Toon posts:

memory bandwidth

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met sisoft sandra 2000 en memory benchmark gedaan, en ik heb het idee dat de score te laag uitvalt. Ik kom op 266MB/s met 1x PC-100 128MB 1x pc-100 32MB en 1x pc133 128MB en een fsb van 105MHz
De DIMMs hoeven toch niet in een bep. volgorde te staan om de optimale snelheid te hebben :?
Dit is 100MB/s lager dan bereikt wordt met K7 600 met 128MB ECC. Beetje groot verschil d8 ik.
Ikke heb msi k7tpro2, tbird 900@997 en bios niet geupdate.

Verwijderd

Het heeft er volgens mij ook niet mee te maken hoeveel geheugen je hebt maar meer de snelheid van het geheugen... als je bv. die chip van 133mhz probeert dan kan het zijn dat je hoger uitkomt dan nu. Moet je eigenlijk maar eens proberen. :P

Greetz

Verwijderd

Topicstarter
de snelheid van de afzonderlijke dimms maakt wel wat uit ja, heb gebenched zonder de 32MB, en toen was ie wel wat sneller, maar nog steeds te langzaam :(

Ik heb net een BIOS-update gedaan, om te kijken of dat uitmaakte, de normale bios haalde niks uit, maar met de special for overclokkers bios, kwam de bandwidth op 350MB/s, wat wel normaal is lijkt mij.
Ik ben nu weer blij :)

ff wat anders: met die overklok-bios kan je toch de Vcore extra verhogen, dus >1.85V?
Dat werkt bij mij niet. :(

Verwijderd

Topicstarter
Kijken of er nog gereageert wordt,
Ik heb net de bios 2.4 geinstalleerd, maar daardoor is de memory bandwith weer omlaag gegaan :(
Nu wil ik weer de vorige bios flashen, maar dat weigert awfl788.exe Hij geeft dan een melding dat de datastring van het programma niet overeenkomt oid :? (voor de exacte melding zal ik ff opnieuw moeten proberen te flashen) "Normale" oudere bios-versies flashed ie ook niet meer, blijkbaar alleen nieuwere.
bios reset op mobo helpt niet, nog een tip, iemand :?
Ter verduidelijking: 280MB/s met bios 2.4 & 330MB/s met 1.0b