Toon posts:

499 Euro laptops, is het wat?

Pagina: 1
Acties:
  • 754 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Laatst was er een topic over de goedkoopste laptop van Nederland, maar dat strandde in een hoop gedoe of men al dan niet was opgelicht.

Nu was ik echter een beetje aan het surfen, want mijn ouders hebben een goedkope laptop nodig.

Ik zag deze voorbij komen, met ingang van 20 november;

https://www.dynabyte.nl/hardware.php?i=3402

Het is een een Packard Bell, een eerlijk is eerlijk; ik heb er geen slechte ervaringen mee. Vroeger hadden wij een gewone pc van ze, en die deed het prima
Ook vind ik de specifiecaties best wel in orde, op het RAM na.

Mijn vraag is echter; vinden jullie dit een redelijke laptop voor die prijs? En heeft iemand zelf concrete ervaringen met PB laptops, of misschien specifiek deze? Ik heb deze laptop namelijk nog helemaal niet in de winkel gezien

Hier een kort vragenlijstje
  • Hoe zit het met de garantie, heb je in Nederland nou 1 of 2 jaar?
  • Is zo'n celeron wat? Presteert hij nou echt veel minder dan een Pentium Mobile?
  • En zijn Packard Bell laptops stevige laptops, ook als er wat mee gesleept wordt?

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-12-2025
doe je zelf ff een lol en spaar ff door voor een ander merk.

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-12-2025
blup schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 08:28:
doe je zelf ff een lol en spaar ff door voor een ander merk.
Misschien is het handig als je ook vertelt waarom hij door moet sparen??

Zo'n Celeron presteert best redelijk, hij is iets minder zuinig dan een Pentium M en ook minder krachtig, maar afhankelijk van wat jij er mee wilt doen kan het best een goede keus zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Jape op 31-10-2006 08:30 ]

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:03
Ik weet niet of je ouders er veel van vragen?
Het lijkt mij opzich prima voor een beetje internetten/ email.
Hier thuis heeft m'n pa ook een duur ding van acer :) en m'n moeder zo'n goedkope toshiba laptop..
Die toshiba lijkt wel stabieler te zijn dan die acer :X

• CrisT
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-01 17:16
stijnos1991 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 08:33:
Ik weet niet of je ouders er veel van vragen?
Het lijkt mij opzich prima voor een beetje internetten/ email.
Hier thuis heeft m'n pa ook een duur ding van acer :) en m'n moeder zo'n goedkope toshiba laptop..
Die toshiba lijkt wel stabieler te zijn dan die acer :X
offtopic: Toshiba is dan ook een beter (ouder en meer ervaren) merk dan Acer (high end hardware in de meest goedkop behuizing).

Ik denk dat je goed moet kijken naar de garantie die je erbij krijgt, en als je alleen wilt internetten en mailen, en geen 3d dingen wilt doen (en geen Vista), het een prima keus is.

Nederlandse Civilization community DutchCiv.nl

• ChangeLife4Ever
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:16

ChangeLife4Ever

owned by above

offtopic:
De specjes zijn:

PACKARD BELL MZ35-001

Specificaties:

Mobile Intel® Celeron M410 Processor
15,4 Inch beeldscherm
256 MB geheugen
50 GB harde schijf
DVD/CD-RW Combo Drive
ATI Mobility Radeon Xpress 200M 128MB videokaart
Lan
Wireless lan
USB 2.0 (3x)
Software bijgeleverd: Windows XP Dual Boot NL
PB garantie
Kleur: aluminium/antraciet zwart
Gewicht 2,6 kg

Misschien praat dat gemakkelijker ;)

remember your end, someone owns us

Verwijderd

Het geheugen is inderdaad minder.
Daar komt nog bij dat er 128MB door de videokaart wordt afgesnoept.
Dan hou je teweinig over (128MB) om lekker te gaan computeren.
Schaf je deze laptop aan dan zit je vast aan een geheugen upgrade.
Dus vraag ook voor aankoop hoe het geheugen verdeeld is. 1x 256MB of 2x 128MB <- deze lijkt me onwaarschijnlijk, maar je weet nooit waar ze de onderdelen vandaan sprokkelen. In dat laatste geval zit je vast aan een upgrade van minimaal 2x256MB DDR2.
Verder is het de vraag hoe het met de kwaliteit zit van het scherm.

Voor internetten, mail, office, film en MP3 luisteren is het wel voldoende.

Vraag 1: 2jr volgens de EU. Maar recht hebben en krijgen zijn 2 verschillende dingen.

Vraag 2: Er zijn wel reviews te vinden. FF googlen dus. (Prestatie verschil valt wel mee, Celeron is alleen minder zuinig, zie je ook wel staan als je gaat zoeken naar de reviews)

Vraag 3: Een oom van mij heeft al 2a3 jr (749€) een PB easy note met een sempron/of Athlon XP 2800+
Geen problemen mee, alleen de accu gaat snel leeg

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2006 08:56 ]

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-01 15:54

MicroWhale

The problem is choice

ik ben er sinds kort ook naar aan het kijken. M'n vriendin gaat opnieuw studeren, dus dan is het wel handig om een laptop te hebben zodat ze kan typen.

deze zal gebruikt worden voor:
- verslagen typen enzo (zeg maar office-gebruik)
- internetten
- foto's kijken

ik heb eigenlijk twee belangrijke dingen gevonden die een must zijn:
- moet klein en licht zijn (het liefst een 12", die makkelijk in een rugzak past)
- moet makkelijk een extra accu voor te bestellen zijn

Dat laatste kwam ik achter toen ik een goede 12" van het merk Haier vond bij MM (voor 599 ofzo). Ze vertelden mij dat ik via internet wel een extra accu kon kopen. Toen ik ging zoeken, kon ik nergens wat vinden.

Heeft iemand een suggestie over welke (goedkope laptop... tot max. 649) een beetje aan deze eisen voldoet? Alvast bedankt!

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

12" (ultra)portable voor 649? Dat gaat niet lukken, juist de kleintjes zijn het duurste. De goedkoopste categorie laptops (waar 649 nog in valt) zijn juist de laptops waar men niet op grootte of gewicht hoeft te letten.

Je kunt een redelijk lichte Acer (14") voor 599 euro kopen bij Paradigit/Dixons etc. Dan heb je een merk waarvoor ook accessoires zijn te krijgen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Garantie heb je gedurende de te verwachten levensduur.
En die mag je mede gezien de afschrijvingstermijn die de fiscus adviseert gerust op 4 jaar houden.

Wel is het zo dat je na het verlopen van de fabrieksgarantie te maken krijgt met waardevermindering, en daardoor ook met een verdeelsleutel te maken krijgt wat de eventuele kosten betreft.
Maar recht hebben en krijgen zijn 2 verschillende dingen.
Inderdaad. En je hebt alleen wat te maken met de verkoper, en niets met de fabrikant. De overeenkomst (koop) is gesloten met de winkel.

