[Virtual PC] Virtuele BIOS

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Ik moet samen met een collega aan een presentatie werken, en daar komt ook een stuk over de BIOS in voor.

Nu had ik graag mijn BIOS live gepresenteerd via de beamer, maar dit in een virtuele omgeving.

Het BIOS induiken is heel gemakkelijk, gewoon DEL drukken tijdens het booten met de virtuele machine ... alleen is de BIOS op mijn laptop veel te eenvoudig, naast het uur, bootvolgorde en nog wat zaken kan je nx instellen.

Nu volgt mijn probleem, is het mogelijk om naast de virtuele xp, ook een virtuele bios te draaien? Dus niet hetzelfde bios als mijn laptop, maar een eigen bios (van bijvoorbeeld een of andere AMI BIOS).

Zo kan ik op mijn laptop over een BIOS beschikken met alle instellingen, en kan mijn collega dezelfde bios gebruiken, en kan hij zelfstandig aan het project werken.

Kan iemand mij hiermee helpen? Een virtuele bios in een virtuele machine.

• diekstra
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-12-2025
Kan je het Bios van MS-VirtualPC of van VmWare niet gebruiken?

The Matrix is everywhere, It is all around us, Even now in this very room

Verwijderd

diekstra schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 16:43:
Kan je het Bios van MS-VirtualPC of van VmWare niet gebruiken?
Die van vmware is een gewone PhoenixBIOS Setup en hier dus prima voor geschikt.

• 0X55AA
Heb ondertussen een versie van WMWARE Workstation 5.5 kunnen bemachten via school. Alleen kan ik nergens iets vinden van het bios. Je kan wel virtuele hardware toevoegen, maar enkel schijven, geluidskaarten, cdrom lezers etc.

Iemand nog tips?

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
0X55AA schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 14:21:
Heb ondertussen een versie van WMWARE Workstation 5.5 kunnen bemachten via school. Alleen kan ik nergens iets vinden van het bios. Je kan wel virtuele hardware toevoegen, maar enkel schijven, geluidskaarten, cdrom lezers etc.

Iemand nog tips?
Wat denk je van de Virtuele Machine aanzetten en op 'F2' rammen, zoals het in het echt ook gaat? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Jaap-Jan op 11-11-2006 19:02 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• 0X55AA
Ja ... echt? Zoals ik in mijn TS zei, het bios induiken is geen probleem, gewoon del indrukken. Helaas neemt hij de bios over van mijn hardware, van mijn laptop. En dat wil ik nu net NIET. Het laptop-bios is helemaal anders en er zijn veel minder instellingen regelbaar.

Ik zou dus een bios moeten kunnen inladen. Mss een proggie om bios-en te testen.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-07 08:54

MeNTaL_TO

The future is not set

0X55AA schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 18:25:
Ja ... echt? Zoals ik in mijn TS zei, het bios induiken is geen probleem, gewoon del indrukken. Helaas neemt hij de bios over van mijn hardware, van mijn laptop. En dat wil ik nu net NIET. Het laptop-bios is helemaal anders en er zijn veel minder instellingen regelbaar.

Ik zou dus een bios moeten kunnen inladen. Mss een proggie om bios-en te testen.
Dus op het moment dat jij een virtual machine start en op DEL drukt, geeft ie de bios van je laptop?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Zelf een emulator maken in Flash geen optie? Als er toch minder instellingen zijn? Kunnen de toehoorders er gelijk zelf mee spelen..

Verwijderd

MeNTaL_TO schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 18:33:
[...]

Dus op het moment dat jij een virtual machine start en op DEL drukt, geeft ie de bios van je laptop?
Ik krijg echt een compleet andere BIOS layout in vmware :?
(moet trouwens op F2 drukken en niet DEL)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2006 18:43 ]

• Jaap-Jan
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 18:41:
[...]

Ik krijg echt een compleet andere BIOS layout in vmware :?
(moet trouwens op F2 drukken en niet DEL)
Ja, klopt. Het is inderdaad F2, maar het BIOS is echt niet hetzelfde als die van de laptop hier. Op VMWare Workstation 5.5.2.

Zou VirtualPC het BIOS pakken van de onderliggende machine?

[ Voor 8% gewijzigd door Jaap-Jan op 11-11-2006 19:01 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• BèR
Nee, VMware/VPC hebben hun eigen BIOS, en het moederbord is stiekem nog steeds een virtuele i440BX (omdat die goed ondersteund is overal). 't Enige wat VMware/VPC van jou ziet is je CPU en eventuele volledig doorgelinkte fysieke drives.

[ Voor 3% gewijzigd door BèR op 11-11-2006 19:03 . Reden: onderscheid VMWare/VPC ]

• Jaap-Jan
  • Nu online
BèR schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 19:03:
Nee, VMware/VPC hebben hun eigen BIOS, en het moederbord is stiekem nog steeds een virtuele i440BX (omdat die goed ondersteund is overal). 't Enige wat VMware/VPC van jou ziet is je CPU en eventuele volledig doorgelinkte fysieke drives.
Ik had dat wel verwacht, maar hoe kan het dan dat de topicstarter zegt dat hij de BIOS van zijn laptop in de virtuele machine krijgt te zien? :?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Jaap-Jan schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 19:12:
[...]
Ik had dat wel verwacht, maar hoe kan het dan dat de topicstarter zegt dat hij de BIOS van zijn laptop in de virtuele machine krijgt te zien? :?
omdat die meest waarschijnlijk hetzelfde zijn ;) (amibios)

A wise man's life is based around fuck you

• BèR
Ze lijken iig veel op elkaar qua interface, opties verschillen natuurlijk wel, en aanpassen in VM geeft geen aanpassing in echte BIOS.

• 0X55AA
Jongens het is inderdaad niet de bios van mijn laptop, maar wel zogoed als helemaal hetzelfde. Wel jammer dat het dus niet kan een ander bios kan instellen, met meer instellingen.

Ik ga eens kijken voor een in flash in elkaar te steken. Als iemand nog andere ideeen heeft hoor ik het graag

Verwijderd

Wat is nou het probleem, je krijgt een virtueel bios met vmware voor je snufferd
en nu is het nog niet goed? :?

• 0X55AA
jawel is wel leuk, maar bv bij mijn epox mobo kan je ook zaken instellen ivm multiplier enzo, zaken die ook zal uitleggen. En bij dat bios heb je hier nx over;
Pagina: 1