[XP] Installatie op server herhaalt zich

Pagina: 1
Acties:

• HomegrownBGP
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hallo,

Ik zit met een probleem. Ik heb een Dell Poweredge 4400 server waar ik XP op wil installeren. Dit wordt waarschijnlijk home/pro of 2003 server. Ik heb het tot nu toe geprobeerd met home, maar dit geeft een conflict.

Ik heb 3 scsi schijfjes van 9.1gb in een disk array in raid 0 aangemaakt.
Dan zet ik de server aan en stop ik de windows cd erin. Nadat de server alle instellingen van de server zelf heeft geladen, boot hij van de cd (zonder eerst op enter te hoeven drukken). Dan verschijnt de zin:
De hardwareconfiguratie wordt gecontroleerd. (wat gewoon normaal is)
Dan maak ik een partitie aan, formatteer ik de schijven als NTFS snel, en begint windows de installatiebestanden op de harde schijven over te zetten op de schijven.

Daarna volgt de normale reboot die na 15 seconden komt of door op enter te drukken.

Dan reboot de server, laad de bios etc. etc. weer en begint daarna weer opnieuw met de zin:
De hardwareconfiguratie wordt gecontroleerd.

Normaal gesproken kan ik de cd er gewoon inlaten en verschijnt het verdere installatieproces van windows vanzelf.

Wat ik al geprobeerd heb:
- Andere cd nemen, probleem nog steeds (zelfde home versie, ook legaal, alleen ander serial.)
- In de bios het booten vanaf cd veranderen tussen disabled/enabled, stond standaard op disabled.
- In de bios op harddisk only zetten, ook dit maakte geen verschil.
- Cd eruit vlak voor de reboot eruit halen en onder de reboot er weer instoppen.
- Cd eruit vlak voor de reboot eruit halen en wachten tot de server erom vraagt, dan start de server telkens opnieuw op.

Specs server:
Xeon 933mhz / 256 kb / 133mhz fsb
3x IBM SCSI 9.1gb in raid 0
Mylex 64bit U80 Raid controller, pci
1,2 gb REG ECC sdram 133mhz (4x 256, 2x 128)
2x 700watt voeding, maar ik heb er maar 1 in gebruik.

Alvast bedankt,

Ruud

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Iets met F6, drivers laden of werken via de Restore/Quick Install CD's van je server.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

je pc boot automatisch van je CD.

nadat die voor het eerst reboot, gelijk de cd eruit, nu zal ie wel verder gaan.

• HomegrownBGP
  • Niet online
MAX3400 schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 16:15:
Iets met F6, drivers laden of werken via de Restore/Quick Install CD's van je server.
Dit is niet nodig, windows detecteert de raidcontroller gewoon. Wat ik wel trouwens nog wel zou kunnen doen is de OpenManage cd van dell gebruiken, alleen dit is alleen voor een OS als bijv. server 2003, maar hier kan ik wel aan komen.
Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 16:17:
je pc boot automatisch van je CD.

nadat die voor het eerst reboot, gelijk de cd eruit, nu zal ie wel verder gaan.
Bedoel je dan op het moment dat de reboot na 15sec. net begint, dat ik dan meteen bij t begin van de reboot de cd eruit moet halen, en dan 'm er later weer instoppen?

Alvast bedankt tot zover, ook met die supersnelle posts!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Tijdens het rebooten haal je je CD eruit - vermoedelijk zal hij dan gaan klagen dat je geen boot device oid hebt :)

• HomegrownBGP
  • Niet online
elevator schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 16:54:
Tijdens het rebooten haal je je CD eruit - vermoedelijk zal hij dan gaan klagen dat je geen boot device oid hebt :)
Als ik dan reboot en ik de CD eruit haal, dan geeft hij verder niets aan maar dan reboot hij automatisch na het laden van de bios, opstarten vd. schijven etc. Moet ik dan de cdspeler zo instellen dat booten vanaf de cdspeler niet kan?

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:08
HomegrownBGP schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 16:55:
[...]

Als ik dan reboot en ik de CD eruit haal, dan geeft hij verder niets aan maar dan reboot hij automatisch na het laden van de bios, opstarten vd. schijven etc. Moet ik dan de cdspeler zo instellen dat booten vanaf de cdspeler niet kan?
Er gaat toch iets fout met je Raid controller detectie. zoek eens losse drivers op en laad deze tijdens de Windows setup met F6.

• HomegrownBGP
  • Niet online
GeeMoney schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 11:33:
[...]

Er gaat toch iets fout met je Raid controller detectie. zoek eens losse drivers op en laad deze tijdens de Windows setup met F6.
Oke, toch maar ns even proberen. Nu na lang zoeken eindelijk de (hopelijk) geschikte drivers gevonden. Ik heb ze nu op floppy staan en ga proberen of dit wat wordt.

Bedankt :)

• HomegrownBGP
  • Niet online
De software staat er nu op (Win XP Pro), en alles werkt. Alleen één gek puntje, de muis reageert helemaal niet. Al ns met wat toetsenbordwerk in mn configuratiescherm gekeken maar nog niets gevonden wat er voor zou kunnen zorgen dat mijn muis totaal niet reageert. Het ligt niet aan de muis, het is de muis waar ik op dit moment ook op mijn eigen pc werkt, die werkt dus gewoon goed.

Ik kan eventueel wel een Usb to PS/2 converter kopen, dan lijkt het probleem me ook opgelost, maar dat kost me weer 16 euro extra, en ik heb de muis alleen op dit moment nodig om de nodige files ed op de server te zetten, daarna bedien ik de server gewoon via mijn netwerk. Iemand een idee waar het muisprobleem aan kan liggen?

In ieder geval heel erg bedankt MAX3400 en Geemoney, het spul is nu goed geinstalleerd! _/-\o_
Pagina: 1