Toon posts:

[XP] windows op andere partitie zetten.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okee mijn probleem uit de vorige topic ga ik dus maar oplossen met een verse install. Daar zit echter een klein probleempje. Ik heb een tijd terug windows xp 64 bit geprobeert, die op een aparte partitie gezet, F: toen hij me niet beviel heb ik f: geformatteerd vanuit C: waar mijn windows xp home opstaat. Tijdens het opstarten krijg ik echter nog altijd een bootscherm met windows xp 64 bit en windows xp home edition. Waarna ik naar beneden moet om home te selecteren, als ik 64 bit kies krijg ik een foutmelding.

Nu komt het. Ik wil mijn windows xp home herinstalleren op mijn F: partitie van rond de 50 gb, daarbij komen ook mijn belangrijkste programma's. De windows op mijn C: wil ik weg hebben. Hoe doe ik dat netjes? gewoon na het installeren op F: de bestanden van windows op C: weggooien? En hoe krijg ik dan het bootschermpje weg waar ik moet kiezen uit besturingssystemen?

Hartelijk bedankt,

Martijn

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het bootmenu kun je veranderen door de boot.ini aan te passen.

Verder kun je gewoon Windows herinstalleren op een partitie die jij wilt :) De kans bestaat overigens wel dat hij de boot.ini alsnog op je C: laat staan :)

Verwijderd

Topicstarter
Oke,

klein probleempje ik probeerde de windows installatie te repareren toen gingen er allerlei dingen mis. Hij kon een aantal bestanden niet van de cd kopieren wat onzin is want die zag er prima uit, is origineel en slechts 1x gebruikt. Toen startte windows helemaal niet meer op. Alsnog op mijn C: de lege partitite gezet, en hij werkt nu weer, ook de usb apparaten, maar mn oude bestanden die staan nog op mn partitie samen met de gechrashede windows. Echter als ik erbij wil om bvb programma's te installeren zegt ie: toegang gewijgerd omdat het natuurlijk een andere gebruiker ofzo is. Hoe omzeil ik dat? mn bestanden zijn er nog wel zie ik aan de grootte.

grtz, martijn