Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

7"TFT repareren (proberen )

Pagina: 1
Acties:

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-11 11:43

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik heb in mn auto een carpc. Om deze te besturen heb ik dus een 7"Touchscreen TFT.
Nou heb ik sinds ik deze heb dat om de haverklap deze uitvalt.
Lange tijd had ik de gedachten dat het aan de backlight lag, maar ben nu achtergekomen dat dit niet zo is.

Via een topic in het mp3car forum kwam ik er achter dat iemand z'n monitor de zelfde probleem gaf als die van mij. Uitvallen,maar ook dat de backlight oplicht en na een paar seconden weer uitgaat.
Probleem schijnt aan een flatkabel te liggen die de video signaal richting het scherm stuurt.

Nu is het zo dat ik tijdens het verwijderen van deze kabel de plastic klemmetje gesloopt heb :(

Nu wil als eerst een nieuwe kabel halen (ff eerst tellen hoeveel aansluitingen deze is)

Hier zie je om welke kabel het:
Afbeeldingslocatie: http://album.zoom.nl/user/8580/images/500/535622/dvqFra.jpg.jpg

Nu wil ik het volgende weten. Hoe kan ik deze kabel weer makkelijk vastmaken :?
Kan ik dit het beste solderen (wel veel werk ivm kleine kabels) of kan ik dit ook lijmen met een lijmpistool.

iRacing Profile Flickr

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-11 21:06

B-lennium

Volvo 164 1975!

solderen. lijmpistool 'kan' werken maar zit nooit zo goed vast als solderen.

aan welke kant van de kabel heb je de klemmetjes kapot getrokken? als het aan de tft kant is wordt het denk ik erg lastig!

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-11 11:43

seninha

god's right foot

Topicstarter
Klem is afgebroken op een klein printplaat die achter op de LCD scherm zit vastgeschroeft. Deze kan makkelijk losgemaakt worden om erbij te kunnen.

Kan jammer genoeg geen foto ervan posten want heb nu geen kabel voor mn phone (foto's zijn gemaakt met mn K800i)

iRacing Profile Flickr

• Henk B
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

Henk B

te obl

Je kunt het uiteinde van de foliekabel dikker maken met een paar lagen plakband (de geisoleerde zijde natuurlijk). Gewoon lagen toevoegen totdat het een beetje moeite kost om de kabel in het connectortje te schuiven. Daarna de kabel nog even fixeren zodat 'ie niet te snel los kan schieten.

Via Epia in de auto; www.carpc.nl - 7" VGA Touchmonitor - GPS - Destin/\tor 2 - DC/DC - WLAN