Toon posts:

[Outlook 2003] Mails met bijlagen verzenden niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tot voor kort, lees dit weekend heb ik een jaar lang gewerkt met Thunderbird als mail client. Door wat problemen hiermee, zijn wij genoodzaakt om over te gaan naar Microsoft Outlook 2003. Het toevoegen van het programma is zonder problemen gegaan door de office setup te draaien en een onderdeel toe te voegen. Tot zover weinig aan de hand.

Na het instellen van de mail accounts en het importeren van de adresboeken, wordt outlook nu volledig gebruikt. Echter zijn er een paar lastige en vreemde foutjes.

Het ontvangen en verzenden van e-mail gaat probleemloos. Ook het verzenden van bijlagen werkt op het eerste gezicht goed. Echter, mits we dit doen via het menu Invoegen en dan kiezen voor Bijlage, of door op de paperclip te klikken in de werkbalk. Geen probleem.

Nu werken wij veel met PDF’s voor facturen en offertes, die dan direct vanuit Adobe Reader worden verzonden. Er is daar een erg handige knop in de werkbalk, wat direct een mail aanmaakt met de betreffende PDF als bijlage. Deze mail wordt ook echt gemaakt, alles lijkt goed te gaan. Toch gaat het fout, want na het invullen van het veld “aan” en het typen van het bericht, kan ik klikken op de knop verzenden, wat ik wil. Er gebeurt gewoon niets. Het zelfde gebeurt als ik rechts klik op een bestand, kopiëren naar en dan kies voor e-mail ontvanger. Het mailtje wordt opgesteld, maar verzenden ho-maar.

Tevens kan ik het venster dan niet minimaliseren. Normale weergave of maximaliseren werkt wel, minimaliseren van het venster niet. Misschien heeft het er niets mee te maken, maar een opmerkelijk detail is het wel.

Hier op Tweakers en op Google kan ik weinig vinden. Genoeg problemen met Outlook, maar niet zoals hier. Het vreemde is dan ook dat er bij ons geen foutmelding optreed. Het werkt gewoon niet. Punt.

Office en Windows Xp (prof versie) zijn beiden voorzien van de laatste servicepacks en updates.

Voor de zekerheid hebben we ook Thunderbird nu volledig gedeïnstalleerd. Dit om eventuele verwijzingen ook te verwijderen.

Wie o wie heeft er een oplossing voor dit irritante en vreemde probleem?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die ook maar enig idee heeft, wat dit probleem kan veroorzaken?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Het enige wat ik zo direct kan verzinnen is dat er ergens een dialoogvenster zit verstopt (a la 'weet u het zeker'). Zoek hier even naar, door OL zelf gemuinimaliseerd te hebben, alle andere apps af te sluiten en het venser van het mailtje te verplaatsen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Ik vermoed dat op de een of andere manier outlook nog niet helemaal als default mailclient staat ingesteld.... Op o.a. deze pagina staat beschreven hoe je dit kan controleren in je register.