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

aZuL2001 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 09:09:
[...]

Garantie heb je gedurende de te verwachten levensduur.
En die mag je mede gezien de afschrijvingstermijn die de fiscus adviseert gerust op 4 jaar houden.

Wel is het zo dat je na het verlopen van de fabrieksgarantie te maken krijgt met waardevermindering, en daardoor ook met een verdeelsleutel te maken krijgt wat de eventuele kosten betreft.

[...]
Inderdaad. En je hebt alleen wat te maken met de verkoper, en niets met de fabrikant. De overeenkomst (koop) is gesloten met de winkel.
Op de site van de shop staat:
Garantie 12 Mnd garantie, haal&breng service aan huis, 6 mnd op accu/batterij

Dus het lijkt dat als je problemen hebt je door verwezen word naar de fabrikant.
Of Dynabyte moet de laptop gaan ophalen en terug brengen.

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-12-2025

Elwood Blues

87167191

gambieter schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 09:00:
12" (ultra)portable voor 649? Dat gaat niet lukken, juist de kleintjes zijn het duurste. De goedkoopste categorie laptops (waar 649 nog in valt) zijn juist de laptops waar men niet op grootte of gewicht hoeft te letten.

Je kunt een redelijk lichte Acer (14") voor 599 euro kopen bij Paradigit/Dixons etc. Dan heb je een merk waarvoor ook accessoires zijn te krijgen.
Dat heb ik ook gedaan: voor in totaal iets meer dan € 700 heb ik nu een Acer 3623WLMi met Celeron 1.5 GHz, 1024MB DDR2, DVD brander, WLAN, 14" 1280x800 scherm en 3 jaar garantie (€ 99,-). Je krijgt bij Acer 35% korting op een tweede accu als je een uitgebreider garantiepakket aanschaft. Als je gewoon van het ge-eikel af wilt zijn lijkt me dat geen slechte deal, want met die garantieverlenging schijn je ook voorrang te krijgen op reguliere reparaties. Ik ben er erg tevreden over, ik heb geen Pentium-M nodig dus vind ik het zonde om daar 100 euro voor bij te lappen. Ik gebruik de laptop vooral voor Office, Opnamen van m'n Media Center afspelen, Internet, maar ook SPSS en wat eenvoudig Photoshop-werk. De 14" laptops van Acer zijn bovendien erg goed te tillen. Een aanrader :)
PS: heb geen aandelen
;)

• tERRiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02-2024
Ik heb zelf een Packard Bell gehad, en die batterij/accu was echt vreselijk! Binnen 1 jaar was de uptime op batterij niet veel meer dan 10/15 minuten. Toen ik em (bij een leeftijd van c.a. 2 jaar) weg deed, was de uptime niet meer dan een trieste 2 tot 3 minuten. Genoeg om van de ene wandcontactdoos naar de andere te lopen dus.

Garantie zat niet meer op de batterij. Doorgaans (dus niet alleen bij PB) zit er slechts 3 tot 6 maanden garantie op een batterij.

Ik heb nu een Lenovo C100 en daar ben ik zéér tevreden over. Snelle hardware voor een schappelijke prijs. En een uptime op de batterij van zo'n 3,5 tot 4,5 uur (afhankelijk van wat je doet), dus dat is ook niet mis.

Ik heb nog te weinig ervaring met Lenovo om te kunnen zeggen of het kwalitatief goede hardware is en of de ondersteuning goed is, maar omdat Lenovo (o.a.) de laptop-tak van IBM overgenomen heeft, ga ik er een beetje van uit dat dat wel snor zit. Als je een écht goede laptop wilt hebben, moet je een IBM/Lenovo Thinkpad nemen. Maar ja, die kost wel het 2 a 3-voudige van de laptop die je hier noemt...

Als ik je een algemeen advies mag geven: Neem er altijd 1 of 2 jaar extra garantie bij. Zoals hierboven al genoemd wordt is er een verschil tussen een recht hebben en het daadwerkelijk krijgen. En garantie in de vorm van consumentenrecht geeft je wel wat rechten, maar het is niet een recht om de reparatie per definitie gratis te laten uitvoeren.

blah

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

gambieter schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 09:00:

Deze Haier (H12) is bij MediaMarkt te koop voor 599 of 649. Voor wat je er voor krijgt is het eigenlijk precies wat ik zoek. Ik kan niet echt een manco vinden. Het enige wat er ontbreekt is een extra accu...

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kleine harde schijf, Celeron processor (dus niet echt energiezuinig), en moeizaam onderdelen te vinden. En geen Windows preinstalled, al hoeft dat geen probleem te zijn.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• tERRiON
gambieter schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:13:
En geen Windows preinstalled, al hoeft dat geen probleem te zijn.
Als het inderdaad alleen maar om surfen gaat, is dat misschien juist wel een voordeel. Een complete Linux-distro erop en je hebt alles wat je nodig hebt.

Ik ben nog eens naar die link gegaan... Er staat dat er wél Windows bij zit. :)

[ Voor 11% gewijzigd door tERRiON op 31-10-2006 10:29 ]

blah

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

In de brochure staat in ieder geval:

Ik zie ook nergens staan dat er Windows bijzit?

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

er zal inderdaad wel een windows-cd bij zitten, want ze zeiden bij MM ook dat er WinXP Home bij zat.

Verder:
- Die kleine harde schijf.. tsja, het is geen workstation. Voor office-documenten en foto's is het goed genoeg.
- Celeron Mobile. Er is inderdaad weer een energie-zuinigere proc, maar voor die prijs kun je dat niet verwachten.
- Wat voor onderdelen bedoel je die er niet bij te vinden zouden zijn? (de laptop is toch compleet?)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zoals je zelf zegt: accu bijvoorbeeld. Echt wel belangrijk bij een notebook.

Het is trouwens geen slechte aanbieding, laat dat duidelijk zijn. Ik zou het zelf bijna gaan overwegen als ik al niet een reservering had staan voor een MSI s271 :P

(edit: wat ze bij de MM vertellen zou ik niet zo snel geloven. Kennis van zaken is daar bij verkopers blijkbaar niet gewenst :X )

Edit 2: ik heb nog even in de nationale flyer van MM gekeken, en daar staat de desbetreffende notebook niet in?

[ Voor 34% gewijzigd door gambieter op 31-10-2006 10:45 ]

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

gambieter schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:36:
Zoals je zelf zegt: accu bijvoorbeeld. Echt wel belangrijk bij een notebook.

