Apache 4.1.21 en windows 2003

Pagina: 1
Acties:

• lowkey
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-09-2025
Ik krijg het maar niet voor elkaar om lokaal of remote naar m'n zojuist geinstalleerde mysql server te gaan. Ik heb al heel wat ziten lezen op tweakers en gegoogled.

Dit zijn m'n gegevens:
windows 2003
mysql versie 4.1.21

installatiepad: c:\www\mysql\

Ik kan wel inloggen via de prompt: mysql -u root -p
maar zodra ik inlog via MYCC lokaal of remote dan krijg ik de foutmelding connection to MySQL server Failed

Er staat geen Firewall aan op de server. En root mag inloggen op localhost en %

Iemand een idee?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik ken MyCC verder nite - maar geef je daar als hostname ook wel "localhost" op of toevallig de computername? :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Remote telnetten naar de luisterpoort lukt ook?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• lowkey
Zo weer even tijd...Ik heb beiden geprobeerd, omdat er ook % staat. Dus zou je zeggen inloggen moet dan ook lukken.
Remote telnetten naar de luisterpoort werkt. Je ziet dan de versie informatie en wat gebrabbel. Daarna wordt ik gedisconnect. (hoort zo toch?)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Connect dat proggel wel naar de goede poort dan? Kan je dat niet ergens aanpassen oid? :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• lowkey
Hij connect naar de juiste poort. Ik kan namelijk wel gewoon een telnet sessie starten op poort 3306. Proggie lijkt ook goed te staan. Iemand een aanrader voor beheer programma van Mysql remote?

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

lowkey schreef op maandag 06 november 2006 @ 21:19:
Hij connect naar de juiste poort. Ik kan namelijk wel gewoon een telnet sessie starten op poort 3306. Proggie lijkt ook goed te staan. Iemand een aanrader voor beheer programma van Mysql remote?
Navicat, mijn favoriete tool. niet gratis, wel erg goed en overzichtelijk :)

Anders is er nog zat free ware te krijgen, maar dat werkt toch minder vind ik persoonlijk.

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Pagina: 1