[XP x64] FireWire harddisk wordt niet altijd herkend*

Pagina: 1
Acties:

• Ghariq
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-03 23:16
Beste mensen,

Ik heb een systeem met de volgende specs:

Asus P5W DH Deluxe
Intel E6600
Super Talent 2x 1024MB 6400 Geheugen
Club3D X1600XT 256MB
WD Raptor 74 GB 16MB 10k RPM
Lite on DVD
Antec Sonata II

Daarnaast heb ik een externe harde schijf: Conceptronics FireWire & USB2 Case & 160GB WD IDE harde schijf erin

Ik had tot voor kort Windows XP Pro 32 bit erop staan en alles werkte perfect. Maar vandaag heb ik Windows XP Pro x64 erop geinstalleerd.
Ik heb al mijn gegevens op de externe HD gezet. Ik gebruik de FireWire aansluiting om hem aan te sluiten op de PC. Bij Win32 werkte alles prima en werd mijn HD meteen herkend. Maar sinds x64 erop zit wordt mijn externe HD niet herkend. Als ik het aansluit hoor ik soms een standard windows geluid dat nieuwe apparaat aangesloten wordt. Bij Device Manager verschijnt dan de harde schijf met een uitroepteken ernaast. Maar de partities verschijnen niet bij My Computer. En uiteindelijk na een tijdje verdwijnt de naam van de HD ook uit Device Manager. Dit is maar 1 keer gebeurd.
Voor de rest heb ik heel vaak reboot gedaan, HD opnieuw op verschillende firewire poorten aangesloten maar niets lijkt te helpen.
Nu heb ik heel veel op internet gezocht, maar helaas niets gevonden. Daarom wilde ik aan jullie vragen of jullie hier ervaring mee hebben en mij kunnen helpen.

Bij voorbaat dank.

Edit: Net USB2 kabel gehaald en via USB werkt het prima. Ook heb ik de laatste firmware van de conceptronic site gedownload en geinstalleerd. Maar nog steeds werkt het niet via FireWire.

[ Voor 14% gewijzigd door Ghariq op 30-10-2006 18:37 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:38

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Bij Device Manager verschijnt de harde schijf met een uitroepteken ernaast. Maar de partities verschijnen niet bij My Computer. En uiteindelijk na een tijdje verdwijnt de naam van de HD ook uit Device Manager.
Als er een uitroepteken in Apparaatbeheer verschijnt, dan betekent het vaak dat de drivers corrupt zijn. Zou je daar eens naar kunnen kijken?

Daarom zie je ook geen partities ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Outerspace op 30-10-2006 15:53 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Ghariq
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-03 23:16
Hey,

Bedankt voor je snelle reply. Maar dit HD is plug & play en als het goed is moet het automatisch herkend worden door windows. Mijn USB stick wordt wel meteen herkend. Bij win32 installeerde ik ook geen drivers.