Het is trouwens geen slechte aanbieding, laat dat duidelijk zijn. Ik zou het zelf bijna gaan overwegen als ik al niet een reservering had staan voor een MSI s271 :P

(edit: wat ze bij de MM vertellen zou ik niet zo snel geloven. Kennis van zaken is daar bij verkopers blijkbaar niet gewenst :X )

Edit 2: ik heb nog even in de nationale flyer van MM gekeken, en daar staat de desbetreffende notebook niet in?
Het is een aanbieding van vorige week (in Eindhoven, misschien niet landelijk), maar ze blijven gewoon in de winkel liggen zolang ze niet op zijn. Dat niet geloven wat MM zegt daar had ik inderdaad al genoeg over gelezen om met enig wantrouwen naar het 'verkooppraatje' te luisteren. Dat is ook de reden waarom ik die notebook in de winkel heb laten liggen. Zolang niet duidelijk is hoe en wat, koop ik dat ding gewoon niet. Die extra accu moet er zeker bij, want anders kun je (ga ik even van een gemiddelde uit) max. 2 uur met dat ding werken. En dat schiet niet echt op.

• tERRiON
gambieter schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:32:
Ik zie ook nergens staan dat er Windows bijzit?
Op de site (derde kolom van links):
Besturingssysteem Windows XP Dual Boot NL/ENG
En als je op Extra Info klikt:
Inclusief: Norton Internet Security (incl. 3 mnd updates), Power Cinema Multimedia software, Record NOW CD/DVD brandsoftware, My DVD LE, Skype.
Heb je niet zoveel aan zonder Windows, toch? :+

blah

• Timvanh
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-01 17:37
tERRiON schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:27

Heb je niet zoveel aan zonder Windows, toch? :+
...
Netwerkkaart 10/100 LAN; 802.11 b/g WiFi
Besturingssysteem Windows XP Dual Boot NL/ENG
...

Dit staat op de site van Dynabyte, lijkt mij dat er dan wel windows bij geleverd wordt. Heb zelf laatst een Acer laptop gekocht voor 600 euro, hier kreeg ik geen cd-rom of iets dergelijks bij, maar windows stond er wel op geinstaleerd. Als je de laptop dan voor de eerste keer op start, vraagt ie om een backup, zodat je hem later nog kan herstellen ;).

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-01 15:32

Sebje

Makelaartje

heeft iedereen zo'n slechte ervaring met packard bell accu's? Of is het verhaal van tERRiON hierboven een incident?

[ Voor 4% gewijzigd door Sebje op 31-10-2006 12:53 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

tERRiON schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:27:
[...]
Op de site (derde kolom van links):
[...]
Ah, misverstand. Ik had het over de Haier H12 waar MrWilliams het over had. Die is OS-vrij.

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-01 15:32

Sebje

Makelaartje

BCC heeft dezelfde aanbieding volgens mij nu al: (moet wel besteld worden)

http://www.bcc.nl/index.a...tId=-1&OriginalItemId=877

[ Voor 8% gewijzigd door Sebje op 31-10-2006 12:57 ]

• radem205
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 08:44:
Het geheugen is inderdaad minder.
Daar komt nog bij dat er 128MB door de videokaart wordt afgesnoept.
Dan hou je teweinig over (128MB) om lekker te gaan computeren.
Schaf je deze laptop aan dan zit je vast aan een geheugen upgrade.
Dus vraag ook voor aankoop hoe het geheugen verdeeld is. 1x 256MB of 2x 128MB <- deze lijkt me onwaarschijnlijk, maar je weet nooit waar ze de onderdelen vandaan sprokkelen. In dat laatste geval zit je vast aan een upgrade van minimaal 2x256MB DDR2.
Verder is het de vraag hoe het met de kwaliteit zit van het scherm.

Voor internetten, mail, office, film en MP3 luisteren is het wel voldoende.

Vraag 1: 2jr volgens de EU. Maar recht hebben en krijgen zijn 2 verschillende dingen.

Vraag 2: Er zijn wel reviews te vinden. FF googlen dus. (Prestatie verschil valt wel mee, Celeron is alleen minder zuinig, zie je ook wel staan als je gaat zoeken naar de reviews)

Vraag 3: Een oom van mij heeft al 2a3 jr (749€) een PB easy note met een sempron/of Athlon XP 2800+
Geen problemen mee, alleen de accu gaat snel leeg
er wordt geen 128mb afgesnoept van het werkgeheugen hoor. Dit is 64MB eigen geheugen en 64MB wordt afgesnoept van het werkgeheugen!

Verwijderd

Wat ik van PB heb begrepen is dat je, zoals hier al is aangegeven, een 12 maanden garantie hebt op basis van haal en breng service.

Als je een probleem hebt bel je met de service/help desk van Packard Bell, deze gaan vervolgens proberen om onder het ophaal en breng service uit te komen door allerlei dingen te laten proberen (herinstallatie met quick restore) cd-rom eruit (als dat mogelijk is), Memory Check, etc), één gesprek voorbij. Tweede gesprek wordt het zelfde gesuggereerd. Je verteld vervolgens dat je dat allemaal al hebt gedaan. En de helpdesker vraagt of je al een bios update hebt gedaan, nog niet? Doen. Wel al gedaan, nog een keer doen. Einde tweede gesprek. Derde gesprek eis je dat de laptop opgehaald wordt, en dit gebeurt dan ook. DIe je vervolgens ruim twee maand kwijt bent. En als je hem weer krijgt, dan mag je geluk hebben als de laptop niet hetzelfde probleem geeft...

Kortom. Ik heb slechte ervaringen met Packard Bell, dus als ik jullie was had ik toch echt doorgespaart en voor een ander merk gekozen. Persoonlijk natuurlijk! :-)

• Volk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:01
Let wel op dat hier geen DVD brander in zit, maar een DVD-cd/rw combo drive.
Dus een DVD speler en een CD brander.

• Timvanh
humz, ik denk dat al zijn ouders een goedkope laptop nodig hebben, misschien een dvd-brander geen must is

edit:
Hoewel het backuppen van het systeem dan iets lastiger wordt (krijg je allemaal losse cd's :P)

[ Voor 34% gewijzigd door Timvanh op 31-10-2006 13:22 ]

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

gambieter schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:54:
[...]

Ah, misverstand. Ik had het over de Haier H12 waar MrWilliams het over had. Die is OS-vrij.
... bovendien is hij nu (net ff in de MM Eindhoven geweest) opeens (van 649) voor 777. De aanbieding is er niet meer, de notebook nog wel.

In plaats daarvan ligt nu de Acer 3681WXMi voor 549. Betere specs mèt OS, er zijn accu's te vinden en betere ondersteuning. *edit* en breedbeeld...

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:46
Ik zocht een goedkope goede laptop voor mijn vrouw. En ben toen uitgekomen bij de Acer Aspire 5101 AWLMi ( LX.ABH05.232 ).Waarom deze ? WiFi, Dual-layer brander, Krachtige CPU 2,0 Ghz Turion, goede prijs. Heb toen bij informatique.nl voor € 59,00 nog 3 jaar garantie gescoord ( die is NU in de aanbieding... ) En was toen voor € 730,00 ( incl. BTW & Porto ) geheel klaar.

