Toon posts:

[CSS] Layer over 1-2 cellen heen, rekt cel mee.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet wat text verbergen na een output van een PHP-script. Omdat er nu geen mogelijkheid is dit zo snel te hercoden wil ik bij een bepaald if() statement een layer op een bepaalde plaats laten verschijnen.

Eigenlijk is het heel simpel:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<tr>
  <td>
  DATA DIE IK NIET WIL ZIEN
  </td>
</tr>
<tr>
  <td>
   IK WIL HIER EEN LAYER OM OVER DEZE CELLEN HEEN TE ZETTEN MET DATA DIE IK WEL WIL ZIEN EN TEGELIJK MET DE OUTPUT HIERBOVEN UITGEPOEPT WORDT.
  </td>
</tr>

Ik wil een layer maken die over beide cellen heen valt, datr lijkt me prima mogelijk !

Ik heb een pogin gewaagd door een layer erin te plaatsen die met een "relative" positie omdat een Cel als een Block-Device (ben het even kwijt hoe het heet) gezien wordt en dus daarin wilt positioneren ?

Ik kan de Layer redelijk over de cellen heen zetten, hier treedt wel een vervelend probleem op:

Als ik de layer qua hoogte zo hoog maak als beide cellen wordt de cel waar de Layer eigenlijk in staat ook 2x zo groot. Ik kan de layer wel met de left en top over de bovenste heen zetten, dus ik ben al ergens.

Wat ook gebeurt is dat de layer wel links, boven en onder beide cellen kan overlappen met het instellen van de positie, alleen rechts lukt dit niet. De cel rekt op een of andere manier mee en blijft er iets onderuit steken aan die kant.

Ik ben begonnen met een relatieve layer met daarin een absolute, dit zou moeten werken na wat pogingen tot zoeken, alleen blijkt het dat alleen een relatieve gewoon beter werkt.

Toch blijf ik bovenstaand probleem houden, wat doe ik fout ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2006 00:11 ]

Verwijderd

Gebruik geen onnodige layer, en los dit op middels display: none; met CSS.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 00:17:
Gebruik geen onnodige layer, en los dit op middels display: none; met CSS.
Hier komt het probleem. De data achter de layer is soms namelijk wel nodig, het wil niet zeggen dat de layer er altijd is, die laat ik namelijk met de if() statement gevoorschijn komen wanneer dit moet.

Wat achter de layer staat wordt namelijk beinvloed door nog een andere output in de pagina die gewoon goed zijn werk doet.

Het omcoden kan, maar niet op stel en spring. Een layer eroverheen is gewoon het makkelijkste nu.

Verwijderd

Die display:none is toch ook veel simpeler coden dan moeilijk doen met een layer? Je kan gewoon met diezelfde if-statement style="display:none" erbij plakken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 00:52:
Die display:none is toch ook veel simpeler coden dan moeilijk doen met een layer? Je kan gewoon met diezelfde if-statement style="display:none" erbij plakken.
Ja dat dacht ik ook even, kan dus niet omdat wat ik niet wil laten zien afhankelijk is van een andere check op de pagina en soms wel zichbaar moet zijn omdat die data niet altijd van de 2e check op de pagina afhankelijk is.

• Prutser_IA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06-2021

Prutser_IA

<*{{{><

Als je het idee hebt om een object te laten zien dmv een if() statement ( zeg ook ff welke taal, JS, php, java...) dan kan je in diezelfde if() toch ook een object onzichtbaar te maken... ? 8)7

42

Verwijderd

Topicstarter
Prutser_IA schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 09:46:
Als je het idee hebt om een object te laten zien dmv een if() statement ( zeg ook ff welke taal, JS, php, java...) dan kan je in diezelfde if() toch ook een object onzichtbaar te maken... ? 8)7
PHP, nee kan gewoon niet. De if() statement heeft een dubbele functie, moet een eigen versie voor bedacht worden wat alleen niet zo snel te doen is. De reden doet er niet toe; de vraag is de layer !

• Prutser_IA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06-2021

Prutser_IA

<*{{{><

Wellicht is er wel een 'goede' oplossing voor je div probleem (layer is zo netscape 4)
Maar dan zou het wel helpen als je iets meer HTML, iets meer CSS zou laten zien... misschien ff een plaatje om de situatie duidelijker te maken, want ik snap die if() function niet goed denk ik...

42

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het kunnen fixen met de oplossing van DOT.

Ik ga dit toch maar eens vaker gebruiken, ik dacht dat het altijd "dirty" was.

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:39

TeeDee

CQB 241

Doe dat voortaan middels mogelijkheden van MyReact of buiten het forum om ;)

[ Voor 69% gewijzigd door BtM909 op 31-10-2006 13:08 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Tja het is natuurlijk niet de optimale oplossing. Inline styles moet je zoveel mogelijk vermijden aangezien ze niet herbruikbaar zijn. Je kan het oplossen door een class "hiddendata" te maken en dan gewoon de class toe te voegen, maar in dit geval is dat niet beter.

Het blijft hacken omdat je geen tijd hebt om het echt goed te doen (d.w.z. de tabel met alleen de goede data renderen).

Overigens, als je geen zin hebt in AJAX-taferelen en zonder nieuwe request die data wil kunnen hiden/showen, dan is dit zelfs de betere oplossing.
Pagina: 1