Toon posts:

[Macbook] Dode pixels

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus last van dode pixels op mijn macbook. Het apple centre erkent de dode pixels zij tellen 3 dode pixels en 3 dode subpixels. Ze mogen het scherm echter niet vervangen omdat apple dit te weinig vind. Bij apple krijg je vanaf 5 dode pixels een nieuw scherm (subpixels tellen niet mee ofzo). Het apple centre raadde mij aan om apple te bellen en ze te overtuigen me een nieuw scherm te geven (omdat ze de policy ook een beetje onzinnig vinden, ik blijf gewoon 6 zwarte punten in me beeld hebben). Mijn vraag is nu, hoe kan ik apple overhalen? Zijn er al mensen die ervaring hebben met zulke soort zaken?

Ik dacht laat ik een nieuw topic openen want misschien is dat wel handig voor meer mensen die er last van hebben (of gaan krijgen).

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Zelf nooit gehad maar ik zou gewoon zovel mogelijk verzinnen.
Het is slecht voor m'n ogen
Ik kan er niet aan wennen
M'n werkprestaties gaan erdoor achteruit.
Ik had wel wat meer verwacht van jullie
Dit is toch geen service!
Ik heb garantie gekocht toch?
Was dit ding niet duur genoeg!
Aplle? Volgende keer weer windows!
Enz ;)

Verwijderd

Je kunt proberen ze weer aan de praat te krijgen, door er een paar keer met je nagel op te tikken / een widget gebruiken genaamd Pixelfixer ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 19:53:
Je kunt proberen ze weer aan de praat te krijgen, door er een paar keer met je nagel op te tikken / een widget gebruiken genaamd Pixelfixer ;)
Al 2 dagen geprobeerd voor ik hem voor reparatie wegbracht :p

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik had met veel gedoe uiteindelijk een vervangende ibook gekregen omdat ik een defecte pixel had, maar het heeft me wat moeite gekost (en ik had bij de on-line applestore gekocht). Uiteidelijk zul je het toch met de winkel waar je hem hebt gekocht moeten uitvechten.

6 defecte pixels is gewoon teveel.

[ Voor 12% gewijzigd door begintmeta op 30-10-2006 20:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog niks met de winkel ondernomen waar ik hem heb gekocht. Ik heb hem ook al sinds juni. Ik moet het dan toch gewoon met apple zelf regelen want zij moeten zeg maar een 'go' geven voor de reparatie. Of moet ik terug naar de winkel?

@begintmeta

Hoe heb je ze overgehaald dan?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2006 20:46 ]

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 21:17
Om te beginnen stom dat je er nu pas mee aankomt natuurlijk.
Je hebt een koop overeen komst met de verkoper en niet met Apple. Als zij hem niet willen terug nemen voor die paar dooie pixels (logisch), kun je wellicht met Apple bellen. Apple zal je vertellen dat het er te weinig zijn inderdaad (grote kans iig) en je krijgt dus een nee. Regels zijn regels.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Verwijderd

Topicstarter
Hoeso stom ik heb er pas last van (niet sinds de koop ofzo). Ik vind het een beetje gelul van Apple, ze zitten gewoon echt op een kutte plek. Als ze aan de zijkant zaten allemaal was het nog niet zo erg. Ze vallen echter erg op. Het is gewoon irritant bij beeldbewerking ed.

Aan de telefoon werdt gezegd dat ik bij 5 dode pixels een nieuw scherm zou krijgen. Ik telde er 6 maar er bleken dus 3 sub te zijn. Het blijven wel gewoon 6 vlekjes die me irriteren en eentje ervan is ook nog bright.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2006 21:29 ]

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 21:17
Ow okay, als je er pas last van hebt is het idd. vervelend.
Apple zal een policy hebben en mocht je daar niet aan voldoen (bepaald aantal dode pixels), dan wordt het lastig. Kun je hoog en laag springen ben ik bang.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Verwijderd

Topicstarter
Het reparatie centrum zegt dat ik wel een kans heb, zij raadde me juist aan om te bellen.

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-02 04:13
Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 21:32:
Het reparatie centrum zegt dat ik wel een kans heb, zij raadde me juist aan om te bellen.
Nou, bellen dan!! Niet gegooid is altijd mis, zullen we maar zeggen!

_@/'

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik denk ook dat je een kans hebt.Bellen moet je ook zeker doen. er zijn diverse topic over dode pixels&garantie&non-conformiteit en noem maar op. Met de search kun je die gemakkelijk vinden denk ik.

