Scriptaculous, layer inklappen

Pagina: 1
Acties:

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik maak gebruik van een aantal standaard effecten in deze library, nu wil ik dat het effect standaard "dicht geklapt" begint, en vervolgens als je klikt openklapt. En weer andersom...

Ik kan nergens in de docs duidelijk iets vinden over deze mogelijkheid... Iemand die dit toevallig weet?

de code die ik gebruikt voor open en dicht klappen met dezelfde button/link:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<div id="cat_title_id2" onclick="Element.toggle(document.getElementById('cat_list_id2')); return false;">Kantoor artikelen</div>
<div id="cat_list_id2">
<ul>
<li>Pen</li>
<li>Potlood</li>
<li>Kladblok</li>
<li>Tabbladen</li>
<li>Map</li>
<li>Sheets</li>
</ul>
</div>

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 14:19

André

Analytics dude

Zoek dan uit met welke eigenschap het in en uitklappen gebeurd, als dat de style.display is zet je die in het begin gewoon op display: none.

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Kennelijk is het toggle scriptje zo: als dichtgeklapt-> open, als open-:dichtklappen.

Dan kan je gewoon onderaan je document een klein scriptje opnemen wat al dat element dichtklapt. Dan wordt je pagina geladen, scriptje uitgevoerd -> dichtklappen. Als je op die div klikt, zal je blok weer open klappen.

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-12-2025
De javascript functie die ik gebruik:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
function flip(rid)
{
  var current=(document.getElementById(rid).style.display == 'none') ? 'block' : 'none';

if (current == 'block') {
    hideAll();
  }

document.getElementById(rid).style.display = current;
}

Hier kom je waarschijnlijk wel verder mee.

[ Voor 7% gewijzigd door Piels op 31-10-2006 10:26 ]

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
@Piels :Ok dank je, dat moet wel lukken idd!

Toch ook eens even kijken hoe dat met scriptaculous gaat... Zal ik hier even posten mocht ik er achter komen :)