help een patient

Pagina: 1
Acties:
  • 2.393 views sinds 30-01-2008

• oNNoZeLe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-02 17:32
Iemand die in het AZM in maastricht ligt wil graag gebruik maken van de draadloze internet verbinding.

Hij krijgt echter iedere keer een foutmelding:
"Windows kan geen certificaat vinden aan de hand waarvan u bij het netwerk kan worden aangemeld wifi azm"

Ik heb al op google gezocht deze praten over een driver update. plus een hele hoop cr@p.

Hij kan alleen niet het bed uit en zal er zeker nog een paar weken liggen. Hij was een hevig gebruiker en ligt nu al 2 weken droog.

Iemand een idee hoe we dit kunnen oplossen?

Hij heeft de systeembeheerder van azm gevraagd of een poging tot in iedersgeval alleen hij komt niet verder omdat het zijn eigen laptop is en het verplegend personeel hem niet wil/kan helpen.

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Het AZM beschikt over een draadloos privaat netwerk voor het personeel waar gevoelige informatie overheen gaat. Dit verkeer is dan ook met een certificaat beveiligd. Ik denk niet dat je redelijkerwijs kan verwachten op dit netwerk te komen.

Er is naar mijn weten 1 afdeling in het AZM waar over internet beschikt kan worden. Welke dat is moet je even op www.azm.nl opzoeken. Verder heeft elke kamer wel de beschikking over een telefoon, voor noodgevallen kan inbellen dus ook een oplossing zijn. Het verplegend personeel beschikt ook over een PC met internet. Waarschijnlijk kan je af en toe van deze gebruik maken, zolang je het maar netjes vraagt.

• Nielson
  • Laatst online: 12:09
Tja de foutmelding lijkt me toch wel duidelijk, 't draadloze netwerk is waarschijnlijk alleen voor intern gebruik en daarom beveiligd.

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-12-2025
denk niet dat t gaat werken als de systeembeheerders niet mee willen werken!
op de HvA gebruiken ze ook een speciaal programmaatje en dan moet je ook nog eens een username en pw hebben.

weinig mogelijkheden dus...

of je moet gaan hacken :P

• oNNoZeLe
Ik begrijp de reactie maar wilde dit zeker weten omdat er bij andere topic's op het internet ook gesproken wordt over een eventueel driver probleem.

Gezien ik heus niet de enige limburger hier op tweakers ben dacht ik van, ik zal eens vragen.

Niets aanzettend tot illegale praktijken.

Tot zover bedankt voor de reacties

================================

slotje?

[ Voor 6% gewijzigd door oNNoZeLe op 31-10-2006 08:15 ]

Verwijderd

Bij ons op school gebruiken ze een tooltje genaamd 'SecureW2'. Dat is om dmv een certificaat te kunnen inloggen.

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09-2025

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 20:30:
Bij ons op school gebruiken ze een tooltje genaamd 'SecureW2'. Dat is om dmv een certificaat te kunnen inloggen.
Zeker ook Hogeschool Utrecht?

echt zeer irritant tooltje, ik snap best dat niet iedereen mag inloggen maar gebruik dan gewoon iets wat standaard in windows zit. (als dit bestaat)

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

of de Hogeschool van Amsterdam, of ..., of ....

Surfnet dus ;)
echt zeer irritant tooltje, ik snap best dat niet iedereen mag inloggen maar gebruik dan gewoon iets wat standaard in windows zit. (als dit bestaat)
nee, neem eerder iets wat standaard in elk OS zit. Maar opzich is dat securew2 zo slecht nog niet, alleen de brakke implementatie en het gebrekkige support aan non-windows users...