[ Voor 8% gewijzigd door begintmeta op 30-10-2006 21:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gebeld (30 uur in de wacht gestaan omdat ze moesten overleggen), het komt er op neer dat ik jawel minimaal 8! dode pixels moet hebben. Ze zaten ook de hele tijd dat ik niet bij hun moest zijn maar bij het repair centrum, maar die stuurde me juist naar hen, beetje vaag.

• memento__mori
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 17:48
Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:05:
Ik heb gebeld (30 uur in de wacht gestaan omdat ze moesten overleggen), het komt er op neer dat ik jawel minimaal 8! dode pixels moet hebben. Ze zaten ook de hele tijd dat ik niet bij hun moest zijn maar bij het repair centrum, maar die stuurde me juist naar hen, beetje vaag.
8 dode pixels? en dat terwijl low budget merken het scherm al vervangen voor veel minder.
Asus (zelfde prijscategorie ongeveer als Sony vaio en Apple denk ik) heeft zelfs een 0 pixel policy op z'n duurdere laptops. Ik zou zowat denken dat een Mac ook wel duur genoeg is om geen dode pixels toe te laten :/

Verwijderd

Opnieuw bellen. En blijven zeuren. En anders een aangetekende brief richting Apple sturen. Ik vind dat dit niet door de beugel kan hoor. Ikzelf zou hier in iedergeval niet mee akkoord gaan. Voor mij is het een behoorlijke investering en het mag natuurlijk niet zo zijn, dat ze je gewoon door laten werken met een paar 8 pixels.

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-02 09:40
Het enige artikel wat ik bij Apple kan vinden is: About LCD display pixel anomalies. Het lijkt er op dat Apple er voor kiest om per geval te bepalen of vervanging noodzakelijk is. In dat geval kan je dus het beste een grote mond opzetten, dan maak je het meeste kans. ;)

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Ik heb destijds bij mijn powerbook met 1 blauwe "hot" pixel gewoon opgebeld naar Apple en nadat de dame aan de andere kant me vertelde dat ze eigenlijk pas vanaf een bepaald aantal pixels zouden vervangen gezegd dat hij echt op een heel irritante plek in mijn beeld zat en dat dit niet was wat ik had verwacht van mijn duurbetaalde nieuwe laptop. Het nieuwe exemplaar waar ik dit nu op typ is het bewijs van een geslaagd resultaat :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik heb dus een soortgelijke ervaring als dawuss (dan met een iBook G3 12" met een rode pixel). Moet wel zeggen dat het bij mij niet met een telefoontje gedaan was (meer met 2-3 brieven en 6-7 telefoontjes, hoop tijd meer)

Laat je in ieder geval nog niet afschepen, maar blijf in ieder geval vriendelijk dwingend. Zoveel pixeldefecten toelaatbaar vinden is zeker niet meer van deze tijd (als het ooit al van een tijd is geweest)

[ Voor 41% gewijzigd door begintmeta op 31-10-2006 17:21 ]

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:19

Exirion

Gadgetfetisjist

begintmeta schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:05:
Laat je in ieder geval nog niet afschepen, maar blijf in ieder geval vriendelijk dwingend
True. Ik heb het onlangs zelf gehad toen m'n Mac Mini het 2 weken buiten de garantie ineens voor gezien hield (defecte DVI-uitgang). De reparatie zou volgens Apple 361 euro gaan kosten en ik heb ze toch maar meteen verteld dat ik niet van plan was dat te gaan betalen. Na veel overleg met een (overigens wel vriendelijke) Apple-medewerker werd besloten de reparatie uit coulance onder de garantie te laten vallen. Je niet laten afpoeieren dus.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Voor de mensen die met weinig pixeldefecten een nieuw scherm hebben gekregen, was dit na de 2 weken ruil periode?

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

In mijn geval niet.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Topicstarter
Dan was het denk ik iets makkelijker dan bij mij (ik heb hem al 3 maanden), binnen twee weken moeten ze hem gewoon omruilen als je dat wil.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
In mijn geval welniet, ik had mijn eerste klacht in de eerste week ge-uit geloof ik, niets terug gehoord en na nog eens 1- 1,5 weken geprobeerd (drukdrukdruk), de ruil tegen een goed werkende iBook was volgens mij zo'n twee maanden later. Ging goed, ik kreeg de nieuwe en de volgende dag kon ik de oude afgeven, was ik zeer tevreden mee. Daarvoor telefonisch contact gehad met een minder vriendelijke medewerker en een zeer vriendelijke medewerkster. Schriftelijk contact met de Apple Store in Ierland&Apple. Ik heb nooit een schriftelijke reactie gehad (behalve de nieuwe bon dan).

