Toon posts:

[ASP] access rapporten met asp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen

Ik heb een klein vraagje ivm de rapporten die in access worden gemaakt. Is er een manier om deze te maken in asp zodat deze van asp er juist hetzelfde uitzien zoals deze van access.

Ik heb op internet vanalles gevonden over crystel report maar van zodra je dan verder gaat kijken moet je betalen voor dit programma en ik vind dit redelijk veel. Daarom ben ik verder gaan zoeken naar een gratis alternatief maar ik ben niet direct iets tegen gekomen. Weet hier mss iemand welk gratis alternatief ik hiervoor kan gebruiken??

Mvg

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-02 11:04

Dutch_guy

WYSIWYG

Misschien kan je hier iets vinden ? http://www.aspin.com/ en doen zoeken op bijvoorbeeld "report".

Zelf schrijf ik altijd een zooi query's, die ik vervolgens weergeef in m'n ASP pagina's.

Pay peanuts get monkeys !

Verwijderd

Topicstarter
Dutch_guy schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 22:23:
Misschien kan je hier iets vinden ? http://www.aspin.com/ en doen zoeken op bijvoorbeeld "report".

Zelf schrijf ik altijd een zooi query's, die ik vervolgens weergeef in m'n ASP pagina's.
Ik heb dit nu ook gedaan met eerst alles in een query gezet en dan alles weergegeven maar de persoon voor wie ik deze website moet maken, wil het juist hetzelfde hebben zoals een rapport in access

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01 14:31
Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 22:49:
[...]

Ik heb dit nu ook gedaan met eerst alles in een query gezet en dan alles weergegeven maar de persoon voor wie ik deze website moet maken, wil het juist hetzelfde hebben zoals een rapport in access
Wat wil hij dan hetzelfde hebben? De layout, de manier van opbouwen? De manier van zelf toevoegen/aanpassen?

Je kan met HTML best een nette layout genereren, maar de SQL zal je toch zelf moeten schrijven. Ook kan je vast wel een DF genereren, dat geeft nog meer opties om de layout precies goed te krijgen.

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

Verwijderd

Topicstarter
mocean schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 01:26:
[...]

Wat wil hij dan hetzelfde hebben? De layout, de manier van opbouwen? De manier van zelf toevoegen/aanpassen?
Hij zou graag de layout ervan hetzelfde hebben, ik heb dit nu ook zo opgebouwd met html zodat de layout ongeveer hetzelfde is maar hij zou ook graag hebben dat zoals bij access wanneer uw a4 pagina vol staat, je pijltjes hebt zodat je naar de volgende pagina kunt gaan en ook dat onderaan elke pagina ook staat van bv pagina x van y
Ook kan je vast wel een DF genereren, dat geeft nog meer opties om de layout precies goed te krijgen
wat bedoel je hiermee met die DF??

Mvg

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-02 21:39

TeeDee

CQB 241

Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:38:
[...]

Hij zou graag de layout ervan hetzelfde hebben, ik heb dit nu ook zo opgebouwd met html zodat de layout ongeveer hetzelfde is maar hij zou ook graag hebben dat zoals bij access wanneer uw a4 pagina vol staat, je pijltjes hebt zodat je naar de volgende pagina kunt gaan en ook dat onderaan elke pagina ook staat van bv pagina x van y
Het layout gedoe zal je toch echt zelf moeten doen. Of de klant ervan overtuigen dat het bijna hetzelfde wordt.
Voor wat betreft het 'pijltjes' gedoe: keywords in google: asp paging recordset.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Pagina: 1