Hoi,
Omdat mijn oude pc (athlon 2800+, 6600GT) het begint te begeven, vooral het moederbord, heb ik snel een nieuwe pc nodig. Omdat ik geen zin heb om nog geld te spenderen aan deze pc door een ander moederbord oid erin te zetten, wil ik gaan voor een nieuw systeem. Mijn budget is nu 750 euro, ik weet dat je daar nu ook wel geen superpc voor kan neerzetten, maar ik wil zo'n systeem bouwen dat ik hem later kan upgraden.
Wat doe ik er allemaal mee?
Vooral voor het rarren/parren is natuurlijk een snelle cpu erg handig, daarom is dat mijn basis. Een betere videokaart/meer geheugen/meer hdd kan ik later nog makkelijk aanpassen.
Het systeem wat ik in gedachten had:
Behuizing
Antec Sonata II, Zwart, € 113,10
Goedkope behuizing met redelijke voeding, hier kan ik het eerst wel mee uithouden.
Processor
Intel Core 2 Duo (Allendale), E6400, Boxed, € 222,59
Sja, beste prijs/kwaliteit cpu van dit moment naar mijn inzicht na alles wat ik erover gelezen heb hier op GoT en verder op internet. Hier kan ik ook een heel tijdje mee door met mijn eisen lijkt mij.
Moederbord
MSI P965 Neo-F, Retail, 103,93€
Ik heb sterk zitten twijfelen tussen de asus PB5 en dit moederbord. De asus PB5 wordt vaak aangeraden, maar dit msi moederbord is toch weer 2 tientjes goedkoper, en qua specs maakt het voor mij geen verschil uit, of zie ik dit nu verkeerd?
Geheugen
Corsair ValueSelect, 1024 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x, € 134,97
Dit geheugen wordt veel aangeraden op dit forum. Ik heb nog wat opgezocht in de faq omdat ik geheugenspecificaties e.d. niet zo goed snap maar die faq is een beetje oud geloof ik. Daarom heb ik bij dit onderdeel ook vooral advies nodig. Hiermee moet ik toch in staat zijn om een over te klokken?
Harde schijf
Seagate Barracuda 7200.10, 250 GB, 7200 rpm, 16 MB, Serial ATA300, € 76,80
Goede prijs/kwaliteit verhouding. Van wat ik heb gevonden van reviews op het net is hij stil, snel en 5 jaar garantie. Kan niet beter, toch?
Grafische kaart
Club3D GeForce 7300 GT, 256 MB, DDR2, PCI Express x16, € 86,31
Door toms hardware verkozen tot beste videokaart <100$, en wat ik uit reviews kan opmaken is dit inderdaad zo. En deze kaart pompt natuurlijk makkelijk 100fps uit cs 1.6
Totaal € 737,70
Wat haal ik nog uit mijn oude pc?
De dvd speler, cd brander, linksys wireless netwerkkaartje, en nog een oude 120 gig maxtor ide hdd.
Hebben jullie nog advies wat betreft mijn keuze?
Bij voorbaat dank.
Omdat mijn oude pc (athlon 2800+, 6600GT) het begint te begeven, vooral het moederbord, heb ik snel een nieuwe pc nodig. Omdat ik geen zin heb om nog geld te spenderen aan deze pc door een ander moederbord oid erin te zetten, wil ik gaan voor een nieuw systeem. Mijn budget is nu 750 euro, ik weet dat je daar nu ook wel geen superpc voor kan neerzetten, maar ik wil zo'n systeem bouwen dat ik hem later kan upgraden.
Wat doe ik er allemaal mee?
- Tekstverwerken, chatten e.d.
- CS 1.6 spelen
- Films kijken en muziek luisteren
- Rarren parren e.d.
Vooral voor het rarren/parren is natuurlijk een snelle cpu erg handig, daarom is dat mijn basis. Een betere videokaart/meer geheugen/meer hdd kan ik later nog makkelijk aanpassen.
Het systeem wat ik in gedachten had:
Behuizing
Antec Sonata II, Zwart, € 113,10Goedkope behuizing met redelijke voeding, hier kan ik het eerst wel mee uithouden.
Processor
Intel Core 2 Duo (Allendale), E6400, Boxed, € 222,59Sja, beste prijs/kwaliteit cpu van dit moment naar mijn inzicht na alles wat ik erover gelezen heb hier op GoT en verder op internet. Hier kan ik ook een heel tijdje mee door met mijn eisen lijkt mij.
Moederbord
MSI P965 Neo-F, Retail, 103,93€Ik heb sterk zitten twijfelen tussen de asus PB5 en dit moederbord. De asus PB5 wordt vaak aangeraden, maar dit msi moederbord is toch weer 2 tientjes goedkoper, en qua specs maakt het voor mij geen verschil uit, of zie ik dit nu verkeerd?
Geheugen
Corsair ValueSelect, 1024 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x, € 134,97Dit geheugen wordt veel aangeraden op dit forum. Ik heb nog wat opgezocht in de faq omdat ik geheugenspecificaties e.d. niet zo goed snap maar die faq is een beetje oud geloof ik. Daarom heb ik bij dit onderdeel ook vooral advies nodig. Hiermee moet ik toch in staat zijn om een over te klokken?
Harde schijf
Seagate Barracuda 7200.10, 250 GB, 7200 rpm, 16 MB, Serial ATA300, € 76,80Goede prijs/kwaliteit verhouding. Van wat ik heb gevonden van reviews op het net is hij stil, snel en 5 jaar garantie. Kan niet beter, toch?
Grafische kaart
Club3D GeForce 7300 GT, 256 MB, DDR2, PCI Express x16, € 86,31Door toms hardware verkozen tot beste videokaart <100$, en wat ik uit reviews kan opmaken is dit inderdaad zo. En deze kaart pompt natuurlijk makkelijk 100fps uit cs 1.6
Totaal € 737,70
Wat haal ik nog uit mijn oude pc?
De dvd speler, cd brander, linksys wireless netwerkkaartje, en nog een oude 120 gig maxtor ide hdd.
Hebben jullie nog advies wat betreft mijn keuze?
Bij voorbaat dank.