't zal inderdaad lastiger zijn als je het ding langer hebt, maar de meningen over het probleem van dode pixels als defect zul je in de andere topics op GoT hierover wel al hebben gevonden.

[ Voor 20% gewijzigd door begintmeta op 31-10-2006 19:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het echt een beetje bagger geregeld die dode pixel regelingen. Het is al vaker gezegt maar ik zeg het opnieuw, voor zo een duur product mag je wel meer verwachten.

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-02 20:45
Ik had hetzelfde al Dawuss. Ik had een rode hot subpixel en na een keer bellen ("Ik heb een rode hot subpixel, wat nu?", "Nou, dan sturen we een nieuwe op", "Ehhh...ok") was er gelijk al een nieuwe onderweg. Maar ok, dat was binnen 24uur nadat ik mijn iBook had ontvangen van de Apple online store.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem nu reparatie loos opgehaald maar ik tel er toch echt 8 -__-

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-02 23:26

alienfruit

the alien you never expected

Ach, als Apple niet tot 365 kan tellen. Waarom zouden ze dan wel tot 8 kunnen tellen ;) ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga wel langs bij een ander reparatie centrum en dan vraag ik of ik samen met ze mag tellen.

Verwijderd

Topicstarter
Lof voor machouse Amsterdam, die het de grootste onzin vonden dat mijn lcd scherm niet werdt vervangen. Machouse telde zelf nog veel meer dode pixels en heeft het scherm ook vervangen.

Verwijderd

Topicstarter
Okay, mijn macbook heb ik 1 dag terug en tadaaa een rode subpixel. Zit ik hier aan vast of kan ik nog iets laten doen omdat hij 1 dag terug is van reparatie?

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-12-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 12:29:
Okay, mijn macbook heb ik 1 dag terug en tadaaa een rode subpixel. Zit ik hier aan vast of kan ik nog iets laten doen omdat hij 1 dag terug is van reparatie?
(Maar) 1 dode subpixel is natuurlijk erg weinig.. je kan het proberen, maar geef je echter weinig kans... Misschen dat je m met indrukken nog wakker krijgt?! Heb zelf ook 1 dode subpixel, en in a'doorn vonden ze het te weinig om 't scherm te vervangen (hij is zwart btw.). Succes!

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 12:29:
Ik zou gewoon weer terug gaan. Je hebt toch niet al die moeite gedaan om uiteindelijk nog steeds met dode pixel(s) te zitten? Al is het er nu maar 1, misschien komen er straks weer nieuwe bij! Zeker als je hem net terug hebt mag je wel klagen dat je dit na een reparatie niet verwacht...

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu al een paar uur bezig dat ding gek te flashen met die widget. Machouse heeft echter aangeboden om het scherm weer te vervangen (ben ik hem weer een maand kwijt). Ik denk dat ik het maar ga doen want ze hebben volgens mij een scherm erin gezet dat gewoon al die dode subpixel had.

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:11

vinnie1908

Appel != peer

Dus je bent buiten de officiele regeling van 6 pixels naar 1 gegaan en nog ben je niet tevreden en beticht je het door jou eerder opgehemelde MacHouse van handelen met voorkennis in slechte schermen....rare wezens die mensen ;)

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:48

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

vinnie1908 schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 16:19:
Dus je bent buiten de officiele regeling van 6 pixels naar 1 gegaan en nog ben je niet tevreden en beticht je het door jou eerder opgehemelde MacHouse van handelen met voorkennis in slechte schermen....rare wezens die mensen ;)
Naar mijn idee is één of twee dode pixels al een hardware defect en reden genoeg om het spul te vervangen. Je betaald genoeg voor de hardware. De onzin om "half" werkende schermen te leveren. :/

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• maurice_thalen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-11-2025
is er geen manier om zelf nog meer dode pixels te creeren(tot je er 8 hebt)?? hoort niet zo maar vind die lame pixel garanties zo verrot,

[ Voor 7% gewijzigd door maurice_thalen op 08-12-2006 16:46 ]

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-12-2025
maurice_thalen schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 16:46:
is er geen manier om zelf nog meer dode pixels te creeren(tot je er 8 hebt)?? hoort niet zo maar vind die lame pixel garanties zo verrot,
Je scherm uit t raam flikkeren.. Er met een balpen in prikken.. Flink overheen zeiken.. Schilmesje erin steken?!