[ Voor 3% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 31-10-2006 13:39 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Sebje schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:53:
heeft iedereen zo'n slechte ervaring met packard bell accu's? Of is het verhaal van tERRiON hierboven een incident?
Ik weet niet hoe het met de systemen van de laatste 3 jaar staat, maar de bakken van daarvoor waren stuk voor stuk ellendig met de accu en ze waren vergeleken met andere systemen redelijk onder de maat.

Ik heb zelf ooit een PB notebook gehad (ding kostte me namelijk niets :P) maar die Accu was ook redelijk brak.

Ik zou PB sowieso mijden. De service en kwaliteit van hun producten is gewoon beneden de maat. Er is gewoon beter te krijgen voor dat geld.

• BoyzNDaHood
  • Laatst online: 19-12-2022
Naja, ik heb zelf een oude packerd bell desktop (geen laptop dus, paar jaar oud) en dat was niet veel soeps. Maarja, tegenwoordig zal het vast wel beter zijn. Maar dan nog, 256 mb ram is heel erg weinig en als je zal moeten upgraden zal je dat veel geld kosten (vooral als het 2x128 is).

Kies dan voor een lap als deze -Klik-. Deze was (is?) ook eerst bij Dixons & Dynabyte te koop. Op de site kun je het niet meer terug vinden dus misschien is het niet meer te koop. Maargoed, 30 gb meer hardeschijf ruimte, 768 mb geheugen meer (dan heb je nog geheugen over nadat de graka van je interne geheugen eraf haald), dvd-writer en van een betere merk.

Dan is 99.- euro meer toch wel waard vind ik. Ik neem aan dat dit wel genoeg is voor je ouders mits ze niks zwaars draaien of gaan gamen. Maargoed, een Celeron is ook minder zuinig en krachtig. Hoe deze laptop is als je hem moet gaan sjouwen, geen idee. Ik heb hem zelf niet, maargoed je kan hem altijd bezichtigen in een winkel.

[ Voor 45% gewijzigd door BoyzNDaHood op 31-10-2006 21:02 ]

• aZuL2001
  • Laatst online: 31-01 11:11
Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 09:16:
[...]
Op de site van de shop staat:

Dus het lijkt dat als je problemen hebt je door verwezen word naar de fabrikant.
Of Dynabyte moet de laptop gaan ophalen en terug brengen.
Gelukkig gaat de nederlandse wetgeving nog altijd boven wat een winkelier wenst te vermelden.
De laptop wordt gekocht bij de winkelier, en daarmee heb je dus een koopovereenkomst.
Fabrieksgarantie is blijkbaar 12 maanden, de wet zegt wat anders.

Nadeel is wel dat je evt dat recht moet afdwingen.
Zie eerdere opmerking over recht hebben en krijgen.

Om een recent voorbeeld aan te halen : Philips LCD televisie bij Otto voor +- € 95.-
Dat zal nooit lukken. Een ieder kan begrijpen dat die prijs niet juist kan zijn.
Volgens de wet hoeft Otto de tv dan ook niet voor die prijs te leveren.

Niet alles wat er staat is waar. Zowel de prijs van die Otto TV niet, als wat de shop je wil laten geloven wat de garantie betreft.

Abort, Retry, Quake ???

• BoyzNDaHood
Je hebt natuurlijk recht op langer dan 1 jaar. Maar als je de recht niet krijgt (dus ze gaan moeilijk doen) dan wat? Veel consumenten weten zowiezo niet wat ze moeten doen (ik ook niet). Hoe moeten we onze recht afdwingen? Advocaat? Zoveel moeite nemen de meeste consumenten niet en dat willen ze ook niet. Vooral niet als het een winkel is waar je vaker komt (en later nog van gebruik wil gaan maken).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het overigens even aan een medewerker gevraagd, er zit 1x256mb in, dus snel 256 erbij prikken is een optie.

• BoyzNDaHood
Nouja, koop dan die Compaq (99 euro meer) betekend 768 ram meer, betere merk, dvd brander, etc. (lees mn post hierboven voor meer...). 256 Kost je alweer zo'n 30 euro.. Dan is die 70 euri echt waard. Als je namelijk 2 x 256 heb, en het is NIET genoeg dan ben je veel geld kwijt. Koop nu gelijk 1 gb en je ouders zijn de komende jaartjes wel goed lijkt me. Je bent tenminste ook verzekerd op een 'betere' merk vind ikzelf want PB is nou niet echt de eerste merk die ik zal aanschaffen. Mischien lijkt het wel zo dat 'weer 100 euro meer' veel is (je kan immers altijd 100 euro meer uitgeven voor 100 pleuri) maar die PB is het niet echt waard.

Verwijderd

doe er 100 euro bij en je hebt een toshiba Satellite L30 ongeveer zelfde specs Celeron M410 60GB SATA 512MB DDR2 DVD+/-RW

heb ik zelf ook gedaan bevalt me goed werk er nu ook mee

• BoyzNDaHood
Of de compaq..

Verwijderd

ik dacht dat de compaq geen pcmia uitbereidingslot had , als we het over dezelfde hebben .

daarom heb ik voor de toshiba gekozen

• BoyzNDaHood
Mja, dat kan best zo zijn, dat weet ik niet. Maar TS heeft niet echt zijn eisen voor de laptop neergekrabbelt, dus is het heel moeilijk om te kijken welke laptop moet nemen. Alleen 'goedkope laptop voor ouders'. Maar heeft die PB dan wel pcmia uitbreiding?

Verwijderd

BoyzNDaHood schreef op woensdag 01 november 2006 @ 17:18:
Mja, dat kan best zo zijn, dat weet ik niet. Maar TS heeft niet echt zijn eisen voor de laptop neergekrabbelt, dus is het heel moeilijk om te kijken welke laptop moet nemen. Alleen 'goedkope laptop voor ouders'. Maar heeft die PB dan wel pcmia uitbreiding?
dat maakt weining uit ik nam zowieso geen packerd hell , verder ik zou goed naar uitbereiding kijken als je ooit iets extra wilt dus pcmia zou handig zijn .

compaq & packard bell zou dan voor mij afvallen .

• Tasma
  • Laatst online: 31-01 12:47
de extra garantie van PB is onzin. Geven ze zelf toe.

(als je er werkt ;) )

• BoyzNDaHood
Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 17:22:
[...]

dat maakt weining uit ik nam zowieso geen packerd hell , verder ik zou goed naar uitbereiding kijken als je ooit iets extra wilt dus pcmia zou handig zijn .

compaq & packard bell zou dan voor mij afvallen .
Ik weet niet cker of de compaq pcmia heeft of niet. Heb jij ergens (bron) dat die notebook het niet heeft? En dan nog, als het geen pcmia heeft, de notebook van compaq is sneller dus meer waard voor geld vind ik. Een extra slot heeft niet iedereen nodig (ik heb er zelf bvb nog nooit gebruik van gemaakt) en is dus de compaq in algemeen beter zolang je geen pcmia nodig heb. Maar alsnog, weetje zeker dat het geen slot heeft? (Bron). En ik heb zelf de compaq niet.

