Toon posts:

[XP SP2] BSOD Na netwerk geklungel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Mijn buurman heeft via Tiscalli een nieuw modem gekregen. Meneer heeft nu een ethernet modem in plaats van een usb modem. Na het plaatsen van alle snoertjes dacht hij dat het niet werkte en is aan het prutsen geweest in de eigenschappen van de netwerk verbindingen en weet ik veel wat nog meer. Nu ik langs was geweest bleek dat het signaal van buitenaf niet aanwezig is.

Helaas start zijn pc nu niet meer op (wel nog veilig modus zonder extra's). De meldingen van de BSOD zijn als volgt:

*** STOP: 0x0000007E (0x0000005, 0xF83B2573, 0xF899B5A4, 0xF899B2A0)

*** NDIS.SYS – Address F83B2573 base at F8394000, DateStamp 41107ec3

Ik heb al gezocht op de MS Knowledge Base, google en het tweaker forum. Ook heb ik het BSOD guide doorgenomen. Maar aangezien er nogal wat belangrijke documenten op de PC staan en ik ook geen computerheld ben, wilde ik toch jullie even raadplegen.

Volgens de BSOD guide zou ik dus een vervangend NDIS.SYS op de PC moeten kopieren? Mocht dit niet helpen, zou dit dan nog andere gevolgen kunnen hebben, dat bijvoorbeeld helemaal niets meer werkt?

Het gaat om een P4 met 512mb geheugen, verder heb ik eigenlijk niet naar de specs gekeken.

Ik hoop dat jullie mij een beetje duidelijkheid kunnen geven,

Groetjes

Verwijderd

Als de PC nog in veilige modus opstart zou ik het volgende proberen

Start in veilige modus en ga via start naar uitvoeren en tiep: devmgmt.msc

Zoek in het lijstje de Netwerkkaart op (bij Netwerkadapters), klik hier rechts op en doe stuurprogramma bijwerken. Er wordt mischien om een CD/Diskette gevraagd met daarop de drivers voor de netwerk kaart, zorg dat je die hebt voor dat merk/type netwerkkaart.

Mocht dat niet lukken kun je ook proberen instalatie ongedaan maken en dan kijken of de PC wel goed opstart. en later evt kijken of je de netwerkkaart weer aan de gang krijgt.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2006 07:22 ]

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

En Systeemherstel al geprobeerd?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Topicstarter
Ja systeem herstel al geprobeerd, en de configuratie een maand terug gezet resulterend in niets. Ik zal vanavond die eerste reply proberen!