Toon posts:

Externe devices (USB) niet meer benaderbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik zowel mijn externe HD (Western Digital Passport 80GB) of een Dane Elec USB-stick 2GB aansluit, zie ik onderin de melding verschijnen dat er nieuwe hardware (usb-device) is gevonden. Vervolgens zegt ie dat de hardware is gevonden en gebruikt kan worden, maar dan: 'Het usb-apparaat wordt niet herkend" In windows verkenner geen stationsletter, in apparaatbeheer geen foutmeldingen behalve het feit dat onder usb-controllers een onbekend apparaat staat vermeld.

Iemand enig idee hoe ik nu beide apparaten weer werkend krijg?

Heb het volgende al geprobeerd:
  • Forum/FAQ doorgenomen, allemaal raakvlak maar geen oplossing
  • Onbekend apparaat verwijderd uit lijst, daarna zelfs alle usb-controllers/etc
  • Uiteraard op andere pc's/poorten........zelfde probleem
  • Recoveryprogramma's om te kijken of er een partitie oid wordt gevonden, nee dus
  • Bios instellen op booten vanaf USB, daarna windows opstartcd in 'DOS' proberen te partitioneren
  • Tot slot: formateertool van de site van WD voor het device echter niet gevonden
Kort samenvattend: Mogelijk werken de genoemde oplossingen wel echter moet ik het device (USB-drivers) eerst werkend krijgen onder windows zelf zodat ie tenminste wordt gedetecteerd.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand überhaupt enig idee?? (tevens een kick)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Smijt eens alle USBcontrollers en hubs uit je device manager en installeer de drivers ervoor opnieuw. Kijk dan ook gelijk eens of je niet teveel stroom uit de USB poorten aan het trekken bent (kan ook veroorzaakt worden door kortsluiting).

Verwijderd

Topicstarter
Alle USB-controllers/hubs heb ik al eens verwijderd, zelfs al een geheel schone windows install, zonder resultaat.

Daarnaast lijkt het me heel erg toevallig dat ik spontaan van het een op het andere moment kortsluiting zou hebben op hetzij beide devices (HD/stick) hetzij beide systemen (laptop/desktop)

Tot slot: teveel stroom trekken op usb poorten heb ik uitgesloten door alles te ontkoppelen muv de usb-stick. Dit alles zonder enkel resultaat. :'(