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een redelijk goedkope laptop waarop ik kan programmeren en simpele spellen kan spelen af en toe.

Via notebookprojecten.nl kan ik dit aanschaffen:
Amilo Pa-1510 AMD Mobile Sempron 3200+ 64 bit, 512MB, 80GB inclusief 2 jaar Zorgeloos Leren en Werken garantie (instap model)

voor 539 euro

of
Amilo Pa-1510 AMD Mobile Dual Core Turion TL-50, 512Mb (+512Mb gratis), 80GB inclusief 2 jaar Zorgeloos Leren en Werken garantie (mid-range model)

voor 699 euro.

Vergelijken met de dynabyte aanbieden enzo op dit moment is die eerste van 539 euro veel beter?

• Timvanh
zoiezo als je de keuze hebt tussen toshiba en PB, voor toshiba gaan! Veel beter merk ;) kan je er tenminste ook nog ff mee voort. Maar toch 100 euro op de 500 euro is toch weer 20 % van de prijs (1/5 deel).

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Misschien een vreemde opmerking, maar op een 500 euro PC zal alleen de beperkte hoeveelheid geheugen in deze tijd vervelend zijn (naast de verf die loslaat op den duur).

Ik schat in dat zo'n bak voorzien van Windows 98 SE of een uitgekleedde Win2000 echt vliegt, zeker '98 heeft aan 128 Mb ruim voldoende en als surfbak/typedoos voldoen deze nog steeds.

• BoyzNDaHood
Via welke instelling koop jij op notebookprojecten.nl? Bij mij (HvA) zijn de prijzen 100 euro duurder dan de prijzen die jij noemt :S. Voor die prijzen zijn ze wel goedkoop. Voor mijn prijzen (639, 799, 1049) zijn er echter betere alternatieven. Ik heb uiteindelijk niet voor deze laptops gekozen. Ook die zogenaamde garantie is niet echt heel super. Er staat binnen 1 werkdag, maar dat kan wel eens tot meerdere werkdagen uitkomen. Maar alsnog, via wat heb jij het zo goedkoop gekregen? Prijzen zijn incl. btw?

Verwijderd

BoyzNDaHood schreef op woensdag 01 november 2006 @ 19:05:
[...]

Ik weet niet cker of de compaq pcmia heeft of niet. Heb jij ergens (bron) dat die notebook het niet heeft? En dan nog, als het geen pcmia heeft, de notebook van compaq is sneller dus meer waard voor geld vind ik. Een extra slot heeft niet iedereen nodig (ik heb er zelf bvb nog nooit gebruik van gemaakt) en is dus de compaq in algemeen beter zolang je geen pcmia nodig heb. Maar alsnog, weetje zeker dat het geen slot heeft? (Bron). En ik heb zelf de compaq niet.
ik weet het zeker , heb contact gehad met de dynabyte voor die vraag want nergens zag je dat er pcmia in zat , dus ik dacht zal een foutje zijn ofzo .
tegenwordig kun je chatten dus ik netjes gevraagt en het zat er helaas niet in , anders had ik die laptop nu ook gehad .

de toshiba bevalt me erg goed heb hem nu precies een week

Verwijderd

Je moet natuurlijk niet veel verwachten nee van een laptop van 500 euro + dat het nog eens van PB is. Ik heb verder niets tegen PB maar ik heb gewoon een slechte ervaring in het algemeen met laptops van PB of Compaq/HP... Ik kreeg ooit een nota van ruim 2084€ voor het laten repareren van een nog geen 2maanden oude laptop.

Verders voor dingen zoals word , internet, msn en andere (lichte) dingen voldoet deze prima. Zoals ecteinascidin al zei je bent niet verplicht om met het geleverde OS te werken, je kan prima naar Windows 2000 of zelfs 98 switchen, en dan zal je merken dat het vrij snel werkt allemaal :)

Je kan ook, kijken voor een 2dehands, bijv op www.nowthatsit.nl , daar betaal je weliswaar iets meer, maar daar liggen de specs ook wat hoger, en je hebt kans dat je een half werkende Accu hebt. Tis maar net waar je keus nu ligt.

• BoyzNDaHood
Naja, een reparatie van 2000 piek, dan heb jij of iets heel fouts gedaan of wat? Had jij de state-of-the-art laptop ofzo? En laten mollen? Ik weet niet hoor... maar waarom koop je dan niet een nieuwe laptop? Of garantie? 2000 euri is wel heel erg. Zelfs de dingen die niet onder garantie vallen zijn niet zo duur? Wat was de probleem dan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 07:17:
Je moet natuurlijk niet veel verwachten nee van een laptop van 500 euro + dat het nog eens van PB is. Ik heb verder niets tegen PB maar ik heb gewoon een slechte ervaring in het algemeen met laptops van PB of Compaq/HP... Ik kreeg ooit een nota van ruim 2084€ voor het laten repareren van een nog geen 2maanden oude laptop.

Verders voor dingen zoals word , internet, msn en andere (lichte) dingen voldoet deze prima. Zoals ecteinascidin al zei je bent niet verplicht om met het geleverde OS te werken, je kan prima naar Windows 2000 of zelfs 98 switchen, en dan zal je merken dat het vrij snel werkt allemaal :)

Je kan ook, kijken voor een 2dehands, bijv op www.nowthatsit.nl , daar betaal je weliswaar iets meer, maar daar liggen de specs ook wat hoger, en je hebt kans dat je een half werkende Accu hebt. Tis maar net waar je keus nu ligt.
zullen wel guldens zijn geweest dan zal het nog veel zijn ,

HP/Compaq/Toshiba

zijn wel 1 van de beste notebooks , wordt veel in bedrijven gebruikt en de service van de 3 laptop is ook perfect . die van packerd bell vindt ik juist geen goede service en de extra software meuk die ze erop gooien wordt die gelijk al erg traag van . de laptop voelt ook niet echt degelijk aan

Spreek hierbij uit ervaring in het bedrijfsleven

kijk ook eens op marktplaats laptops van rond de p2/p3 zijn alle compaq/hp/toshiba machine's omdat die het gewoon lang doe en sterk zijn

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 13:15:
Wat ik van PB heb begrepen is dat je, zoals hier al is aangegeven, een 12 maanden garantie hebt op basis van haal en breng service.

