Het is weer eens zover
: Tiscali heeft een verandering doorgevoerd (de verbetering van het netwerk op 19 oktober jl.) en mijn telefoonverbinding is niet meer stabiel.
Om een stapje eerder te beginnen: Ik heb een abonnement T4 dat inmiddels T6
zou moeten kunnen zijn voor dezelfde prijs. Helaas komt Tiscali er pas ruim na de oplevering achter dat ze dat helemaal niet stabiel kunnen leveren (elke paar minuten klapt de lijn eruit). Dat heeft blijkbaar alles met mijn afstand tot de centrale van zo'n 3 km te maken. Na veel gemail en gebel had ik eindelijk een "T1,5" verbinding die stabiel was. Na een paar maanden zit er iemand van Ticali met zijn vingers aan de instellingen (hij had er een "T3" van gemaakt)
en kon ik weer proberen m'n lijn op een lagere snelheid in te laten stellen (en met de juiste compressie; ik heb trouwens geen idee welke). Nu wordt ik weer geconfronteerd met een verandering (nu 1723 kbps down en 382 kbps up) en begint het weer van voor af aan
. Ik begin het eigenlijk zo langzamerhand wel een beetje zat te worden. Mijn voornemen om ook de 2e telefoonlijn te laten activeren en KPN op te zeggen durf ik niet eens aan gezien de stabiliteit.
Heeft er iemand een idee hoe ik nu de maximale snelheid van Tiscali te pakken krijg met een stabiele verbinding?
Ik heb al wel eens gevraagd om het stapsgewijs te verhogen maar daar krijg ik dan gewoon geen antwoord op. Daarom nu maar eens op deze wijze mijn probleem aangekaart. Wellicht levert dat goede suggesties op om aan Tiscali voor te leggen.
Ik heb trouwens een Zyxel 2602HW met als firmware ZyNOS F/W Version: V3.40(MU.5)b2 | 01/27/2006. Dat is dus over ISDN.
Om een stapje eerder te beginnen: Ik heb een abonnement T4 dat inmiddels T6
Heeft er iemand een idee hoe ik nu de maximale snelheid van Tiscali te pakken krijg met een stabiele verbinding?
Ik heb trouwens een Zyxel 2602HW met als firmware ZyNOS F/W Version: V3.40(MU.5)b2 | 01/27/2006. Dat is dus over ISDN.