Voordeel fileserver config voor wireless mediaplayer

Pagina: 1
Acties:

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

Topicstarter
Gewoon uit nieuwsgierigheid:

Ik draai Server 2003 als workstation. Nu bedien ik daarmee wel een mediaplayer (PC wired via AP, naar player wireless) om films te streamen. Zou een config als fileserver of media server voordelen hebben? Voor de duidelijkheid: de wireless mediaplayer (KiSS DP600) kan volgens mij niets beginnen met de streaming media items.

[ Voor 23% gewijzigd door Edgarz op 30-10-2006 23:10 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan heb je dus niks aan het Media Services gedeelte want dat is streaming :P
Blijft over dat je je fileserver taken kan optimaliseren :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Topicstarter
Logisch ja. Soms heb je even wat bevestiging nodig O-)

Nog tips voor een verdere config?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ja even goed op zoek gaan, want ik snap totaal niet wat je bedoelt. Fileserver en mediaserver zijn twee rollen die de server prima naast elkaar kan draaien. Dit topic mist daardoor inhoud: een concrete vraag en onderbouwing daarvan met jouw mening. Zonder wordt het lastig discussieren. Wij kunnen in ieder geval niet jouw situatie inschatten en daar een advies over geven als je karig bent in infoverstrekking.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Topicstarter
sanfranjake schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 13:14:
Ja even goed op zoek gaan, want ik snap totaal niet wat je bedoelt. Fileserver en mediaserver zijn twee rollen die de server prima naast elkaar kan draaien. Dit topic mist daardoor inhoud: een concrete vraag en onderbouwing daarvan met jouw mening. Zonder wordt het lastig discussieren. Wij kunnen in ieder geval niet jouw situatie inschatten en daar een advies over geven als je karig bent in infoverstrekking.
I stand corrected.
Vraag is ook meer bedoeld voor mensen die er dus wel wal van af weten/er zelf iets mee gedaan hebben...
En mijn mening...heb er geen mening over, da's juist het vraagstuk. Kan niets over vinden over dit soort praktijkkwesties via de div. zoekers. Dus daarom de vraag maar hier gedeponeerd.

Draadje mag wel dicht. :'(