Toon posts:

[hosting] shared vs reseller pakket

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik verwacht eigenlijk dat deze vraag al regelmatig aan bod moet zijn gekomen, maar helaas kon ik niks vinden op GoT. Het zijn vooral of te oude (niet meer relevant) of niet de juiste resultaten:
http://gathering.tweakers...meout%5D=30&select_forum=

Momenteel heb ik een website welke 40 gig dataverkeer per maand verbruikt. Nu heb ik een shared-hostingpakket welke 'te klein' is en nu moet ik dus naar een groter pakket. De site draait geheel op een database, en heeft ongeveer 3500 bezoekers per maand (en groeiende). Verder heb ik (bij een andere provider) nog wat domeinnamen geregistreerd staan met (kleine) hosting.
Nu ik mijn pakket moet vergroten en dus duurder uit zal gaan zijn, komen de kosten bijna te liggen bij een reseller pakket. Het verschil zal zo'n 20 euro zijn, maar heeft wel 10 gig extra aan dataverkeer (50 gig totaal), en 10 keer zoveel ruimte (5 gig).

Nu vraag ik me af wat voor mij, als particuliere-hoster, het voor- danwel nadeel is van resellerhosting. De prijzen liggen nu immers zo dicht bij elkaar, dat het voor mij het overwegen waard is een resellerpakket af te nemen (hoewel het daarvoor niet bedoeld is natuurlijk, maar so what).

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:28

jep

In principe is reseller hosting shared hosting. Het enige verschil is dat je een ander niveau krijgt in het controlpanel ofwel op een andere manier de mogelijkheid krijgt om pakketjes aan te maken. Het verschil voor je hoster is dat je groter inkoopt en daar dus je voordeel haalt.

Er kleven dus verder geen nadelen aan. Mensen met reseller pakketten gebruiken doorgaans meer, dus kan de prijs omlaag bij meerverbruik. :)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ietwat offtopic; geen idee waar je zit, wat je eisen zijn en dergelijke maar de (meer)prijzen die je noemt vind ik persoonlijk achterlijk hoog voor die "kleine hoeveelheid speelruimte".

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• jep

jep

MAX3400 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 11:50:
Ietwat offtopic; geen idee waar je zit, wat je eisen zijn en dergelijke maar de (meer)prijzen die je noemt vind ik persoonlijk achterlijk hoog voor die "kleine hoeveelheid speelruimte".
Achterlijk hoog? Neehoor, hele normale prijzen die hij noemt. Helemaal niet duur zelfs.

• MAX3400

MAX3400

jep schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 11:55:
[...]

Achterlijk hoog? Neehoor, hele normale prijzen die hij noemt. Helemaal niet duur zelfs.
Een verschil van 20 Euro voor wel 50G dataverkeer en 5G opslag? Ik zit voor totaal 4 Euro per maand op maximaal 400G traffic en maximaal 20G opslag en gemiddeld 175.000 page-views/hits per maand.

*edit*
Wel op een shared maar redundant & load-balanced omgeving...

[ Voor 11% gewijzigd door MAX3400 op 31-10-2006 12:04 ]

• jep

jep

MAX3400 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:02:
[...]

Een verschil van 20 Euro voor wel 50G dataverkeer en 5G opslag? Ik zit voor totaal 4 Euro per maand op maximaal 400G data en maximaal 20G opslag en gemiddeld 175.000 page-views/hits per maand.
Ja dat is een hele normale prijs. En de prijs die jij noemt is leuk, maar uiteraard beslist niet representatief. Maar dat is allemaal offtopic.

• MAX3400

MAX3400

jep schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:03:
[...]

Ja dat is een hele normale prijs. En de prijs die jij noemt is leuk, maar uiteraard beslist niet representatief. Maar dat is allemaal offtopic.
Vraag me af of het echt offtopic is.

