Toon posts:

lettertype bij bestand invoegen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een document wat in een bepaald lettertype is opgemaakt. Deze moet ik naar de drukker sturen om er stickers van te laten maken. Helaas heeft de drukker dit lettertype niet waardoor het er dus niet goed uitziet. Nou heeft word de mogelijkheid via Extra-> Opties-> opslaan om true-type lettertype er bij te voegen. Dit heb ik op een site gelezen, via google. Klinkt allemaal te mooi om waar te zijn. En dat was het ook. Het werkt NIET! word noemt het betreffende lettertype wel in de balk boven het document maar laat het niet zien in het document en zet het vrolijk neer in Ariel.

Wie heeft er een andere mogelijkheid om een lettertype mee te sturen?

Heel erg bedankt

Kompas

Verwijderd

Gewoon naar C:\WINDOWS\fonts gaan en het lettertype kopieren en versturen?

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-07 11:08
Is het document omzetten naar pdf een optie? Dan ben je niet afhankelijk van aanwezige lettertypes.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-07 13:36
Of postscript-filetje van maken:

Apple Laserwriter II NT toevoegen, verbinden met FILE i.p.v. LPT1 en printen maar.
Het gecreeerde PostScript bestandje kan je zo aan elke drukker geven.

Houdoe

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Een word document hoort sowieso niet bij de drukker. Een bestand van een wordprocessor (MS Word, Open Office Writer etc) ziet er bij iedereen net weer anders uit.

Als je er een PS of PDF van maakt, staat de layout vast en worden lettertypen meegeleverd in het bestand.