Image Terug zetten, spellen behouden

Pagina: 1
Acties:

• brentnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-07 09:00
Hallo,

dit is mijn configuratie:

Schijf1
40GB Partitie (C:) Windhoos XP
260GB Partitie (D:) Storage

Schijf2
40GB Partitie (K:) Backup (hier staat dus de image op)

Ik heb op schijf 2 dus een volledige image gezet van m'n C schijf toen windows er net op stond, met Acronis True Image. Toen stonden er nog geen spellen geinstalleerd, nu staan er zo'n 20 spellen op, maar ik ben bang dat die niet meer gaan werken/herkend worden als het register gereset wordt. Moet ik handmatig alle registersleutels per spel gaan opslaan? Of is hier een eenvouderige methode voor?

De storage schijf blijft gewoon 'D:' heten, dus de register sleutels blijven geldig imo. Alleen kost dit enorm veel werk om allemaal op te zoeken..

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

In Windows kun je van het register een backup maken en later terugzetten/importeren. Ik weet niet of dit ook in Windhoos kan want dat OS is mij onbekend. Als de spellen ook op C staan dan ben je die uiteraard kwijt.

[ Voor 16% gewijzigd door Guardian Angel op 30-10-2006 22:58 ]

ARME AOW’er

• Henri
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Windhoos XP, je het zegt mij ook niets.
Onder Windows kan ik je niet vertellen of het wel zou werken, hooguit mijn ervaring delen.
Ik heb dit met Ghost geprobeerd maar de spellen werkten toen niet meer ondanks dat ik ook de register backup had terug gezet. Maar dat kan ook falen mijnerzijds zijn.

• brentnl
Haha, ik heb Windows XP, Alleen heet m'n schijf iets anders ;)

Ik dacht ook al aan heel het register backuppen, maar ik zet m'n backup niet voor niets terug, m'n pc werkt namelijk minder snel nu. Als ik het volledige register terugzet, blijft er dan niet veel rommel in het register achter? Na dat ik die image namelijk heb gemaakt, zijn er nog een hele hoop programma's geinstalleerd, die dus wel een vermelding in het register hebben, maar er straks niet meer op staan.. :/

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-07 22:22

Haan

dotnetter

Leerpuntje voor de volgende keer: installeer eerst alles waarvan je wil dat het in de image terecht komt, en maak dan pas een backup ;) (of maak een incrementele backup als je extra dingen hebt geinstalleerd die je wil houden)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-03 08:45
laat je pc eerst anders uns scannen op anti-spyware, draai us, ccleaner - registery cleaner...

dan heb je meeste zooi wel uit ut registery, als je dan backup maakt van je registery zit er al heel wa minder zooi in ;-) (of zelfs geen :))

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-07 10:25

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

deding schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 09:03:
Haha, ik heb Windows XP, Alleen heet m'n schijf iets anders ;)

Ik dacht ook al aan heel het register backuppen, maar ik zet m'n backup niet voor niets terug, m'n pc werkt namelijk minder snel nu. Als ik het volledige register terugzet, blijft er dan niet veel rommel in het register achter? Na dat ik die image namelijk heb gemaakt, zijn er nog een hele hoop programma's geinstalleerd, die dus wel een vermelding in het register hebben, maar er straks niet meer op staan.. :/
Van alle "oplossingen" die worden aangedragen is voor een stuk of 20 spellen specifiek de regkeys eruitzoeken en exporteren toch het minste werk. De meeste staan toch gewoon onder HKEY_LM\Software of HKEY_CU\Software, specifiek deze subkeys van de games exporteren en weer terugzetten na je backup restore. Alleen loop je het risico dat e.e.a aan kopieerbeveilingen niet mee gaat op deze manier.

Laat maar.. .

• brentnl
Dutch2007 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 09:09:
laat je pc eerst anders uns scannen op anti-spyware, draai us, ccleaner - registery cleaner...

dan heb je meeste zooi wel uit ut registery, als je dan backup maakt van je registery zit er al heel wa minder zooi in ;-) (of zelfs geen :))
Ja dat klopt wel, maar programma's die ik nu geinstalleerd heb verwijderd ie niet uit het register, terwijl die naar de backup terug gezet te hebben er niet meer op komen, dus dan onnodig in het register staan. En spellen komen steeds weer nieuw uit he ;) Dus dan kan ik aan de gang blijven met wachten, incremental was wel een optie, maar ik was bang dat er op dat moment al wat zooi op m'n pc stond die dan ook meegenomen werd in de backup.
LiGHtNiNG! schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 09:20:
[...]

Van alle "oplossingen" die worden aangedragen is voor een stuk of 20 spellen specifiek de regkeys eruitzoeken en exporteren toch het minste werk. De meeste staan toch gewoon onder HKEY_LM\Software of HKEY_CU\Software, specifiek deze subkeys van de games exporteren en weer terugzetten na je backup restore. Alleen loop je het risico dat e.e.a aan kopieerbeveilingen niet mee gaat op deze manier.
Toch maar de laatste optie idd, veel van de Sleutels had ik al terug gevonden.. maak het uit of ik bijvoorbeeld heel de map "EA Games" exporteer? Of moet ik persee het sub-mapje "generals" exporteren? Wat bedoel je trouwens met kopieerbeveiligingen die niet meegenomen worden?

[ Voor 19% gewijzigd door brentnl op 31-10-2006 20:11 ]

Pagina: 1