Als de TS aangeeft dat de primaire site een redelijke groei vertoont en dat er nog wat andere sites in zijn/haar bezit zijn, maar bij andere hosters, dan stel ik mijn vraagtekens bij het financiele plaatje waar daar aan vast hangt.

Er zijn andere hosters (voornamelijk shared hosting) die voldoende ruimte bieden om meerdere sites te hosten onder 1 account en met domain-mapping dat mooi gescheiden te houden en dat voor totaal-prijzen die lager liggen dan wat de TS nu aangeeft als verschil-prijs bij zijn/haar huidige host.

• jep

jep

Volgens mij is de vraag of de TS bij deze ISP over moet stappen van een normaal virtualhosting pakket naar een reseller pakket waarbij het prijsniveau ongeveer gelijk is. Dan is 't antwoord: Ja, doen. (Wat mij betreft). Er zitten geen nadelen aan t.o.v. een normala pakket.

Dat er veel goedkopere mogelijkheden zijn is denk ik wel bekend. Dat was de vraag alleen niet.

Verwijderd

Topicstarter
jep schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:23:
Volgens mij is de vraag of de TS bij deze ISP over moet stappen van een normaal virtualhosting pakket naar een reseller pakket waarbij het prijsniveau ongeveer gelijk is. Dan is 't antwoord: Ja, doen. (Wat mij betreft). Er zitten geen nadelen aan t.o.v. een normala pakket.

Dat er veel goedkopere mogelijkheden zijn is denk ik wel bekend. Dat was de vraag alleen niet.
De vraag was inderdaad of ik voor dezelfde prijs over moest gaan naar een reseller pakket. Maar hoor vooralsnog niet echt voor- of nadelen. Graag zou ik een evenwichtige afweging willen maken!

offtopic:
Vraag me af hoe jullie een mening kunnen hebben over de prijs, indien ik alleen het verschíl noem.

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:36:
[...]

De vraag was inderdaad of ik voor dezelfde prijs over moest gaan naar een reseller pakket. Maar hoor vooralsnog niet echt voor- of nadelen. Graag zou ik een evenwichtige afweging willen maken!

offtopic:
Vraag me af hoe jullie een mening kunnen hebben over de prijs, indien ik alleen het verschíl noem.
offtopic:
Omdat sommigen voor het verschil wat je noemt, 5 maanden een volledig pakket kunnen hosten

• jep

jep

De verschillen zoals ik al noemde, zijn minimaal. Je krijgt de bevoegdheid pakketten aan te maken voor ongeveer dezelfde prijs. Verder is een pakket binnen je reseller omgeving gelijk aan een pakket zoals je die nu gebruikt. Meer functionaliteit dus.

Verwijderd

Topicstarter
jep schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:50:
De verschillen zoals ik al noemde, zijn minimaal. Je krijgt de bevoegdheid pakketten aan te maken voor ongeveer dezelfde prijs. Verder is een pakket binnen je reseller omgeving gelijk aan een pakket zoals je die nu gebruikt. Meer functionaliteit dus.
Gewoon doen dus. Ok, dank jullie!!

(mijn hostingprovider gaf mij het advies een hostingpakket te blijven nemen, maar een echte reden had ie er niet voor)

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als ik kijk naar onze resellerpaketten dan zit er verder qua servercapaciteit, mogelijkheden, etc totaal geen verschil met de shared hosting paketten. Dat lijkt me ook een vrij normale situatie; het enige wat je extra krijgt is de mogelijkheid om nieuwe klanten aan te maken op jouw reseller gedeelte.. Gebruik je dat toch lekker niet als dat goedkoper is? :)

• jep

jep

Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 10:08:
(mijn hostingprovider gaf mij het advies een hostingpakket te blijven nemen, maar een echte reden had ie er niet voor)
Dat is omdat je met een reseller pakket meer server resources gebruikt (of kan gebruiken) doordat 't allemaal wat uitgebreider zal worden. :)

Succes met je pakket.
Pagina: 1