Ik ben bezig om een layout te maken voor een nieuwsbrief, dit doe ik in word, in de koptekst plaats ik een logo van het betreffende bedrijf (.tiff afbeelding) de grootte van de afbeelding heb ik op 100% gezet. Allemaal leuk en aardig, maar zodra ik het bestand ga printen naar pdf met cutepdf writer, is de kwaliteit van de afbeelding niet optimaal, zijn hier nog bepaalde instellingen voor om dit beter te krijgen?
Laat maar had niet gelezen dat je al cutepdf had geprobeerd
[ Voor 106% gewijzigd door Gerrit Jan op 31-10-2006 09:11 ]
Mijn ervaring met PDF printers is dat niets zo goed werkt als die van Adobe zelf. Ik merk dit vooral met het scrollen door een document en de bestandsgrootte.
Wat je nog kunt proberen is de DPI hoger zetten, maar hierdoor wordt je document dus wel een stuk groter!
Wat je nog kunt proberen is de DPI hoger zetten, maar hierdoor wordt je document dus wel een stuk groter!
Ja zoiets zoek ik dus, maar ik kan in word niks vinden om de dpi van de afbeelding aan te passen, alleen bij de eigenschappen van de afbeelding kan ik de foto comprimeren, maar dan krijg ik dus alleen maar minder dpi..
Of bedoel je bij het opslaan van het bestand vanuit photoshop?
Ik dacht eigenlijk dat .tiff afbeeldingen weinig kwaliteit verlies hadden.
Of bedoel je bij het opslaan van het bestand vanuit photoshop?
Ik dacht eigenlijk dat .tiff afbeeldingen weinig kwaliteit verlies hadden.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2006 09:20 ]
Ik gebruik sinds kort voor een nieuwsbrief!
Office Publisher! opslaan als 100% kwaliteit bv als tif of andere en je hebt goede image van a4(al moet je wel effe papersize instellen op a4, ctrl-p, afdrukformaat, a4)
Het is echt heel handig, je drukt er zo een nieuwsbrief mee af van goede kwaliteit, je kan hem tevens versturen als email!
Overigens voor goede pfd maker kan je ook pdfedit555 gebruiken!
Office Publisher! opslaan als 100% kwaliteit bv als tif of andere en je hebt goede image van a4(al moet je wel effe papersize instellen op a4, ctrl-p, afdrukformaat, a4)
Het is echt heel handig, je drukt er zo een nieuwsbrief mee af van goede kwaliteit, je kan hem tevens versturen als email!
Overigens voor goede pfd maker kan je ook pdfedit555 gebruiken!
Pagina: 1