[DVB-C] Dreambox 500c & TVHome

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• beekware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-02 16:25

beekware

To Experience The Unexpected..

Topicstarter
Ben al een tijdje opzoek naar een goede opname mogelijk voor digitale tv van @home. Momenteel in bezit van een oud panasonic geval met smartcard.

Nu is mijn oog gevallen op een Dreambox 500c. Echter heb geen enkele ervaring mbt linux.

1.Als je zo'n DB500c aanschaf, kaal, wat moet je dan allemaal doen om digitaal tv te kunnen kijken? Ik kan hierover niet echt een manual vinden die dit nader uitlegt. Moet ik hierbij denken aan een image erop te zetten middels het programma Flashwizzard, reboot kaartje erin en klaar is kees?

2. Verder heeft de 500c geen ingebouwde harddisk maar wel een netwerkaansluiting, laat ik nou toevallig een pc dag&nacht aan hebben staan. Middels CITF kun je opnemen naar een netwerkshare, nu heb ik zelf echter een domain (Windows 2003). Is dit dan ook mogelijk? en als ik iets opgenomen heb kan ik dit dan ook gewoon weer bekijken middels DB?

3. Wat ik me verder ook nog afvraag is, bij sommige zenders zitten ondertitels, kan een dreambox 500c deze ook automatisch weergeven? denk hierbij aan Travelchannel, Discovery ect.

Al vast bedankt!

|| Twitter || Instagram || PV Output ||

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:02

dlmh

Lo-Fi

Zie http://www.sat4all.com

Staat echt alles in over de Dreambox icm DVB-C van Casema/TVHome/Essent, etc. Even zoeken had je dat al opgeleverd.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

• beekware

beekware

Topicstarter
SerialThrillaZ schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 15:38:
Zie http://www.sat4all.com

Staat echt alles in over de Dreambox icm DVB-C van Casema/TVHome/Essent, etc. Even zoeken had je dat al opgeleverd.
Daar had ik ook al gekeken....en gepost met dezelfde vraag ;)

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:02

dlmh

Lo-Fi

beekware schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 21:06:
[...]

Daar had ik ook al gekeken....en gepost met dezelfde vraag ;)
En dus? Daar is dus alle informatie te vinden die je zoekt! Het werkt en er is genoeg informatie op dat forum te vinden om het aan de gang te krijgen. Als je een stap-voor-stap handleiding wilt omdat je anders denkt het niet voor elkaar te krijgen, kun je beter die Siemens Gigaset kopen. Werkt out-of-the-box...

Mag ik je er aan herinneren dat je op Gathering of TWEAKERS zit ;). TWEAK! :D

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Voor vraag 1 kan je prima terecht op het sat4all forum, daar is zelfs een stap stap uitleg (google: irdeto casema 500c). Installeren van een nieuwe firmware zou ik trouwens doen met de officiele software van dream (dreamup). Een nieuwe firmware is volgens mij wel nodig, ik zou de laatste gemini nemen.

Vraag 2: lijk me wel, naar mijn idee gaat nfs geheel buiten het domein om.
Om het te installeren kan je eens kijken op de site van sjerom (zoektermen dreambox sjerom)

Vraag 3: je bedoelt dat je eenmalig de juiste ondertiteling instelt.. en dan telkens als je weer op die zender komt.. je die ondertiteling ziet?? hmm goede vraag. Ik heb er geen ervaring mee.

[ Voor 7% gewijzigd door job op 31-10-2006 21:30 ]

• beekware

beekware

Topicstarter
job schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 21:23:
Voor vraag 1 kan je prima terecht op het sat4all forum, daar is zelfs een stap stap uitleg (google: irdeto casema 500c). Installeren van een nieuwe firmware zou ik trouwens doen met de officiele software van dream (dreamup). Een nieuwe firmware is volgens mij wel nodig, ik zou de laatste gemini nemen.

Vraag 2: lijk me wel, naar mijn idee gaat nfs geheel buiten het domein om.
Om het te installeren kan je eens kijken op de site van sjerom (zoektermen dreambox sjerom)

Vraag 3: je bedoelt dat je eenmalig de juiste ondertiteling instelt.. en dan telkens als je weer op die zender komt.. je die ondertiteling ziet?? hmm goede vraag. Ik heb er geen ervaring mee.
Bedankt voor je antwoorden...Op de website van sjerom heb ik ook al rondgekeken daar staat vooral veel info over sat decoders. Met vraag 3 ben ik ook wel benieuw of dat mogelijk....

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:16
Ik weet het niet hoor, maar is het niet makkelijker voor je om gewoon een pvr van tvhome aan te schaffen, hoef je niks te doen, en kun je gewoon opnemen, en het zal je een hoop kopzorgen schelen

• beekware

beekware

Topicstarter
iceme schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 23:33:
Ik weet het niet hoor, maar is het niet makkelijker voor je om gewoon een pvr van tvhome aan te schaffen, hoef je niks te doen, en kun je gewoon opnemen, en het zal je een hoop kopzorgen schelen
Daar heb je wel gelijk in maar voor de hobby lijkt me het wel wat. Tevens vindt ik een PVR van @home wat aan de dure kant...en qua uitwisseling (bv op dvd zetten indien nodig) niet veel mogelijkheden.

• job

job

beekware schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 23:58:
Daar heb je wel gelijk in maar voor de hobby lijkt me het wel wat. Tevens vindt ik een PVR van @home wat aan de dure kant...en qua uitwisseling (bv op dvd zetten indien nodig) niet veel mogelijkheden.
Dat is ook mijn reden om geen door @home goedgekeurde pvr te kopen.
Ik ben nu aan het knutselen met windows, een smartcard reader en wat cardservers.. Morgen komt mijn dvb-c kaart en dan weet ik of het aan de praat is te krijgen zonder alphacrypt (wat veel geld scheelt).

• beekware

beekware

Topicstarter
't is gelukt alles draait nu.

Kan nu makkelijk opnemen en zelfs via een webinterface en ook nog even m'n mp3 directory gedeeld. Ideaal...zo'n ding.. :P

Ook de ondertiteling werkt perfect...

Duurt alleen ff om het aan de gang te krijgen maar het is wel de moeite waard naar mijn mening.

[ Voor 7% gewijzigd door beekware op 12-11-2006 11:58 ]

• job

job

Leuk dingetje inderdaad :)
Aan de praat krijgen valt eigenlijk best nog wel mee.
Nu ik weet hoe het moet heb ik het ding in 10 minuten draaien (inclusief zenders zoeken).
(nu heb ik uiteraard een kant en klare image klaarliggen.. dus dan kost het maar 2 minuten flash tijd)
Welke cam/server gebruik jij? Ik heb het beste resultaat met newcs + evocamd.

[ Voor 17% gewijzigd door job op 12-11-2006 20:48 ]

Pagina: 1