Toon posts:

[XP] USB apparaten worden niet weergegeven*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Bij mijn pc worden bepaalde usb apparaten niet weergegeven. Het gaat ondera ndere om een digitale camera, een sony cybershot. En nu ook mijn nieuwe harde schijf een acomdata met een wd schijf erin gebouwd. Mijn andere pc herkent beide apparaten wel en installeerd ze automatisch. Deze pc ziet ze wel als ik kijk bij hardware toevoegen, maar als ik dan op installeer hardware automatisch klik kan hij de benodigde drivers niet vinden. Deze twee usb2.0 apparaten horen plug en play te zijn. andere dingen werken weer wel op die usb poorten zoals een pentablet, een scanner en een usb stick.

Iemand een oplossing?

grtz, Snuur

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Op weg naar een oplossing:

- wat zijn de specs van je PC?
- wat heb je zelf al geprobeerd / uitgesloten qua symptomen?

*edit*
Gok: je draait Windows XP64 en hebt niet de goede drivers, hetzij voor de aansturing van je USB-poorten hetzij voor het herkennen/gebruiken van randapparatuur?

[ Voor 48% gewijzigd door MAX3400 op 30-10-2006 17:46 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
specs zijn adm 3500+ mobo asus a8n-sli deluxe 1024 mb gforce 7900GT
k draai windows home legaal. Tis gewoon dat ie bepaalde plug en play apparaten niet werkend krijgt. Ik kan ze wel zien onder niet geinstalleerde hardware maar als ik dan automatisch installeren doe zegt ie kan benodigde drivers niet vinden.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 18:14:
specs zijn adm 3500+ mobo asus a8n-sli deluxe 1024 mb gforce 7900GT
k draai windows home legaal. Tis gewoon dat ie bepaalde plug en play apparaten niet werkend krijgt. Ik kan ze wel zien onder niet geinstalleerde hardware maar als ik dan automatisch installeren doe zegt ie kan benodigde drivers niet vinden.
Ondanks je eerdere heilige overtuiging van Plug and Play; heb je al gekeken of er drivers zijn op de site van de fabrikant?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
jup zijn er niet, er staat specifiek; for windows xp: no need to install any drivers cause windows xp has usb2.0 built in, in iets andere woorden dan.

Verwijderd

Topicstarter
Okee om nog iets specifieker te zijn: het gaat dus waarschijnlijk alleen om massaopsalg apparaten zoals het flash kaartje van de digicam die via de digicam met usb wordt aangesloten en mijn nieuwe externe hdd. Als ik deze aansluit krijg ik de wizard nieuwe hardware gevonden terwijl ze eigenlijk direct zouden moeten werken. Op een andere pc werken beide trouwens wel prima.
Pagina: 1