Copperjet 1616-2P ethernet probleem

Pagina: 1
Acties:

• wingdings
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-02-2023
Voordat ik deze vraag ging posten heb eerst dit forum, google, noem maar op afgespeurd, maar ik vind helaas niets over "mijn" probleem. Het gaat om het volgende.

Een collega van me heeft sinds vorige week internet via Speedlinq en heeft daarbij een Copperjet 1616 modem gekregen. Alle lampjes branden, ADSL, ethernet etc. Echter, zowel bij het "neuzen" in de instellingen alsook het gebruiken van internet gaat alles met vertraging. Als ik bijvoorbeeld in de modem een optie aanklik om te bekijken dan duurt het een aantal of een fiks aantal seconden voordat het betreffende scherm verschijnt (terwijl bij een directe verbinding met het modem alles turbo zou moeten zijn). Op internet is het ook een ramp voordat een simpele pagina uitgeladen is. Het duurt en duurt maar.

Ik dacht dat het wellicht een verkeerde instelling in het modem was, dus heb de Copperjet naar mezelf meegenomen en een oude Speedtouch ter leen aangeboden. Daarmee gaat het bij mijn collega ineens prima.

Dus ik dat Copperjet modem bij mezelf aansluiten (zelfde netwerk, BBNed). Maar ik kreeg alleen een ADSL lampje, geen ethernet hoewel mijn eigen verbinding, weliswaar met een ander modem, ook een Speedtouch, wel gewoon ethernetverbinding had via dezelfde aasluitingsmanier. Gekeken bij de duplex instellingen van de netwerkkaart en alle waarden uitgeprobeerd, maar geen ethernetverbinding (windows blijft piepen dat de netwerkkabel niet is aangesloten). Die netwerkaart is een Realtek Family RTL8139 Fast Ethernet NIC.
Maar nu komt het: ik heb ook op mijn moederbord nog een netwerkaansluiting van Marvel Yukon. En als ik het modem daarop aansluit werkt de ethernet verbinding ineens wel en ook alles van modeminstellingen bekijken tot internet gaat turbo.

Enig idee hoe het komt dat bij mijn collega het modem vertraging oplevert, en bij mij op een kaart wel werkt en de andere niet?? Ik weet het niet meer... Is hier überhaupt iets aan te doen?

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-02 16:39
Als je computer het modem niet kan zien (vice versa), ligt dit hoogst waarschijnlijk aan de bekabeling.
De 1616-2p heeft geen switch ingebouwd, dus je moet een cross kabel gebruiken.

Heb je de setup gedraaid (BBNed) of heb je handmatig de instellingen ingesteld?

Of er is iets verkeerd ingesteld of het modem is kaduuk....

• wingdings
Ik kan het inderdaad eens met een crosscable proberen, maar het gekke is dus dat hij met een gewone straight kabel op de ene netwerkkaart wel aansluitnig heeft, op de ander totaal niet en op de derde (bij mijn collega) zeer beperkt.

Heb alles geprobeerd qua instellingen, handmatig, vanaf de CD noem maar op.

Maar als het klopt wat je zegt dat het modem geen ingebouwde switch heeft zal ik er eens eentje achter plaatsen. Kijken of dat werkt.

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Je kunt bij de webconfig van een 1616-2p met een normale netwerkkabel ? :?

Dat lukt normaal gesproken alleen met een crosskabel . . .

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• wingdings
Met een gewone kabel inderdaad. Maar ik begrijp dat dat een beetje merkwaardig is, dus ik ga nu mijn hoop vestigen op een oplossing met een crosscable. Gaan we vanavond even fijn in elkaar knutselen ;)

• wingdings
Heb zojuist een switch geplaatst en het werkt inmiddels uitstekend. Bedankt voor de suggesties!
Pagina: 1