[Apache] Localhost doet prima, restart nodig voor 'buitenaf'

Pagina: 1
Acties:

• Rekcor
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-10-2025
Ik heb een vreemd probleem met mijn Apache server (2.0.58). Via localhost zijn mijn pagina's altijd prima te benaderen, maar via mijn IP-adres via internet (http://13x.xx.xxx) moet ik altijd alle services herstarten om contact te krijgen. Na de herstart doet contact leggen via mijn ip-adres het helemaal en zonder problemen.

Hoe zou dit kunnen komen?

P.S. Heb nog niet veel geprobeerd, maar ik zou ook helemaal niet weten waar ik wat wanneer uberhaupt zou kunnen proberen of op welke keywords ik moet zoeken met Google.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:03
Erm, mogelijke oorzaak: je hebt een dynamisch IP adres en gebruikt geen router? Apache bind zich aan een IP adres, volgens mij zou'ie zichzelf moeten updaten wanneer dat veranderd, maar kan me voorstellen dat dit faalt.. En dan krijg je exact de problemen die jij omschrijft.

Oplossing is even simpel trouwens: haal bij dyndns.org een statische domeinnaam en laat Apache daaraan binden, en zorg ervoor dat die dynamisch geupdate wordt zodra je IP verandert :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Rekcor
Mmmz.. heb wel een vast IP-adres.

Maar misschien helpt het als ik hem wat later laat opstarten, zodat hij in ieder geval niet life gaat voor de internetverbinding tot stand is gebracht (ervanuitgaande dat je de volgorde kunt bepalen van op te starten programma's bij Windows XP)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kan je apache niet gewoon aan alle ip's binden oid? Ik dacht dat 'ie dat automatisch deed?

Wat heb je al geprobeerd dan? Het is niet echt de bedoeling om hier maar je vraag te dumpen. Geef op z'n minst de keywords waarmee je niks vond. [fq=6]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Rekcor
sanfranjake schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 13:13:
Kan je apache niet gewoon aan alle ip's binden oid? Ik dacht dat 'ie dat automatisch deed?

Wat heb je al geprobeerd dan? Het is niet echt de bedoeling om hier maar je vraag te dumpen. Geef op z'n minst de keywords waarmee je niks vond. [fq=6]
Even offtopic: ik vind dat jullie hier wel streng over zijn. Ik bedoel: wat heeft het bijvoorbeeld voor zin om keywords te tonen die niets opleverden?

Ik ga juist naar dit forum omdat ik helemaal geen verstand heb van servers (en er ook geen verstand van wil hebben, ieder zijn ding).

Bovendien reageer ik ook regelmatig op andermans topics (beschouw GoT dus niet als persoonlijk helpdesk) en heb ik bij de meeste van mijn eigen topics uiteindelijk zelf de oplossing gepubliceerd.

[ Voor 3% gewijzigd door Rekcor op 31-10-2006 14:15 ]

• Rekcor
sanfranjake schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 13:13:
Ontopic: bedankt voor de tip!
Pagina: 1