Gekheid, maar waar wil je heen?! 8)7 Ik heb er ook een.. maar ga m niet laten vervangen, zie hem nauwelijks (tenzij je 5 cm van je scherm af zit). Zelfs Apple kan er niks aan doen. Hoort gewoon bij de technologie..

Verwijderd

Topicstarter
vinnie1908 schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 16:19:
Binnen de officiele regeling ze telden er namelijk 9. Ik zeg dat ze waarschijnlijk een scherm erin hebben gezet dat al kapot was. Dit kan toch gewoon een foutje zijn, ze verwachten toch ook niet dat een nieuw scherm een kapotte pixel heeft. Ik kan overigens een nieuw scherm krijgen, dus weer goede service.

• GigaTexel_BE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 15:05

GigaTexel_BE

AMD MP²

Volgens mij kan je dit met gemak winnen bij het (vrede)gerecht
je betaalt voor een product dat perfect hoort te zijn, en wat de bedrijfspolicy dan blijkt te zijn maakt uberhaupt niets uit
is net als een auto kopen die bij aflevering een lekke band blijkt te hebben
die neem je toch ook niet mee naar huis omdat de policy van de constructeur zegt dat je minimaal 2 lekke banden moet hebben vooraleer je auto niet meer rijdt (je hebt nog je reservewiel!)
ik zou me echt niet laten afschepen, de fabrikant is mijns inziens verplicht een perfect werkend product af te leveren!

Siesteem Spekkies!

• pxa270
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-10-2025
Ja, het blijft tobben met die dode pixels. Het lijkt er nu op dat je vooral geluk moet hebben wie je toevallig spreekt. Bij de een wordt het vervangen bij 1 pixel, bij de andere nog niet eens bij 6. Maar helaas is dit allemaal vrij standaard bij ongeveer alle fabrikanten. Alleen Asus heeft de meest consument-vriendelijke policy (maar dan weer alleen bij een beperkt aantal modellen):
http://event.asus.com/nl/zbd/
Dit is echt iets wat meer fabrikanten zouden moeten doen, vooral bij de duurdere laptops (zoals de MBP).

[ Voor 10% gewijzigd door pxa270 op 10-12-2006 14:56 ]

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-02 00:44

iMars

Full time prutser

_Dune_ schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 16:39:
[...]

Naar mijn idee is één of twee dode pixels al een hardware defect en reden genoeg om het spul te vervangen. Je betaald genoeg voor de hardware. De onzin om "half" werkende schermen te leveren. :/
Hier sluit ik me helemaal bij aan!

Bij 'goedkope budget' hardware kan je niet altijd het beste verwachten... maar een Apple is gewoon 'dure professionele' hardware in mijn optiek.

Ik ben nu aan het sparen voor een MBP, maar als ik daar maar 1 dode pixel in zie, gaat dat dus echt wel gerepareerd cq. vervangen worden. Ik betaal niet zoveel geld om me vervolgend kapot te ergen aan 1 of meerdere dode pixels. Ik heb het zelf nog nooit mee gemaakt. Heb een 6 jaar oude sony vaio (MBP wordt de opvolger), een 15", 17" en een 20,1" LCD scherm, maar nog nooit een dode pixel. Wel eens gezien bij een (inmiddels) ex-collega... SUPER IRRITANT.

Volgens mij is het in Nederland zo dat je in je recht staat als er een defect (hoe klein deze ook is) in je electronica zit, dat je als concument beschermd wordt. Gewoon een grote bek (indien nodig is) open trekken. Mensen met een grote bek krijgen meestal meer voor elkaar dan iemand die gelijk akkoord gaat met wat een verkoper zegt (jaja, echt waar, heb ervaring ermee).

Koop hier mijn P1 reader :)

• GigaTexel_BE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 15:05

GigaTexel_BE

AMD MP²

inderdaad, een defect is een defect
het apparaat werkt niet zoals het zou moeten dus MOET het door de fabrikant gerepareerd worden
punt

Siesteem Spekkies!

Pagina: 1