• -ChRiZz-
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-03 18:33
Erkens schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 23:39:

[...]

nee, neem eerder iets wat standaard in elk OS zit. Maar opzich is dat securew2 zo slecht nog niet, alleen de brakke implementatie en het gebrekkige support aan non-windows users...
Sorry, securew2 is niks anders dan een EAP-TTLS Client voor Windows, om gebruik te maken van 802.1x authenticatie onder Windows 2000/XP. Juist onder Windows XP, is het lastig met de huidige generatie laptops die vaak hun eigen wlanconfig tools hebben, om securew2 te installeren. Veelal dien je eerst de tools, via msconfig/opstarten uit te schakelen om windows weer volledige controle te geven over de WZCS om zodoende het op securew2 ingestelde profiel te kunnen gebruiken.

Bij ons op windesheim heb je in ieder geval voor Apple/Linux geen aanvullende software nodig alleen de juiste settings, te vinden op het intranet.

Slache!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

-ChRiZz- schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 23:50:
Sorry, securew2 is niks anders dan een EAP-TTLS Client voor Windows, om gebruik te maken van 802.1x authenticatie onder Windows 2000/XP.
Ik was even kwijt wat die securew2 meuk precies was, tis immers al zolang geleden dat ik op school geweest ben ;)

• SpiceWorm
  • Laatst online: 22-02 14:18
T- mobile abo afsluiten + 10 euro in de maand voor onbeperkt internet.
Usb kabeltje naar laptop et voilà

http://www.t-mobile.nl/pe..._internet/web_n_walk.aspx

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:06

Geckoo

Good news, everyone!

afaik moet je telefoon in een ziekenhuis nog steeds netjes uit worden gezet??
of hoeft dat niet meer...

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Hoeft in de meeste ziekenhuizen niet meer. Die hebben eindelijk het licht gezien..net als al die benzinestations die nog steeds vinden dat het gevaarlijk is om daar te bellen. Volstrekste onzin.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-12-2025
-ChRiZz- schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 23:50:
[...]

Sorry, securew2 is niks anders dan een EAP-TTLS Client voor Windows, om gebruik te maken van 802.1x authenticatie onder Windows 2000/XP. Juist onder Windows XP, is het lastig met de huidige generatie laptops die vaak hun eigen wlanconfig tools hebben, om securew2 te installeren. Veelal dien je eerst de tools, via msconfig/opstarten uit te schakelen om windows weer volledige controle te geven over de WZCS om zodoende het op securew2 ingestelde profiel te kunnen gebruiken.

Bij ons op windesheim heb je in ieder geval voor Apple/Linux geen aanvullende software nodig alleen de juiste settings, te vinden op het intranet.
nou vista kan er iig niet mee overweg :Y) evenals de intel wireless tools :/

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Glashelder schreef op woensdag 01 november 2006 @ 00:37:
Hoeft in de meeste ziekenhuizen niet meer. Die hebben eindelijk het licht gezien..net als al die benzinestations die nog steeds vinden dat het gevaarlijk is om daar te bellen. Volstrekste onzin.
ligt aan je afdeling waar je zit, maar onzin is het zeker niet, hou je telefoon maar eens naast je audio kabel en hoor het probleem. Dat wil je niet bij de machine die bijvoorbeeld je hart bewaakt ;)

Verwijderd

Robinski schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 23:34:
[...]

Zeker ook Hogeschool Utrecht?
Nee, ROC Midden Nederland :+

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:32

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Onzin, alleen in de openbaare gangen en ruimte's mag je bellen met je mobiel. op bv hartbewaking en andere critieke afdelingen moet ie nog gewoon uit zijn ;)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• -ChRiZz-
  • Laatst online: 06-03 18:33
low_n_slow schreef op woensdag 01 november 2006 @ 00:42:
[...]

nou vista kan er iig niet mee overweg :Y) evenals de intel wireless tools :/
Vista werkt prima @windesheim..

[ Voor 198% gewijzigd door -ChRiZz- op 07-11-2006 22:55 . Reden: verkeerde topic ]

Slache!