Als je een probleem hebt bel je met de service/help desk van Packard Bell, deze gaan vervolgens proberen om onder het ophaal en breng service uit te komen door allerlei dingen te laten proberen (herinstallatie met quick restore) cd-rom eruit (als dat mogelijk is), Memory Check, etc), één gesprek voorbij. Tweede gesprek wordt het zelfde gesuggereerd. Je verteld vervolgens dat je dat allemaal al hebt gedaan. En de helpdesker vraagt of je al een bios update hebt gedaan, nog niet? Doen. Wel al gedaan, nog een keer doen. Einde tweede gesprek. Derde gesprek eis je dat de laptop opgehaald wordt, en dit gebeurt dan ook. DIe je vervolgens ruim twee maand kwijt bent. En als je hem weer krijgt, dan mag je geluk hebben als de laptop niet hetzelfde probleem geeft...

Kortom. Ik heb slechte ervaringen met Packard Bell, dus als ik jullie was had ik toch echt doorgespaart en voor een ander merk gekozen. Persoonlijk natuurlijk! :-)
Zelfde ervaringen (rond 2002), uren aan de telefoon gehangen, laptop ruim 2 maanden kwijt geweest en het probleem was niet eens opgelost. De accu was ook na een half jaar vrijwel brak bij normaal gebruik. Ik weet niet hoe het nu is, maar zoals het was: nee bedankt... :'(

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 21:12:
[...]

HP/Compaq/Toshiba

zijn wel 1 van de beste notebooks , wordt veel in bedrijven gebruikt en de service van de 3 laptop is ook perfect . die van packerd bell vindt ik juist geen goede service en de extra software meuk die ze erop gooien wordt die gelijk al erg traag van . de laptop voelt ook niet echt degelijk aan

kijk ook eens op marktplaats laptops van rond de p2/p3 zijn alle compaq/hp/toshiba machine's omdat die het gewoon lang doe en sterk zijn
Nee echt euro's :) Ik had er toendertijd nog een topic over gemaakt, of het wel normaal was dat ik voor ruim 2000+ euro aan reparatiekosten ontving.

Maar anderszijds, het was ook wel een beetje m'n schuld, aangezien het hier ging om een net 2 maanden nieuwe laptop, waarvan de HD 30GB was, en ik die ruim 2 weken later heb vervangen voor een 40GB / sneller model. Ik heb het toendertijd laten inbouwen door een ander computerbedrijfje (die naar mijn weten, niet meer als een schroefje losgehaald hadden, en de nieuwe schijf erin gezet hadden), maar daar ging Compaq / HP niet zo mee akkoord, want dat moest nadrukkelijk door het servicecenter van hun gedaan worden (en ja die lag in rotterdam en ik woonde in omg. Leiden.)

Beetje krom van beide partijen. Die laptop was goed mee omgegaan en op een dag deedtie het niet meer. Volgens compaq ging het hier om een kapot moederbord.

Eigenlijk had ik ook niets moeten zeggen van het feit over die 40GB hd, en die 30GB gewoon terug had moeten plaatsen, want dan had ik 'm wel kosteloos vergoed gekregen. Ja dat is liegen maar ik was wel 2000 euro armer voor die laptop en heb er net 2 maanden plezier van gehad... en me dan nog een specificatie-toesturen van 2000+ euro 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 21:12:
[...]

HP/Compaq/Toshiba

Een beetje onzin imo. Tijden veranderen en zo ook de goederen en service van de merken. Ik heb onlangs een laptop retour gedaan naar HP omdat de letters aan het vervagen waren op het toetsenbord. Heb uitdrukkelijk gevraagd niets met de harde schijf te doen, aangezien er werk op stond. De toegezegde 3-4 weken reparatie tijd werd het dubbele, 8 weken en bij terug komst hadden ze toch de harde schijf opnieuw geinstalleerd vanwege een BIOS update van het MoBo.

Excuses hadden ze van, het was druk vandaar de uitloop op de reparatie tijd. Geen nette reclame imo omdat ze daarmee aangeven dat ze veel reparatie's hebben :? Omdat het te lang duurde moest ik een nieuwe goedkope latop aanschaffen vanwege werk, waarop hun antwoord was, die vergoeden we niet, dat is uw eigen probleem. En de medewerker die mij de toezegging heeft gedaan over het niet veranderen van de harde schijf was al reeds weg bij het bedrijf. In emails doen ze totaal geen toezeggingen, maar wel mondeling via de telefoon.

Maw, HP/Compaq, mijn ervaring, is dus een troosteloze bedoening die zich niet aan hun afspraken houd en niks zwart op wit zetten om daarna niet aansprakelijk gesteld te kunnen worden. Ben over gestapt op Acer, aangezien de ervaringen hier op GoT daar toch wel meer dan redelijk positief over is. Tevens heb ik 2 ondernemingen ervan overtuigd, beide goed voor +/- 3000 medewerkers, om niet meer met HP/Compaq in zee te gaan, aangevende dat de kostenpost die ze niet wilde vergoeden, die voor mij opgelopen was tot 20.000 euro, nu veel hoger uit valt.

Motto van het verhaal, kom je afspraken met klanten na en bij fouten geef deze dan toe, zo niet, dan heb je niets op de markt zoeken en krijgen bedrijven die dat wel kunnen naleven nieuwe order's toe bedeeld. En zo kan een 499 Euro kostende laptop best goed uit de bus komen, als het aan je wensen voldoet en zolang het van een betrouwbaar bedrijf komt die zijn afspraken na komt ! Dat HP/Compaq de reparatie's uitbesteed aan onder contract aannemers, prima, maar sta dan wel garant voor consumenten/werknemers die je goederen aanschaft. Zaak krijgt nog een staartje om nieuwe wetgeving te creeeren in dit soort gevallen, bij de EU, om de consument nog beter te beschermen tegen dit soort praktijken !

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 05:00:
[...]

Een beetje onzin imo. Tijden veranderen en zo ook de goederen en service van de merken. Ik heb onlangs een laptop retour gedaan naar HP omdat de letters aan het vervagen waren op het toetsenbord. Heb uitdrukkelijk gevraagd niets met de harde schijf te doen, aangezien er werk op stond. De toegezegde 3-4 weken reparatie tijd werd het dubbele, 8 weken en bij terug komst hadden ze toch de harde schijf opnieuw geinstalleerd vanwege een BIOS update van het MoBo.

Excuses hadden ze van, het was druk vandaar de uitloop op de reparatie tijd. Geen nette reclame imo omdat ze daarmee aangeven dat ze veel reparatie's hebben :? Omdat het te lang duurde moest ik een nieuwe goedkope latop aanschaffen vanwege werk, waarop hun antwoord was, die vergoeden we niet, dat is uw eigen probleem. En de medewerker die mij de toezegging heeft gedaan over het niet veranderen van de harde schijf was al reeds weg bij het bedrijf. In emails doen ze totaal geen toezeggingen, maar wel mondeling via de telefoon.

