Toon posts:

Laptop krijgt zelfde IP-adres als router zelf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb thuis een US Robotics (5461A) router met hieraan een 'vaste' pc en een laptop. Dit werkte tot voor kort zonder enig probleem..

Alleen sinds kort krijgt mijn laptop, als ik deze met een kabeltje wil verbinden aan de router, het IP adres 192.168.2.1 wat dus hetzelfde adres is als mijn router zelf.. Dit heeft als gevolg dat ik niet meer met mijn laptop kan internetten via een kabeltje.. draadloos gaat het verder zonder problemen..

Heb al geprobeerd de modem te resetten, fabrieksinstellingen teruggezet, computer/laptop gereboor, maar dat helpt allemaal niks..

Enig idee waar dit aan kan liggen en wat ik eraan kan doen??

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Zinvol om in je router het MAC adres van je NIC van je laptop statisch laten toewijzen?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Kun je een screenshot posten van ipconfig /all ? Of eventueel van winipcfg?

Als je je ip handmatig insteld op 192.168.2.10 oid, werkt het dan wel?

Verwijderd

Topicstarter
Screenshot ipconfig laptop: klik

Hier zie je dat ik hem op 2.10 heb gezet, maar dit heeft ook geen effect; kreeg geen verbinding via kabeltje..

en het werd nog erger.. vanochtend toen ik mijn gewone pc aanzette (laptop zat al niet meer in het netwerk) kreeg deze ineens ook netwerkconflicten. ik bekeek de ipconfig: en ja hoor, ook mijn pc had het adres 192.168.2.1 gekregen.. en kon dus ook het internet niet meer op..

ook bleek gisteren dat telkens als ik een wijziging in mijn router-instellingen deed, allebei de verbindingen (zowel pc als laptop) het niet meer deden.. pas als ik de router rebootte deed de pc het weer (laptop nog steeds niet)

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

DHCP scope van je router anders instellen?

Dat 'ie niet meer bij 192.168.2.1 begint maar bij 192.168.2.100 bijv?

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Jep!! Dat was het.. heb hem nu vanaf 2.10 staan en het werkt allemaal weer perfect..

bedankt voor de moeite!
Pagina: 1