• sanderhak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:33
Het gevaar van mobiel bellen op een benzine station zit m niet in de telefoon maar de afleiding. Met 3 liter benzine op de grond kan je een goede ramp starten.

mijn email is <username>@gmail.com.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Erkens schreef op woensdag 01 november 2006 @ 10:03:
[...]

ligt aan je afdeling waar je zit, maar onzin is het zeker niet, hou je telefoon maar eens naast je audio kabel en hoor het probleem. Dat wil je niet bij de machine die bijvoorbeeld je hart bewaakt ;)
Ja en wat gebeurd er als jij je telefoon naast je koelkast houd :? Juist helemaal niks. Met die apparaten gebeurt ook niks, net zoals in vliegtuigen. Daar gebeurt ook niets omdat alles afgeschermd is. Het gebruik van je telefoon is daar verboden omdat "ze niet alle telefoons kunnen testen" (ja mythbusters..). Net alsof die nieuwe samsung een andere techniek gebruikt om via GSM te telefoneren ofzo :+

Natuurlijk snap ik ook wel dat een hartmonitor een wat belangerijker (en gevoeliger) instrument is dan een koelkast maar als blijkt dat het geen invloed heeft op de werking..

[ Voor 10% gewijzigd door Glashelder op 08-11-2006 01:29 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Glashelder schreef op woensdag 08 november 2006 @ 01:28:
[...]

Ja en wat gebeurd er als jij je telefoon naast je koelkast houd :? Juist helemaal niks. Met die apparaten gebeurt ook niks, net zoals in vliegtuigen. Daar gebeurt ook niets omdat alles afgeschermd is. Het gebruik van je telefoon is daar verboden omdat "ze niet alle telefoons kunnen testen" (ja mythbusters..). Net alsof die nieuwe samsung een andere techniek gebruikt om via GSM te telefoneren ofzo :+

Natuurlijk snap ik ook wel dat een hartmonitor een wat belangerijker (en gevoeliger) instrument is dan een koelkast maar als blijkt dat het geen invloed heeft op de werking..
Een koelkast is toch echt niet te vergelijken met bijvoorbeeld een audio installatie (waar je telefoon wel degelijk op stoort) en al helemaal niet met een hartmonitor die moet vertrouwen op pulsen!

Maargoed, allemaal erg offtopic en ik stel voor dat als je hier verder over wilt discussieren dat we dan daarvoor een nieuw topic openen :)

• Nielson
  • Laatst online: 12:09
Glashelder schreef op woensdag 08 november 2006 @ 01:28:
[...]

Ja en wat gebeurd er als jij je telefoon naast je koelkast houd :? Juist helemaal niks. Met die apparaten gebeurt ook niks, net zoals in vliegtuigen. Daar gebeurt ook niets omdat alles afgeschermd is.
Ongelooflijk, je vergelijkt een koelkast met een vliegtuig :') In een gemiddelde koelkast zicht echt niks aan electronica, 't is gewoon een simpele compressor met een thermocouple.

Aan de andere kant, ze hébben dus een draadloos netwerk en hoewel die op een andere frequentie werkt is de straling van een telefoon dan waarschijnlijk ook niet zo'n probleem :)

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Het probleem van de TS is echter nog niet opgelost...

Als 'zijn' patiënt niet aan de hartbewaking of iets dergelijks ligt, lijkt mij geen probleem om de T-Mobile-oplossing te proberen. Zou de telefoon wel gewoon zo ver mogelijk van alle apparatuur leggen/hangen/zetten.

offtopic:
Overigens; een de vader van een goede vriend van me één van de nieuwste modellen pacemaker geïmplanteerd gekregen maar er werd expliciet vermeld dat het beter was zijn mobiel niet in zijn borstvakje te stoppen. Het kon wel, maar het risico op storingen etcetera werd een stuk groter.

• jochemd
  • Laatst online: 29-12-2025
Robinski schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 23:34:

Wat is er dan zo irritant aan?

• sfm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-12-2025

sfm

oNNoZeLe schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 20:51:
Iemand die in het AZM in maastricht ligt wil graag gebruik maken van de draadloze internet verbinding.

