[Vista] Asus P5B installatie

Pagina: 1
Acties:

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-03 14:43

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Topicstarter
Hallo,

Na eendag en een uhh.. lange nacht is het mij nog niet gelukt vista te installeren :( ..
Het is nu 4:40 en de moed begint mij een beetje in de bekende schoenen te zinken.

Wat ik heb gedaan:
Bios volgens boekje ingesteld op raid 0.
Met ctrl-i raid ingesteld.
Laatste intel drivers op diskette gezet.
vista setup gestart. (echte orginele RC2 64bit dvd)
Code invoeren/ drivers laden.
pertitie selecteren en installeren klikken.

Tot hier alles goed! Nu gaat vista alle bestanden kopieren en bij 100% gaat het fout. kopieren gaat ook erg langzaam. Ik heb het iedee dat de drivers van de intel matrix storage niet ok zijn voor vista Ik weet niet meer wat ik moet doen om dit te verhelpen. Alle websites van het net zijn bekeken. tot chinees aan toe (worldlingo)..

Heeft iemand nog een ID wat ik nu kan doen?
Heeft iemand met dit mobo ook vista geïnstalleerd gekregen?

Setup:
Asus P5B deluxe/wifi
Intel 6400 duo core
2 x 512 MB geheugen dual channel
Gforce 7600 GS 512 MB
2x Sata IBM 80Gb

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat gaat fout bij 100%? Krijg je een foutmelding ofzo?

Moet je per se drivers gebruiken of kent Windows Vista zelf al je storage drivers? :)

Verwijderd

En een update van een kaal geinstalleerde windows xp? (Als test om te beginnen?)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2006 08:32 ]

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-02 12:51

seninha

god's right foot

Ik heb tijdens het installeren er ruim 3 uur op moeten wachten. Dit omdat de Promise SATA drivers die in RC2 zitten van erg slechte kwaliteit is.
Nadat het uiteindelijk gelukt was heb ik andere XP drivers geinstalleerd en nu werkt het als een speer.

Ik denk dus dat je gelijk heb, het MOET gewoon aan de drivers liggen.
Weet niet of de mogelijkheid er is om tijdens je installatie andere drivers aan te wijzen (zoals met F6 bij XP )

iRacing Profile Flickr

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-03 09:41
De 32 bit Vista versie herkend de intel raid controller zelf. Helemaal geen problemen mee gehad. Is dat bij de 64 bit versie dan anders?