Toon posts:

nVidia (7600GT) of ATI (X1800GTO)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben aan het twijfelen over de nVidia 7600GT en de ATI 1800GTO. Ik heb verscheidene benchmarks reeds bekeken, en heb gezien dat de prestaties ongeveer gelijk zijn. de nVidia is beter in spellen zonder AA en AF, en ATI weer meet AA en AF aan.

Misschien moet ik dus op andere aspecten kijken. Wat is de gemiddelde levensduur van een ATi en van een nVidia. Is er met een merk vaker problemen dan het andere? Ik heb hier geen ervaring in, ik hoop jullie wel. Waar ik ook nog wel nieuwsgierig naar ben is: wat is jullie keuze?

Robinair

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Als de prestaties gelijk zijn zou ik de goedkoopste nemen! ;)

Verwijderd

Hangt een beetje van de rest van je pc af ook, als je bijvoorbeeld een moederboard hebt met SLI ondersteuning kan je beter de 7600GT nemen want dan kan je er later altijd nog 1tje bij drukken als ze helemaal geen reet meer kosten. als je dit niet hebt zou ik idd ook gewoon voor de goedkoopste gaan :P

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Kwa levensduur als in het bijkunnen benen van grafisch geweld als ze op leeftijd zullen ze niet veel van elkaar verschillen. En als je kwa fysieke levensduur kijkt dan ligt dat niet bij ATi of nVidia, maar aan de fabrikant die de kaart maakt en of die degelijke onderdelen gebruikt.
Problemen komen bij beide ook gewoon voor, maar het merendeel werkt gewoon uitstekend.
Helaas post je geen specs van je PC er bij. Als je namelijk een relatief krachtige PC hebt en games op hoog detail kunt spelen wil je uiteraard ook AA en AF gebruiken. En als dat aan staat is ATi net iets beter.
Verder kun je, zoals SanderHGr al zegt, kijken naar je moederbord. Als je een SLi bord hebt en je denkt daar gebruik van te maken dan kun je voor een nVidia gaan. Zo vice versa voor een ATi met Crossfire.
Ik persoonlijk gebruik geen SLi en denk daar ook nooit gebruik van te zullen maken. Die eer zullen hier mijn Voodoo2's behouden. Maar dat kan in jou geval anders liggen.
Ik heb geen tijd om de reviews door te gaan nemen nu dus in de diepte kan ik je nu niet helpen.
Zijn er geen features of mogelijkheden van beide kaarten die er een beetje uit springen? Misschien is 1 van de 2 wel een goede overklokker bijvoorbeeld, als je daar waarde aan hecht weegt dat mee natuurlijk.

Uit de Huisregels:
* Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je persé zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.

[ Voor 12% gewijzigd door Ultraman op 30-10-2006 23:23 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Naar levensduur hoef je imo niet te kijken als je niet overklokt. Een videokaart leeft lang genoeg. Ik denk dat jij eerder update naar een snellere kaart dan dat die kaart de geest geeft omdat ie versleten is :)

Verwijderd

;) voor de 7600gt kun je bij mij terecht, xfx, compleet met Zalman Fatal1ty en fanmate, met garanty.

Verwijderd

Topicstarter
cybersteef schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 22:44:
Zijn er geen features of mogelijkheden van beide kaarten die er een beetje uit springen? Misschien is 1 van de 2 wel een goede overklokker bijvoorbeeld, als je daar waarde aan hecht weegt dat mee natuurlijk.
[...]
Er zijn niet echt featutures waarvan ik zeg, nou, daardoor koop ik hem. Ik vind ze erg gelijkwaardig.
Ik doe wel aan videobewerken, en ik lees dat ATI beter beeld heeft met DVD's afspelen etc.

Over het moederbord: De kaart komt in een nieuwe pc, met een asus p5b erin. Geen SLI moederbord dus...

Maakt AA en AF een verschil, en vooral AA in combinatie met HDR, wat alleen de ATI kan?
De ATI is wel een Sapphire en de nVidia een ASUS. Ik ken Sapphire zelf niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2006 15:30 ]

• kvdd
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-01-2025
Kijk eens!

het verschil in prestatie in 3dmark :)

Persoonlijk ging ik voor de 7600 GT ;)

[ Voor 12% gewijzigd door kvdd op 31-10-2006 17:00 ]

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
klinkt wel goed AA en AF aan, maar op een normale resolutie kunnen deze kaarten dat amper aan. Oftewel een spel is gewoon niet goed speelbaar (fps>60), dus ja wat heb je eraan?
Pagina: 1