Hij krijgt echter iedere keer een foutmelding:
"Windows kan geen certificaat vinden aan de hand waarvan u bij het netwerk kan worden aangemeld wifi azm"

Ik heb al op google gezocht deze praten over een driver update. plus een hele hoop cr@p.

Hij kan alleen niet het bed uit en zal er zeker nog een paar weken liggen. Hij was een hevig gebruiker en ligt nu al 2 weken droog.

Iemand een idee hoe we dit kunnen oplossen?

Hij heeft de systeembeheerder van azm gevraagd of een poging tot in iedersgeval alleen hij komt niet verder omdat het zijn eigen laptop is en het verplegend personeel hem niet wil/kan helpen.
Hoi internetter,

Kun je mij aangeven op welke afdeling en kamer en bed je ligt. Dan kom ik je zo meteen en ik meen echt zometeen jou even helpen. Ik ben toevallig toch in het azM aanwezig. Ik weet toevallig wat het probleem is ik heb dit al vaker opgelost.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:36

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

sfm schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 14:08:
[...]

Hoi internetter,

Kun je mij aangeven op welke afdeling en kamer en bed je ligt. Dan kom ik je zo meteen en ik meen echt zometeen jou even helpen. Ik ben toevallig toch in het azM aanwezig. Ik weet toevallig wat het probleem is ik heb dit al vaker opgelost.
_O_ Dat is pas behulpzaam!

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• oNNoZeLe
Nou,

ik zie dat er nog mensen gereageerd hebben nadat ik mijn laatste post gezet heb..

Maar het probleem heeft zich 'van zelf' opgelost. |:(

Hij moest maar thuis gaan zitten wachten en mocht niet langer in het ziekenhuis blijven. :?

Toch (nogmaals) bedankt voor al jullie reacties..

• ygma!l
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-01 19:45
-ChRiZz- schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 22:53:
[...]

Vista werkt prima @windesheim..
Ik zit ook op het Windesheim en heb ook Vista op mijn laptop. Echter kan ik geen gebruik maken van wifi. Ik heb de nieuwste securew2 client geinstalleerd, maar hij wil gewoon niet connecten nadat ik alle gegevens heb ingevuld... Zou jij mij misschien kunnen vertellen of je nog speciale handelingen hebt gedaan?

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
ygma!l schreef op donderdag 23 november 2006 @ 17:07:
[...]

Ik zit ook op het Windesheim en heb ook Vista op mijn laptop. Echter kan ik geen gebruik maken van wifi. Ik heb de nieuwste securew2 client geinstalleerd, maar hij wil gewoon niet connecten nadat ik alle gegevens heb ingevuld... Zou jij mij misschien kunnen vertellen of je nog speciale handelingen hebt gedaan?
Subtiele kick ;)...
Ik zit op de HHS (momenteel ff in Zoetermeer) en die heeft natuurlijk ook internet over Surfnet, en dus ook EAP-TTLS authenticatie voor het wifi.
Nu werkt dat onder Windows XP gewoon zoals het hoort na installatie van SecureW2, en het programma wil zich ook nog wel installeren op mijn andere partitie met Vista.
Echter zodra ik dat wil gebruiken (instellen dat ie zich via SecureW2 moet authentificeren), geeft hij een error (iets met 'Error: onbekende error' :P ).
Dit gebeurt met de laatste release van SecureW2, maar het schijnt dat de alfaversie van de laatste versie het nog wel deed.
Weet iemand war dat te halen valt?

Verwijderd

Hallo,

SFM kun jij ons ook helpen met wifi in het AZM dan ?
Mijn zusje moet er nog heel wat weekjes blijven.

knip

spam@spam.la

[ Voor 18% gewijzigd door Equator op 19-07-2008 17:59 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Got is geen contact advertentie site :|

Neem zelff maar contact op met de persoon die je wilt spreken..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.