Toon posts:

Storing op Geluid/TV-out

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn laptop met tv-out aansluit aan de tv met de stroom erin krijg ik tamelijk veel beeld/geluidsruis. Als ik de stroom van de laptop uittrek is alles perfect, totaal geen storing op beeld/geluid.

Dus dacht ik dat er problemen waren met een ground loop. En hier staat er dacht ik dat je best zorgt dat zowel de tv als de laptop geaard zijn. De laptop is wel geaard maar de tv heeft geen geaarde stekker. De grote tv-out FAQ

Nu vroeg ik mij af ben ik nu verplicht een film op batterij af te spelen of is dit ook niet goed :-p? Want dat gebrom/ruis steekt serieus tegen.

Ik kan de tv dus niet aarden omdat de stekker van de tv zelf geen aarding bevat.

Hoe moet ik dit oplossen zonder één van beide toestellen te beschadigen.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-07 15:17

Ray

je kan een galvanische scheiding opnemen in het signaal en je bent er van af. Probeer ook eens de stekker van de tv om te draaien (polen wisselen) daarnaast kan je ook nog de min (buitenmantel) van de kabel verbinden met de aarde.

Verwijderd

Topicstarter
Dus het is geen goed idee mijn laptop aan te sluiten in een stopcontact zonder aarding, mijn vorige laptop had trouwens zelf geen stekker met aarding, daarom dat ik nu enkel het probleem ondervindt. Beide aparaten werken toch met een transformator, zijn deze dan niet beide galvanisch gescheiden?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2006 18:06 ]

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-07 15:17

Ray

jawel maar ten opzichte van elkaar dus juist weer niet. meestal heeft een laptop ook geen aarde aansluiting zelfs al zit deze op de stekker dan is hij na de trafo niet doorverbonden. dus zie overige tips

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-07 14:12
Ook al eens geprobeerd met je TV kabel eruit? Als je een niet-gescheiden TV kabel hebt heb je kans op behoorlijke potentiaalverschillen via je TV kabel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga dan maar de laptop in een niet geaard stopcontact steken hé.
Pagina: 1