Toon posts:

[Evolution] Wachtwoorden worden niet onthouden na upgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik Evolution heb geupgrade naar 2.8.1 (ik weet niet meer welke versie het was) kan hij geen wachtwoorden meer onthouden. Dus iedere keer als ik 'm opstart moet ik mijn imap- en ldapwachtwoord ingeven. Het vinkje "remember password" staat wel aan. Hoe laat ik 'm z'n wachtwoord onthouden?

Ik draai het overigens in Xfce, misschien moet er een of ander gnome-programma draaien om de wachtwoorden te onthouden?

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:33

Blaasvis

Cidora \o/

:D bekend :D
gnome-keyring moet gestart worden.
zie ook http://bbs.archlinux.org/...26137&highlight=evolution

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zorg ik ervoor dat evolution standaard bij de keyring kan zonder dat ik een masterpassword in moet geven? Iedere keer als ik inlog en evolution start, moet ik nu de master keyring unlocken.

Als ik gnome-keyring-manager start zie ik de imap- en ldap-wachtwoorden wel bij de default keyring staan, met evolution bij de applications, maar na opnieuw inloggen is hij dat blijkbaar weer vergeten.

• Keeper of the Keys
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-01 12:20
Van de exacte werking van de gnome-keyring ben ik niet op de hoogte maar ik -hoop- dat dat wachtwoord nodig is omdat je wachtwoorden versleuteld zijn met behulp van het in te voeren wachtwoord en niet alleen met een two-way-versleutel algoritme.
Als het tweede wel het geval zou zijn kun je bijna net zo goed je wachtwoorden 'cleartext' opslaan. Tenslotte staan ze dan volgens een bekende methode versleuteld waarvan de 'ontsleutelings'-methode ook bekend is.

Verwijderd

Topicstarter
Mja, daar heb je wel gelijk in .. maar ik vind het erg vervelend dat ik iedere keer mijn wachtwoord in moet typen als ik evolution opstart.

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:33

Blaasvis

Cidora \o/

tja, het zou beter zijn als ze het wachtwoord van je user ook ff proberen in de keyring ;)

Zo ver ik het weet kan het niet. Tenzij je evolution opnieuw compileerd via abs zonder gnome-keyring.

Maar bekijk ook ff seahorse.
Dan tik je een keer een pass in en kun je ook direct ssh benaderen enzo :P

[ Voor 14% gewijzigd door Blaasvis op 04-11-2006 12:42 ]

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dank je wel! Ik kijk nog wel even wat ik doe, seahorse of hercompilatie :)
Pagina: 1