Maw, HP/Compaq, mijn ervaring, is dus een troosteloze bedoening die zich niet aan hun afspraken houd en niks zwart op wit zetten om daarna niet aansprakelijk gesteld te kunnen worden. Ben over gestapt op Acer, aangezien de ervaringen hier op GoT daar toch wel meer dan redelijk positief over is. Tevens heb ik 2 ondernemingen ervan overtuigd, beide goed voor +/- 3000 medewerkers, om niet meer met HP/Compaq in zee te gaan, aangevende dat de kostenpost die ze niet wilde vergoeden, die voor mij opgelopen was tot 20.000 euro, nu veel hoger uit valt.

Motto van het verhaal, kom je afspraken met klanten na en bij fouten geef deze dan toe, zo niet, dan heb je niets op de markt zoeken en krijgen bedrijven die dat wel kunnen naleven nieuwe order's toe bedeeld. En zo kan een 499 Euro kostende laptop best goed uit de bus komen, als het aan je wensen voldoet en zolang het van een betrouwbaar bedrijf komt die zijn afspraken na komt ! Dat HP/Compaq de reparatie's uitbesteed aan onder contract aannemers, prima, maar sta dan wel garant voor consumenten/werknemers die je goederen aanschaft. Zaak krijgt nog een staartje om nieuwe wetgeving te creeeren in dit soort gevallen, bij de EU, om de consument nog beter te beschermen tegen dit soort praktijken !
ben ik het niet mee eens , zodra je zakelijk gebruik gaat maken van hp's neem dan de extra service dat ze hem komen reparen . dan heb je snelle service , ik als netwerkbeheerder bevalt dat goed ze nemen je veel dingen uit handen . jij zult daar niet de enige klant zijn bij hp dus op reparatie wachten als je de extra service niet neemt kunnen hun niks aan doen . dat ze je een laptop moeten gaan vergoeden dat is logisch dat ze dat niet gaan doen , het is jullie probleem als je niet verder kan werken .

het zo lekker worden hier klapt de server eruit hp kan pas de volgende dag komen met het onderdeel en reparatie , en dan maar ff naar de mycom lopen en een pc halen om als server te laten draaien en dan zeggen "hp jullie moeten ons die desktop betalen want zonder server kunnen wij niet werken" dat is ons probleem dan hadden wij maar spare parts of een extra server moeten hebben .

hp kan niet meer dan zijn best doen .

Als je een A merk HP met een B Merk Acer gaat vergelijken dan doe je het niet goed

ik heb meer dan 100 desktops / notebooks draaien van hp en ik hoor weinig klachten .

• SyphOn
  • Laatst online: 10:25
Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 20:18:
Ik ben op zoek naar een redelijk goedkope laptop waarop ik kan programmeren en simpele spellen kan spelen af en toe.

Via notebookprojecten.nl kan ik dit aanschaffen:
Amilo Pa-1510 AMD Mobile Sempron 3200+ 64 bit, 512MB, 80GB inclusief 2 jaar Zorgeloos Leren en Werken garantie (instap model)

voor 539 euro

of
Amilo Pa-1510 AMD Mobile Dual Core Turion TL-50, 512Mb (+512Mb gratis), 80GB inclusief 2 jaar Zorgeloos Leren en Werken garantie (mid-range model)

voor 699 euro.

Vergelijken met de dynabyte aanbieden enzo op dit moment is die eerste van 539 euro veel beter?
Via welke instelling log jij in? Ik kom via Saxion op prijzen van 100 euro meer uit.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 07:35:
[...]

ben ik het niet mee eens , zodra je zakelijk gebruik gaat maken van hp's neem dan de extra service dat ze hem komen reparen . dan heb je snelle service , ik als netwerkbeheerder bevalt dat goed ze nemen je veel dingen uit handen . jij zult daar niet de enige klant zijn bij hp dus op reparatie wachten als je de extra service niet neemt kunnen hun niks aan doen . dat ze je een laptop moeten gaan vergoeden dat is logisch dat ze dat niet gaan doen , het is jullie probleem als je niet verder kan werken .

het zo lekker worden hier klapt de server eruit hp kan pas de volgende dag komen met het onderdeel en reparatie , en dan maar ff naar de mycom lopen en een pc halen om als server te laten draaien en dan zeggen "hp jullie moeten ons die desktop betalen want zonder server kunnen wij niet werken" dat is ons probleem dan hadden wij maar spare parts of een extra server moeten hebben .

hp kan niet meer dan zijn best doen .

Als je een A merk HP met een B Merk Acer gaat vergelijken dan doe je het niet goed

ik heb meer dan 100 desktops / notebooks draaien van hp en ik hoor weinig klachten .
Een server en een laptop is nogal een verschil. Verder valt er zelf weinig te repareren aan een laptop, komt bij, als je hem al open maakt vervalt je garantie. En garantie heb ik en een duidelijke afspraak, die niet nagekomen werd. En ik weet niet hoe jij met je klanten en vrienden om gaat maar afspraak is afspraak, toch ?

Bottom line is, ik vond het niet erg dat ik hem 3-4 weken kwijt zou zijn, daar had ik me op ingesteld, zo ook mijn werk. HP blijft in gebreken als het langer duurt, zeker als ze je niet even in kennis stellen dat de reparatie tijd uitloopt. Als jij je auto naar de garage brengt verwacht je hem ook terug binnen de gestelde tijd. Zo niet, dan zal je vaak zien dat de garage vaak openstaat voor een alternatief, vaak in de vorm van een leenauto, zodat je verder kunt. Zo niet, lijkt me sterk dat je dan nog snel bij die garage terugkomt.

Ook HP kan efficienter werken door gewoon simpel in hun stock te kijken of er spare parts op de plank liggen. Zo niet, dan kunnen ze wachten met het innemen van het produkt totdat het aanwezig is. Zeker in mijn geval had ik mijn laptop nooit zo lang kwijt hoeven te zijn en had ik er rustig op door kunnen werken. Dus je vergelijking gaat niet helemaal op en juist omdat HP zo "hoog" staat aangeschreven mag je toch wel iets meer verwachten van ze. Dat jouw bedrijf meer dan 100 desktops/notebooks heeft zegt verder weinig op de follow up van HP, dat je geen problemen met de apperatuur hebt is alleen maar fijn, maar daar ging het hier niet om.

Als HP zorg wil dragen voor goeie follow up van onderaannemers, want zo werken ze, dan kunnen ze ook de klachten wat serieuzer nemen. Maar aangezien ook HP niet van zich laat horen streven ze dus duidelijk niet naar een mainstream van hoge kwaliteit. Tijden zijn veranderd, service, kwaliteit en garantie tot aan de deur. Maar als er eenmaal iets is dan zie je niets meer terug van die service en kwaliteit, zeker als je telefonisch 0,20 euro cent per minuut moet betalen, noem ik niet echt een service !

