Dorpje waar alles spontaan ontbrand

Pagina: 1
Acties:

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04-2025
Een paar jaar geleden (of zoiets) was er op het nieuws iets over een dorpje waar vanalles spontaan in brand vloog. Het was niet in Nederland, dat weet ik wel. Nu was ik erg benieuwd of er op internet hier meer over te vinden is, maar natuurlijk weet ik de naam van het dorpje niet meer, en een query op google helpt me ook weinig. Ik ben wel erg benieuwd of er nu eindelijk een verklaring voor gevonden is. Daarom vraag ik aan jullie of jullie weten over welk dorpje ik het heb, en wat jullie er van weten.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Niets over gelezen, maar aangezien 80% van het internet (of méér) in het Engels is, zoek op spontaneous combustion :)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

De South Park-implementatie van spontaneous combustion is wel weer geniaal :P

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:17

Acheron

updatepack.nl

Volgens mij was het een dorp in Italië. Was inderdaad een merkwaardig verhaal :)

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik heb dit topic maar even gebookmarked want ben wel erg nieuwsgierig geworden.
* sajoku gaat zo ook even googlen

• mcdronkz
hp38guser schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 11:09:
Volgens mij was het een dorp in Italië. Was inderdaad een merkwaardig verhaal :)
Klopt volgens mij !

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Nee, dat was de moeite waard om een topic voor te openen: "spontaneous combustion" italy village 8)7

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Ah... ik dacht dat hij het over Mordor had.

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
http://www.guardian.co.uk...y/0,12576,1145394,00.html

Een artikel / maar ik zie dat lonegunman ookal goed bezig is :)

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
Euh, dis ook niet echt een W&L topic, tenzij je het eea wilt bediscussieren over S(H)C

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• n1els
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06-2025
Net de bovenste twee zoekresultaten gelezen in het linkje van LoneGunman, en inderdaad heel vreemd. Weet iemand ook nog hoe het met het dorpje is afgelopen, aangezien de gebeurenissen uit januari 2004 komen?

Dimidium facti qui bene coepit habet: sapere aude.

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
n1els schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 13:24:
Weet iemand ook nog hoe het met het dorpje is afgelopen, aangezien de gebeurenissen uit januari 2004 komen?
Waarschijnlijk is er niks meer gebeurd of er is een dader op heterdaad betrapt :P Altijd leuk dat de media over dit soort dingen het liefst mysterieus berichten en geen vervolg plaatsen als het mysterie opgelost zou zijn...

Hier nog een mooie pagina:

http://www.datasync.com/~rsf1/canneto.htm

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• mcdronkz
http://en.wikipedia.org/wiki/Canneto_di_Caronia_fires

:)
The phenomenon abated, but began again in April of 2004. By August, it appeared to be gone for good. The cause remains unknown, but some electrical improvements were apparently made to the village's power system.

[ Voor 66% gewijzigd door mcdronkz op 31-10-2006 15:38 . Reden: quote erbij. ]

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dit is dus een beetje zoiets als die onverklaarbare autoinbraken bij Groningen waar een nieuwe techniek werd gebruikt....... de braaksporen ontbraken inderdaad omdat al die auto's gewoon niet op slot stonden.
Zo is een pyromaan vaak een prima verklaring.

• mcdronkz
ecteinascidin schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:08:
Dit is dus een beetje zoiets als die onverklaarbare autoinbraken bij Groningen waar een nieuwe techniek werd gebruikt....... de braaksporen ontbraken inderdaad omdat al die auto's gewoon niet op slot stonden.
Zo is een pyromaan vaak een prima verklaring.
Ja, maar er waren in dit geval meerdere verschillende getuigen aanwezig, als je de bronnen doorleest wordt het je duidelijk dat hier geen sprake is van brandstichting.

Verwijderd

dan gebruikten ze ouderwetse lucifers.
Pagina: 1