Toon posts:

[XP] P4 670 met 32bit of 64bit win?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

Hier even een vraag... misschien wel een hele stomme :P

Ik heb een Pentuim 4 670 en zoals jullie waarschijnlijk weten is dat een 64-bit processor.
Nu draai ik er 32bit winxpsp2 versie op... omdat mijn lynksys kaart geen 64bit drivers heeft... nu is mijn vraag verlies ik veel snelheid door met een 64 bit cpu een 32bit windows te draaien?
Ojaa ik draai veel spellen en gebruik veel photoshop enzo en 3dsmax.

En zijn er veel dingen die ik niet kan draaien onder 64bit net zoals de drivers van mijn lynksys tegen over 32bit windows... bijv spellen en photoshop etc.

alvast bedankt! _/-\o_

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op zich verlies je niet echt veel snelheid, maar dit heeft te maken met het feit dat de software niet geoptimaliseerd is voor 64bit spul. Dit zal in de loop van de tijd natuurlijk nog wel veranderen, maar je kunt nu gewoon prima 32bit windows draaien :)

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:40
jammer eigenlijk dat er nog geen (of heel weinig) games zijn die er gebruik van maken, want ik zou wel graag een 64bit OS hebben, maar dan moet het natuurlijk wel compleet zijn... Door het emuleren (of wordt dit niet ge-emuleerd?) van 32-bit raak je heel wat performance kwijt namelijk.

Verwijderd

Topicstarter
k verlies ik wel of geen snelheid ? :P

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-03 13:59
De 64bit versie van xp geeft je geen snelheids winst, zoek maar een benchmarks op.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:40
Nielsvr schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 16:50:
De 64bit versie van xp geeft je geen snelheids winst, zoek maar een benchmarks op.
zeker getest in games die niet voor 64-bit gemaakt zijn. Het moet toch wel degelijk sneller zijn lijkt me zo... :?
Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 16:49:
k verlies ik wel of geen snelheid ? :P
als je een 64 Bit OS neemt en daarop voor het grootste gedeeld x86 programma's draait wel ja. Ik zou wachten tot Vista voor het overstappen naar een 64bit OS, ook gezien de driver support dan wel beter zal zijn voor x64. Ook zullen er onder Vista meer games/programma's voor geoptimaliseerd worden (de x64 versie dan).

[ Voor 43% gewijzigd door Avalaxy op 30-10-2006 16:54 ]

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11-2025
Nielsvr schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 16:50:
Dat zou ik zo niet durven beweren hoor! Zelfs als je 32 bit games draait met een 64 bit drivers, dan gaat het al een stuk sneller.... zoek maar op in de benchmarks :)

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

de P4 6XX is sneller in 32bit dan in 64, de Athlon 64 is het juist omgedraaid omdat de 6XX een 32Bit CPU is met 64bit er later 'aanvast geknutseld' terwijl de Athlon 64 al van de grond af aan voor beide is ontworpen lekker 32bit blijven draaien dus!

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

Verwijderd

Topicstarter
Haha ok blijf ik lkkr 32bit draaien :-)
Pagina: 1