[WinXP] Zelfde gebruiker in domein op laptop en desktop

Pagina: 1
Acties:

• rullzer
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-03 15:47
Hoi,

Ik ben bezig mijn domein in te stellen thuis. Als PDC gebruik ik samba en de server draait gentoo linux. Nu heb ik in princiepe "alles" werkend. Ik loop echter tegen een probleem aan op het moment dat ik het profiel goed instel voor de laptop dan begint de dekstop te zeuren dat er bepaalde dingen niet geladen kunnen worden, wat natuurlijk logisch is.

Het profiel is zegmaar niet geheel compleet. Op de laptop moeten bijvoorbeeld instellingen voor wifi en bleutooth worden geladen terwijl dit natuurlijk voor op de desktop totaal in relevant is.

Ik wil dus eigenlijk per pc (desktop danwel laptop) specefieke dingen kunnen instellen. Eigenlijk het enige wat op allebei geladen moet worden zijn de persoonlijke instellingen. Dus niet de systeem afhankelijke componenten.

Iemand die hier een oplossing voor heeft?

rullzer

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:27

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Redirect alleen relevante dingen zoals bookmarks etc naar een centrale plaats.

Edit: reactie op mijn benedenbuurman, LDAP is enkel voor authenticatie, geen idee wat dat met dit probleem te maken heeft......

[ Voor 45% gewijzigd door ajhaverkamp op 30-10-2006 17:27 ]

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

LDAP? Ik weet niet precies hoe dit gaat op linux, maar OpenLDAP en active directory zouden opzig gewoon compatible moeten zijn...

Verwijderd

Ik praat ook meer over wat ik zelf ken, Active Directory, waarin roaming profiles zijn probleem perfect zouden oplossen, en ik neem aan dat OpenLDAP ook een tegenhanger heeft van roaming profiles. Misschien is het een optie om naar windows server 2K3 te gaan, aangezien de rest van je netwerk toch al op windows zit. En dan active directory met roaming profiles te nemen?

• rullzer
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-03 15:47
Ik heb zelf ook al aan active directory zitten denken echter dit kan samba niet zelf. Je kan samba wel als memeber in een AD hangen maar hij kan het niet zelf beheren/hosten zegmaar. Maar zowiezo bedankt voor de reactie.

Iemand nog andere suggesties?
rullzer