of 2 gamen en de temps eens bekijken :+

• eSCe
de temps voor mijn gpu zijn max 45° en voor mijn cpu blijft hij ook steken op 40°
dus hieraan ligt het niet

hoe kan ik de stabiliteit van mijn voeding controleren?
Pagina: 1