Maar goed, ik ga er niet verder over discussieren, wilde alleen ermee aangeven dat zogenaamde merknamen niet altijd garant staan voor betrouwbaarheid, terwijl je er toch dik voor betaalt.

• BoyzNDaHood
Ik vind het wel normaal dat ze jou die notebook niet gaan vergoeden. Anders zou iedereen wel even gebruik maken van de garantie om een 2e of 3e laptop erbij te nemen (gratis). Plus, waarom zou je ook ingodsnaam garantie gebruiken omdat de letters een beetje wegvagen. Okay, mischien heb je er recht o p (valt slijtage uberhaubt wel onder garantie vraag ik me af?) maar dan nog... Voor zo'n domme reden heb je er uiteindelijk zelf alleen maar last van gehad. En compaq zit misschien fout, maar het is ook niet slim om niks te gaan back uppen als je gaat retourneren. En je mag in een notebook wel dingen vervangen terwijl je garantie erop blijft. (hdd, geheugen, accu en weet ik veel wat nog meer)/

[ Voor 20% gewijzigd door BoyzNDaHood op 03-11-2006 20:10 ]

Verwijderd

BoyzNDaHood schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 20:08:
Ik vind het wel normaal dat ze jou die notebook niet gaan vergoeden. Anders zou iedereen wel even gebruik maken van de garantie om een 2e of 3e laptop erbij te nemen (gratis). Plus, waarom zou je ook ingodsnaam garantie gebruiken omdat de letters een beetje wegvagen. Okay, mischien heb je er recht o p (valt slijtage uberhaubt wel onder garantie vraag ik me af?) maar dan nog... Voor zo'n domme reden heb je er uiteindelijk zelf alleen maar last van gehad. En compaq zit misschien fout, maar het is ook niet slim om niks te gaan back uppen als je gaat retourneren. En je mag in een notebook wel dingen vervangen terwijl je garantie erop blijft. (hdd, geheugen, accu en weet ik veel wat nog meer)/
Tis maar wat je dom noemt. Ik verwacht van een produkt, wat bijna 2000 euro kost, dat de letters niet na 4 maanden al beginnen te vervagen, waarbij HP zelf heeft aangegeven dat het niet mag gebeuren. Verder moet, wie dan ook, geen afspraken maken als je ze niet kan nakomen, simpel.

• BoyzNDaHood
Mensen zijn mensen, fouten gebeuren. Ik weet het, ik keur het niet goed wat ze deden. Maar back up dan ook je spullen voordat je iets retourneerd.

Verwijderd

Ik kan via notebookprojecten.nl kiezen tussen een tweetal laptops:
Voor € 639,00 of voor € 709,00 met 1024MB Intern geheugen

En de al eerder genoemde:
Voor € 799,00

(Fontys, voordat de vragen komen)
Ik heb een laptop nodig om wat op internet te kunnen surfen, misschien af en toe een spelletje en verder vooral om voor school te werken.
Dus ik ben zeer benieuwd naar jullie mening

• EJonk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-01 14:03
Ik heb zelf de Pa 1510 met AMD Turion Tl-50. Deze bevalt heel goed voor gewoon gebruik, beetje internetten, software schrijven en af en toe een spel (HL/HL2). Ik heb er ook 1GB RAM in zitten. Hij is supersnel en erg handig.

You can't be happy all the time, they will come and break your legs!

• BoyzNDaHood
Andere tweakers hebben op deze forum een Toshiba gevonden met t2050, 1gb en x1600 kaart. Deze kaart is velen malen beter dan de x1100 die in die laptop zit. De prijs was 814 euri d8 ik (moet je ff opzoeken). Die laptop heeft alleen echter 1 jaar garantie. Deze fujitsu 2 jaar met die school garantie. Je moet echter uitkijken want ze leveren dus niet altijd binnen 1 dag een reparatie (had iemand die ik ken). Die moest dus gewoon langer w8en terwijl het allemaal zo mooi stnd geschreven op de site. Maar de specs van de toshiba is gewoon veel beter voor de prijs.

Verwijderd

En nu is er bij de mediamarkt deze aanbieding:

voor 499 euro de volgende laptop.

Haier W58
Intel Celeron Processor M (1,6 ghtz, 1MB L2 cache, 533 FSB)
512 MB DDR ram werkgeheugen
40 GB harde schijf
15 XWGA breedbeeld GLARE
on-board videokaart 64 MB (?)
16 bits geluid, win XP, wireless zooi

• BlackBull
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-01 23:30
voor een beetje toetsenbord rammelen en surfen is dat een mooi ding!

Verwijderd

Topicstarter
Nu bij scheer en foppen

Packard Bell laptopje in aanbieding;

256mb ram ddr2
Celeron Mobile 410
Ati Xpress 200
15.4" breedbeeld en diamondview oid.
XP home, en die bende

449 euro! :>

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:34

PoweRoy

funky!

Mijn vriendin zoekt ook een laptop om mee te internetten/filmpje en documenten maken.

probleem is alleen dat ze een laptop onder de 700 euro zoekt. (En dat is moeilijk zoeken)

De betere merken (acer etc) beginnen rond de 799 en omhoog.

Nu vond ze zelf de PB MZ35-200 voor 649 euro (clicky)

Nu heb ik veel slechte reacties gelezen over PB... Wat zou ik haar aan kunnen raden :? Het budget omhoog schroeven gaat helaas niet :(

[This space is for rent]

• --MeAngry--
  • Laatst online: 31-01 17:21

--MeAngry--

aka Qonstrukt

PoweRoy schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 19:57:
Mijn vriendin zoekt ook een laptop om mee te internetten/filmpje en documenten maken.

probleem is alleen dat ze een laptop onder de 700 euro zoekt. (En dat is moeilijk zoeken)

De betere merken (acer etc) beginnen rond de 799 en omhoog.

Nu vond ze zelf de PB MZ35-200 voor 649 euro (clicky)

Nu heb ik veel slechte reacties gelezen over PB... Wat zou ik haar aan kunnen raden :? Het budget omhoog schroeven gaat helaas niet :(
offtopic:
Een beetje zitten GoTten tijdens de raid he :P

Ik zou als ik jou was eens kijken naar een laptop met bijvoorbeeld een Turion proc ipv die crappy Celerons die niet eens aan power saving doen. Als ze mobiel wil zijn is dat echt een minimale vereiste en anders moet dat budget toch echt omhoog.

Tesla Model Y RWD (2024)

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:34

PoweRoy

funky!

offtopic:
ja een uur wachten voordat we beginnen :P

Niet over nagedacht over power saving...

Ze gebruikt de laptop dan thuis en op school dus super mobiel hoeft denk ik ook weer niet.

Oud model Acer 3xxx serie kost rond de 600 maar is weer redelijk oud (60gig hd, 512mb :( )

[This space is for rent]

Pagina: 1